EV met 1500kg of meer sleepgewicht

BartF7P

Kilometervreter
Hallo,

Ik ben hier misschien bekend om heel sceptisch naar een EV te kijken en zie er niet zo snel het voordeel van in. Mijn ervaring met een Nissan Leaf was zowat over de gehele lijn negatief. Anderzijds wil ik ook niet met oogkleppen op rondlopen dus ga ik ze zeker goed opvolgen. Zeker aangezien 2dehands EV's momenteel best goedkoop zijn.

Momenteel is mijn voornaamste auto een Mégane 3 estate 1.5DCI uit 2015, en ook al bevalt deze nog steeds prima, er komen ouderdomskwaaltjes aan en ik wil de rekensom maken wat anders te kopen of niet.

Vereisten zijn:
-minimum 1500kg kunnen slepen
-evenveel of meer ruimte hebben als mijn huidige Mégane
- budgetvriendelijk - auto's met een nieuwprijs van 60K vallen sowieso buiten budget.
- een deftige range, 400km realistisch (geen WLTP) is toch wel het absolute minimum.
- een merk met toch iets of wat zekerheid dat ze binnen enkele jaren nog bestaan

Momenteel kom ik zelf op een Model Y uit, maar mis ik nog ergens iets? Echt fan van het minimalistische interieur ben ik niet maar ik kan er wel mee leven.

Wat BPM enz betreft, aangezien in in België woon hoeft hier geen rekening mee gehouden te worden.
Zelf ben ik overigens wat aan het rekenen gegaan, en een interessante ICE zou voor mij een Dacia Bigster zijn. Echter gezien de komst van de standaard model Y komt deze op lange termijn goedkoper uit - tenzij ik op LPG zou gaan rijden.

De berekening over wat al dan niet de beste aankoop is/ en of ik mijn oude oliestoker nog verder moe oprijden voor dat ik wat anders koop moet ik zelf zien uit te vissen, maar mijn vraag is vooral of jullie nog andere auto's kunnen bedenken die het bekijken waard zijn?

Ok thx, die lijst maar eens doorlopen.

De Ioniq 5 heb ik altijd wel 1 van de weinig mooie EV's gevonden. Enige reden om die niet te kopen is dat de Hyundai dealer hier in de buurt een ramp is. Hoe bevalt de bagageruimte?

Kom je niet uit met 350km range? Want dan kan je kijken naar de EX30 en Smarts.
EX30 vind ik ook een mooie - en lokaal gebouwde! - auto, maar de kofferuimte is te klein.

Terug
Bovenaan