EV/PHEV - 3 stoelen 2e zitrij - <80k

S J 1001

Asfaltkampioen
Hi,

Een maat van mij heeft een Sharan die hij bijna nieuw heeft gekocht en is daar heel tevreden mee geweest. Echter is recent het blok geploft (2019 auto met 80k erop..). 20k reparatiekosten met 10k coulance van VW, dus 10k cash out.. vertrouwen in VW is dus weg.

Hij zoekt dus eigenlijk een EV of PHEV (ivm paneeltjes+milieu) met veel range met voorwaarde van een 3e zitrij met 3 volledige stoelen en het liefst nog een kofferbak over. 60-80k wil hij wel uitgeven.

Iemand ideeën? EV9 hebben ze bekeken maar die heeft geen 3 volledige stoelen achterin schijnt. Ik dacht van wel.

Correctie: 3 volledige stoelen op de TWEEDE zitrij

Laatst bewerkt:
Drie stoelen op de derde zitrij? Volgens mij bestaat dat niet meer.
Wat is er als grote zevenzitter: ID.BuZz, Multivan, EQV, Xpeng iets, EV9, Ioniq 9

Zijn zo even snel zat 7-zits opties te vinden maar 3 stoelen op 3e zitrij kan toch bijna niet anders dan alleen een echte personenbus zijn ( 8 of 9 zitter )

Gewone auto's zijn er niet met 8 stoelen, op een verdwaalde Amerikaan na,maar die zijn er niet met phev of ev. Misschien importeren.
De rest is busjes

Ik zou aanraden om in ieder geval naar een personenbus te kijken.

Peugeot, Citroën, Toyota en Opel verkopen de zelfde elektrische bus geschikt voor 9 personen.

Hyundai komt met de Ioniq 9, ik denk ook een hele goede optie, met een groot bereik en veel ruimte.

Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon die 10k betalen? Als ie iets nieuws koopt is ie meer kwijt :rolleyes: . Plus een garage geeft je er nu dus ook minder voor terug, dus financieel win je er weinig mee.

Ik heb het fout begrepen inderdaad, 3 volledige stoelen op de TWEEDE zitrij. En gewoon 2 stoelen op de 3e zitrij.

De Sharan is inmiddels gemaakt maar het vertrouwen in de auto is weg. Daarnaast is het na 5 jaar ook tijd voor wat anders.

Wat op de shortlist staat nu:

EV9 (vorige week gereden)
BYD Tang Flagship (volgende week proefrit)
Ioniq 9 (als die er is)
EX90 (al is die wel boven budget is dit wel de favoriet)

De nieuwe Kodiaq had ik ook aangegeven maar ze willen geen Skoda.. ondanks dat VW=Skoda.

Ik heb het fout begrepen inderdaad, 3 volledige stoelen op de TWEEDE zitrij. En gewoon 2 stoelen op de 3e zitrij.

De Sharan is inmiddels gemaakt maar het vertrouwen in de auto is weg. Daarnaast is het na 5 jaar ook tijd voor wat anders.

Wat op de shortlist staat nu:

EV9 (vorige week gereden)
BYD Tang Flagship (volgende week proefrit)
Ioniq 9 (als die er is)
EX90 (al is die wel boven budget is dit wel de favoriet)

De nieuwe Kodiaq had ik ook aangegeven maar ze willen geen Skoda.. ondanks dat VW=Skoda.
Uit dat lijstje dan de EV9 of Ioniq 9, al is het eindelijk een persoonlijke keuze.

De EX90 is nog helemaal niet af, veel functies die uitstaan en de leveringen zijn uitgesteld, dat allemaal voor een hoop meer geld.

Bij de Koreanen koop je tevens kwaliteit en betrouwbaarheid voor een “schappelijke” prijs.

• Leuk
Waarderingen: Volt
Ik vind de Ioniq 9 echt niet ogen aan de achterzijde! Maar dat doet er hier niet toe natuurlijk. EX serie hoor ik om mij heen een hoop geklaag (rijden hier wat met 30/40) en reviews ook niet allemaal positief. Wellicht wat @JL86 zegt.
Zou ik ook voor de EV9 gaan, maar dat is dus heel persoonlijk ;)

Ik vind de EV9 te lomp, de Ioniq 9 wel aardig, de Volvo EX90 al een veroudert ontwerp. Persoonlijk vind ik de BYD Tang wel mooi.

Een Peugeot is een no-go. Auto moet het wel 5 jaar blijven doen.

EV9 (vorige week gereden) -> vinden ze kwalitatief niet heel goed aanvoelen, 'veel plastic fantastic'.. vind ik niet maar goed
BYD Tang Flagship (volgende week proefrit) -> hier ben ik zelf heel enthousiast over, nieuw model is net binnen.
Ioniq 9 (als die er is) -> zal misschien nog te lang wachten zijn
EX90 (al is die wel boven budget is dit wel de favoriet) -> valt nu dus echt af ivm budget & kwaliteitissues

Tja, als je een VW Sharan, een Chinese Volvo of BYD aandurft moet een Peugeot toch ook kunnen! Als het echt bulletproof moet zijn zou ik voor een Toyota Highlander gaan een zuinige HEV maar geen EV of PHEV!

De Tang lijkt mij wel een beetje klein voor een volwaardige 7-zitter met een wielbasis van 282 cm (Kia 310 cm) en is ook erg zwaar met 2605 kg! Hopelijk heeft je maat een stevige oprit/parkeerplaats!

De Sharan was de 1.4 TSI met riem ipv ketting. Eentje waar de issues van opgelost zouden moeten zijn. Maar goed, blijkbaar niet dus. Wordt dus ook geen VW meer. Een BYD krijgt 6 jaar garantie mee, dus dat is vrij risicovrij. Een PHEV of EV heeft een sterke voorkeur want 'milieu' en paneeltjes. Ben ik het zelf ook niet helemaal mee eens, maar ach.

Ze hebben een aardige oprit dus ruimte geen gebrek.

De Highlander ga ik wel voorstellen.. vind ik zelf wel een goede. Maar ja, HEV en geen PHEV.

Ik zie dat de Chrysler Pacifica er ook als PHEV is. Vorig jaar ingaande hebben we er in Canada zo eentje gehuurd (dan de gewone hybrid) toen we met zeven personen waren. Wat een top auto, comfortabel, niet heel onzuinig maar wel geweldig ruim!

Edit: de zit opstelling is wel 2 2 3…

Laatst bewerkt:
Geinig. Vraag mij alleen wel af hoe dat dan zit met (fabrieks)garantie. Wel een perfecte Sharan opvolger. Zou nog mooier zijn als het 2-3-2 was qua opstelling. Stuur hem in ieder geval door.

Met garantie en grote reparaties (onderdelenvoorziening) loop je wel iets meer risico inderdaad, maar er zijn meer partijen die deze auto's hier in Europa leveren dus ik zou daar de meest betrouwbare van uitzoeken en daar ook deze vraag stellen.

Ik zie dat de Chrysler Pacifica er ook als PHEV is. Vorig jaar ingaande hebben we er in Canada zo eentje gehuurd (dan de gewone hybrid) toen we met zeven personen waren. Wat een top auto, comfortabel, niet heel onzuinig maar wel geweldig ruim!

Edit: de zit opstelling is wel 2 2 3…
Wat een geld voor een oud model. Met de huidige situatie van Chrysler zou ik daar nooit aan beginnen.

De BYD Tang gereden vandaag, te klein. Door de batterij is de vloer te hoog achter, wat zitten op langere stukken oncomfortabel maakt. Ook de 3e zitrij is erg krap.

De NIO EL8 is wel ter sprake gekomen daardoor.. de highlander ook.

EX90 weer genoemd, ondanks zijn prijs..

Terug
Bovenaan