Fiat Panda Fastback

Antonio IT

Wegverkenner
De Fiat Panda Fastback, gespot in Zweden

Fiat-Fastback.jpg

Bron: quattroruote.it

Wellicht wordt de Panda een soort "merk" zoals de 500 met meerdere variaties op het thema. Ook beetje zoals Mini dat doet. Dus eigen style thema wat op grotere en kleinere modellen doorgevoerd wordt.

Fiat heeft reeds een "fastback" rondrijden in Brazilië. Deze wordt totaal anders. Gaat uiterlijke kenmerken (en techniek) overnemen van de Grande Panda.

Het wordt gewoon de 3e versie van de C3- Aircross en de Opel Frontera. Deze zal de meest strakke lijnen hebben van de drie.

Reken op iets als de Citroën Basalt, dat is immers de liftback-versie van de C3. Weliswaar de Latijns-Amerikaanse/Indiase C3, maar die heeft dezelfde proporties en veel dezelfde techniek als de Europese C3. De proporties van deze gecamoufleerde Panda Fastback lijken alvast sterk op de Basalt.

2639011d1723126371t-citroen-basalt-review-2024_citroen_basalt_exterior_02.jpg

Zo op het render ziet het er goed uit, al vraag ik mij af of zonder kenteken uitsparing aan de achterkant het wel door de typegoedkeuring komt ;)

Dit heeft toch niks meer met een Panda te maken? Een panda moet gewoon een klein stadsrakkertje zijn, en niet zoals dit wanstaltig gedrocht.

Dit heeft toch niks meer met een Panda te maken? Een panda moet gewoon een klein stadsrakkertje zijn, en niet zoals dit wanstaltig gedrocht.

Een panda is een middelgroot en gemiddeld zwaar dier.
Staat deze bamboobeer op de achterpoten ... berg je dan maar :oops:
En is dus strikt bezien zelfs ruimte voor een C en D segment Panda.
Giga Panda, Godzilla Panda, dat werk.

Laatst bewerkt:
Als ik zo alle foto's op deze pagina bekijk, lijkt het wel een beetje een Ford Capri achtig model te worden. En nee, dat is geen compliment... We gaan het zien, maar grotere auto's en Fiat gaan vaak niet zo goed samen.

Kan best een aardig model worden, maar de belijning en de verhoudingen moet ik nog wel aan wennen.

img_1436.jpg
img_1435.jpg
img_1437.jpg
img_1439.jpg

doe mij maar de normale panda,die vind ik wel leuk. ik hoopte dat die zogenaamde suv coupes uit de mode waren.
img_1438.jpg

Terug
Bovenaan