Auto encyclopedie

Asfaltkampioen
Omdat de 2e hands automarkt behoorlijk overspannen is en we ook nog automaat gebonden zijn en het liefst zo nieuw mogelijk rijden is wellicht een fiat tipo 1.5 mild hybride interessant.

Er is weinig te vinden over de Firefly motoren , zijn niet meegenomen naar stellantis

- Weet iemand of de 1.5 indirecte of directe inspuiting heeft, volgens de carbase heeft die in de tipo indirecte inspuiting en in de fiat 500x dezelfde 1.5 directe
- de automaat met dubbele koppeling heeft een droge koppeling, reden tot zorgen
- heeft die een riem of een ketting? Loopt de riem door de olie?

Fiat gebruikt in de FireFly motoren een distributieketting. ( ik zie dat dit net wordt gepost)
Als je geen zware aanhangwagens gaat trekken kun je ook prima af met een droge dubbele koppeling.

Volgens mij een prima aandrijflijn. Je komt ook niet veel problemen tegen.

Zou je toch niet voor een courantere auto gaan? Temeer ook omdat je dit soort vragen hebt. Qua vragen hoef je je bij een Toyota hybrid oa geen zorgen te maken.
Goed argument idd, maar een Toyota mag in veel gevallen geen eriba trekken en je kom in oudere bouwjaren terecht en of mindere opties aanboord.

Fiat gebruikt in de FireFly motoren een distributieketting. ( ik zie dat dit net wordt gepost)
Als je geen zware aanhangwagens gaat trekken kun je ook prima af met een droge dubbele koppeling.

Volgens mij een prima aandrijflijn. Je komt ook niet veel problemen tegen.
We hebben een eriba, gaan daar vest wel vaak nee op pad, weet het gewicht niet zo , heb het kenteken niet bij de hand

Helaas geen aanbod van de tipo mild hybride die rond de 100.000 km gereden hebben, en hierdoor vragen ze er nog relatief veel voor Neem hyundai en kia ook mee in mijn zoektocht. Hun 1.5 mild hybride zit in de ceed en in in de i30, de hatchback lijken ook wat vergeten modellen , maar de xceed is wellicht interessant voor ons. Een suzuki s-cross zal helemaal gaaf zijn

Het is niet voor niets een muurbloem. Daarom idd wel voordelig in aanschaf. Ik denk dat er daarnaast enerzijds weinig reden zijn om voor een Tipo te kiezen. Ik denk ook dat een oudere Toyota Hybrid in die zin de betere keus is dan een vrij onbekende, nieuwere Tipo. Ook met evt wederverkoop van de Tipo wordt het een dingetje.

Het is niet voor niets een muurbloem. Daarom idd wel voordelig in aanschaf. Ik denk dat er daarnaast enerzijds weinig reden zijn om voor een Tipo te kiezen. Ik denk ook dat een oudere Toyota Hybrid in die zin de betere keus is dan een vrij onbekende, nieuwere Tipo. Ook met evt wederverkoop van de Tipo wordt het een dingetje.
Welke hybride toyota had jij in gedachten? Want een check op de autovergelijker zijn er niet veel die meer dan 1000 kg mogen trekken , ik denk dat wij sowieso aan mild hybride vast zitten, stekkeren kan alleen bij mij thuis, en niet bij haar waar die elke dag staat.

Welke hybride toyota had jij in gedachten? Want een check op de autovergelijker zijn er niet veel die meer dan 1000 kg mogen trekken , ik denk dat wij sowieso aan mild hybride vast zitten, stekkeren kan alleen bij mij thuis, en niet bij haar waar die elke dag staat.
Excuus, helemaal voorbij gegaan aan je wens voor trekgewicht. Daarvoor moet je niet bij Toyota zijn idd.

Automaat, 1.000kg + trekgewicht, max 25.000 euro en max 100.000 km kan je ook kijken naar een:

- Mazda CX-30. Op alle vlakken veel meer auto dan een Tipo en niet zo groot
- Lynk & Co 01
- Seat Leon/Ateca
- Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
- Suzuki Vitara
- Kia Niro Hybrid

Automaat, 1.000kg + trekgewicht, max 25.000 euro en max 100.000 km kan je ook kijken naar een:

- Mazda CX-30. Op alle vlakken veel meer auto dan een Tipo en niet zo groot
- Lynk & Co 01
- Seat Leon/Ateca
- Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
- Suzuki Vitara
- Kia Niro Hybrid
Plug-inn valt af ivm niet kunnen stekkeren suv modellen van seat en skoda binnen ons budget en segment spreken ons minder aan.
Kia niro zie je teveel
Iets met een turbo hybride spreekt ons het meest aan, hybride zonder turbo vinden wij minder

In het budget tot € 25000 is enorm veel aanbod. Er zijn al veel opties genoemd.

Je kunt ook nog denken aan de Renault Captur, Dacia Duster en Jogger, Renault Megane, Fiat 500X, Jeep Renegade, Jeep Compass, en Nissan Juke.

Kijk ook gewoon of de auto een fijne aandrijflijn heeft, een moderne automaat in combinatie met een zuinige en prettige gewone motor is ook gewoon erg fijn.
Mijn auto is wel lager en lichter maar geeft gewoon een gemiddeld verbruik aan van 5,2 liter, met wel veel snelweg kilometers.

Bij renault spreekt mij de gran captur ontzettend aan. De jeep modellen en zijn ook interessant met de 1.5 , de andere modellen worden te krap
Dacia en megane ook om in de gaten te houden

@MCW 84 op mijn vag opmerkingen moet ik terug komen , de skoda kamiq en scala zijn interessant

Terug
Bovenaan