chaarell 6329069

Net ingestapt
Hoi allemaal, ik weet niet of ik in de goeie categorie zit anders hoor ik het wel.
Ik heb een fiat 500 uit 2009 met iets over 200.000km gelopen. Na wat problemen gehad te hebben met een oververhitte motor, is volgens de anwb wegenwacht een kapotte koppakking het probleem. Nu is ie zo oud en heeft zoveel gelopen dat het niet waard is om te laten maken. Heeft iemand hier enig idee of ik nog iets voor de fiat kan krijgen eventueel voor onderdelen? Bedankt!

Oud? Ja vroeger was een auto van 15 jaar oud, echt oud en bijna afgeschreven.
Tegenwoordig is het nog wel waard om zo'n auto te repareren.
Als het zo'n 2 cilinder blok betreft is het wel eenvoudiger dan bij een 4cilinder (minder bouten losdraaien, lichtere onderdelen) dus dat kan in de kosten schelen. Al heb je wel kans dat de ketting ook gelijk mee mag.

Daarnaast, je "diagnose" is door de wegenwacht gesteld. Dat is een "on the go" diagnose om je snel weer op weg of afgesleept te krijgen. Laat de auto eerst eens door een garage onderzoeken of het werkelijk de koppakking is, of bijvoorbeeld een verstopte radiateur of thermostaat die niet meer open gaat.
En dan kun je gelijk vragen wat de kosten zullen worden.

Oud? Ja vroeger was een auto van 15 jaar oud, echt oud en bijna afgeschreven.
Tegenwoordig is het nog wel waard om zo'n auto te repareren.
Als het zo'n 2 cilinder blok betreft is het wel eenvoudiger dan bij een 4cilinder (minder bouten losdraaien, lichtere onderdelen) dus dat kan in de kosten schelen. Al heb je wel kans dat de ketting ook gelijk mee mag.

Daarnaast, je "diagnose" is door de wegenwacht gesteld. Dat is een "on the go" diagnose om je snel weer op weg of afgesleept te krijgen. Laat de auto eerst eens door een garage onderzoeken of het werkelijk de koppakking is, of bijvoorbeeld een verstopte radiateur of thermostaat die niet meer open gaat.
En dan kun je gelijk vragen wat de kosten zullen worden.

dank voor je reactie. auto mankeert buiten dit wel meer dingen helaas. elke zoveel dingen brandt er wel weer een lampje. de thermostaat en slang zijn al vervangen omdat we hiervoor inderdaad dachten dat dit het probleem was. was toch al toe aan een nieuwe auto dus wil ‘m toch graag wegdoen.

Rijd de auto nog wel? Makkelijkste is gewoon inruilen bij koop nieuwe auto. je zult er amper iets voor krijgen maar het is iets en je bent er mooi vanaf. zal wel een auto zoeken in de buurt en niet te veel meer rijden met de 500 als die dat uberhaupt nog doet.

Rijd de auto nog wel? Makkelijkste is gewoon inruilen bij koop nieuwe auto. je zult er amper iets voor krijgen maar het is iets en je bent er mooi vanaf. zal wel een auto zoeken in de buurt en niet te veel meer rijden met de 500 als die dat uberhaupt nog doet.

nee auto rijd ook niet meer haha. ik wil gaan leasen dus dat is geen optie ;(

Terug
Bovenaan