fijnst sturende auto met beenruimte achterbank <20k

Heleen 9663793

Net ingestapt
Het leasecontract loopt af en opnieuw leasen wil ik niet. Dus is de keuze opeens reuze, maar het budget niet oneindig.

Wat is nu de fijnst/sportiefst rijdende auto waarbij twee tieners (maat volwassen) comfortabel achterin kunnen zitten?

In het verleden een BMW 318i 2006 gehad. Dat reed heerlijk, maar met de komst van een derde kind moest deze weg ivm de krappe achterbank.
Daarna een Volvo V70 en nu een Peugeot 5008. Lekker ruim, maar niet iets waarmee je met plezier een dijkweg pakt.

Opnieuw een BMW zou je denken, maar bij een 3-serie houdt de beenruimte niet over.

Tips? Budget tot 20.000 euro.

Laatst bewerkt:
Het leasecontract loopt af en opnieuw leasen wil ik niet. Dus is de keuze opeens reuze, maar het budget niet oneindig.

Wat is nu de fijnst rijdende auto waarbij twee tieners (maat volwassen) comfortabel achterin kunnen zitten?

In het verleden een BMW 318i 2006 gehad. Dat reed heerlijk, maar met de komst van een derde kind moest deze weg ivm de krappe achterbank.
Daarna een Volvo V70 en nu een Peugeot 5008. Lekker ruim, maar niet iets waarmee je met plezier een dijkweg pakt.

Opnieuw een BMW zou je denken, maar bij een 3-serie houdt de beenruimte niet over.

Tips?
Met welk budget zoek je? Onbeperkt? Of dat niet? Nieuw? Gebruikt? Dat helpt ons wat gerichter meedenken.

Tips?
Mooie 5-serie? Is toch maatje groter, zelfde rijplezier.

Als je vooral zoekt voor de ruimte op de achterbank:
Skoda Superb
VW Passat of Arteon
Rijplezier daarvan op een dijkweg kan ik me voorstellen dat dit wat grundlicher is.

Mazda CX5 is ook een fijne rijdersauto. Achterin qua ruimte op zich oke.

Laatst bewerkt:
470245621_535816482785460_4343029107853663480_n.jpg
Fijnst rijdende auto met beenruimte achterin voor minder dan 20k.
BMW 3 serie is te klein, verder geen eisen, nou ik roep maar wat.
Wat te denken van een BMW 760 Li v12 Individua?
Beenruimte genoeg, stoel koeling en verwarming en zelfs een massage functie, beter ga je niet vinden voor maar 5500 euro

470245621_535816482785460_4343029107853663480_n.jpg
Fijnst rijdende auto met beenruimte achterin voor minder dan 20k.
BMW 3 serie is te klein, verder geen eisen, nou ik roep maar wat.
Wat te denken van een BMW 760 Li v12 Individua?
Beenruimte genoeg, stoel koeling en verwarming en zelfs een massage functie, beter ga je niet vinden voor maar 5500 euro

Leuk idee, alleen 'Tuurlijk zijn er ook min punten hierdoor ook de prijs.' Een van de minpunten is de lengte, mijn parkeervak is niet groot genoeg.

Ik merk een sterke voorkeur voor BMW, en de behoefte aan ruimte.
Laat BMW nou één van de weinige merken zijn die nog MPV-achtige auto's maakt(e), dus geen SUV en toch/juist/echt veel binnenruimte bij dezelfde, nog enigszins normale, buitenmaten en een lager zwaartepunt dan een SUV dus (potentieel) beter weggedrag.
Ik moest daarom meteen aan de 2-serie tourers van BMW denken.

Even hier op de AW occasion-pagina een filter instellen leerde dat die volop ook (ruim) onder de 20 mille te koop staan, t/m bouwjaar 2021 aan toe dus echt niet alleen oude afgetrapte wrakken.
BMW-fundamentalisten zullen dit misschien geen echte BMW vinden, maar BMW kennende zullen ze het ongetwijfeld een in zijn soort meer dan uitstekend sturende auto hebben gemaakt. Het beste van twee werelden misschien wel, én ruimte én een (ruim) bovengemiddeld goed sturende auto ...

Een proefrit kan je vervolgens leren of jij het rijgedrag een voldoende hoog BMW-gehalte vindt hebben, en (één van) die tieners meenemen naar de proefrit zal je leren of de ruimte achterin genoeg is.

De reviews hier op AW lijken ook vrijwel eensluidend positief, ik zie heel veel 5 en 4+ sterrenreviews. En las in één ervan over een verschuifbare achterbank, wat veelbelovend klinkt voor de beenruimte achterin.
Het overwegen waard allicht?

Laatst bewerkt:
Ik merk een sterke voorkeur voor BMW, en de behoefte aan ruimte.
Dank voor je reactie. De voorkeur voor BMW komt vooral door gebrek aan vergelijkingsmateriaal. Heb bijvoorbeeld nog nooit in een Ford, Audi of Mazda gereden. Vandaar dat ik via het forum alvast een eerste schifting hoopte te kunnen maken.

Kwam naast de 2-serie ook de 3-serie GT tegen, die lijkt ook wel ruim te zijn. Nog meer modellen om te vergelijken.

3-serie GT is inderdaad wel een hele mooie optie. Heeft achterin een hoop beenruimte en rijdt geweldig.
Zou wel eentje vanaf 2015 doen i.v.m. veel betere motoren.

Terug
Bovenaan