Firefly | Vanaf € 24.990

Het slaat zeker niet zo aan, de Firefly? Omdat ze nu al met stuntprijzen aan komen.
Ik weet het niet zo. Er komen er behoorlijk wat naar Europa op het moment maar dat komt ook omdat ze er een 8 of 9 landen bij hebben waar ze aan het verkopen zijn. Voor Nio staat alles iets meer op een laag pitje want de Firefly heeft nu alle aandacht.

De totale EU verkoop van de Nio groep is wel aardig aan het stijgen. De wereldwijde verkoop is heel hard aan het groeien zelfs (60 a 70%). En voor veel van hun technologie hebben ze sinds dit jaar licentieovereenkomsten met andere autofabrikanten die leuk geld binnen brengen.

Ik denk dat de stuntprijzen meer passen bij de algemen trend van eindejarsverkopen; een strategie die PON sinds een aantal jaar gebruikt (en daar boven op zetten die veel auto's op kenteken in de voorraad - om zo de cijfers op te krikken) en die bij alle merken lijkt te worden overgenomen.
Voortaan dus maar een nieuwe auto uitzoeken in December.

Ik denk echt niet dat het een hit gaat worden en zeker niet blijven. Welke Chinees doet het nou écht goed? MG deed het even uitstekend met de ZS en ik zie af en toe wel een Chinees zoals een MG hatchback, BYD sedan of die grote SUV van Xpeng. Leapmotors zie ik ook nooit. En over paar jaar zijn die auto's niks meer waard en verdwijnen ze alweer uit het straatbeeld.

YTD kent Nio incl. submerken een stijging van 41.9% met 241,618 afgeleverde autos, in Q3 2025 hebben zij 87,071 autos afgeleverd wereldwijd, waarvan 12,487 Fireflys, dus zon 14% van de totale verkopen is een Firefly. Ondanks dat de verliezen kleiner worden, hebben ze nog zon netto verlies van USD 488 miljoen in Q3.

Er wordt geen onderscheid gemaakt in verkopen per regio, mijn gevoel zegt dat het gross vooralsnog in China verkocht wordt.

Voor Nederland zijn de cijfertjes wel bekend, er zijn Jan-Okt zon 138 autos verkocht, waarvan 24 fireflys. Dat is gemiddeld 13.8 autos per maand, waarvan 2.4 fireflys. Tov 2024, is dat een significante daling, toen werden er nog 232 Nios in dezelfde periode verkocht.

Ze hebben het vooralsnog moeilijk, in tenminste Nederland.

@automoped als je er op klikt is het zichtbaar, via postimages.org kun je vaak wat makkelijker fotos uploaden, je hebt dan de mogelijkheid om een directe link te kopieren en hier te plakken.

Terug
Bovenaan