fiscale gevolgen voor het registreren van een diesel truck in amsterdam

gast 5219981

Net ingestapt
Hallo, Ik ben een Amerikaanse burger die 5 jaar in Amsterdam woont. Exuses voor mijn nederlands en ook de gebruikersnaam, ik kon mijn gebruikersnaam niet selecteren toen ik me registreren!

In het verleden had ik een Tesla hier, maar ik heb die auto verkocht omdat ik vindt het merk niet goed. Maar, met de telsa was er geen probleem met de registratie, belasting, etc

Op dit moment ik zijn in de markt voor een vrachtwagen, specifiek een typisch amerikaans truck omdat ik moet regelmatig vracht vervoeren naar kleine dorpjes en jachthavens. Ik zijn geïnteresseerd in trucks als Ford Ranger, Toyota Hilux, VW Amarok, en anders als deze.

De proleem and vraag dat heb ik is, ik weet niet hoe de toekomst van een auto als deze in Amsterdam of het Nederland zijn. Ik denk dat ik heb gehoord ze dieselauto's in de stad willen weg, is er een website of een gids met deze informatie? Ik heb problemen met vinden van dingen in het Nederlands, excuses als dit vraag gemakkelijk zoekbaar is.

Dankjewel voor het lezen! en hopelijk reageren!

Er is wel een gids voor deze informatie, op de website van de gemeente Amsterdam:
Vanaf 2025 worden de regels weer strenger.

Je kunt daar kenteken invoeren, maar er staan ook linkjes naar specifieke autotypes.

Ter info: Een Ford Ranger, Toyota Hilux & VW Amarok = een Pick up Truck, Géén Vrachtwagen
Ze worden geregistreerd als Personenauto of Bestelauto (dit is onder andere afhankelijk van gewicht en hoe deze gebruikt wordt)

De pagina is ook als engelstalige versie beschikbaar, maar deze is veel minder uitgebreid.

Maar gezien het pad wat ze zijn ingeslagen zou ik zulke voertuigen niet aanraden in Amsterdam of überhaupt in een stedelijk gebied.

Ik zou ook een diesel truck afraden voor gebruik in en om Amsterdam. Vroeg of laat komen er steeds meer zones die deze deze voertuigen verbieden.

Als je regelmatig vracht moet vervoeren, is een benzine stationwagon met aanhanger dan geen optie? Die zou ook goekoper in het gebruik zijn. Voor een aanhanger betaal je geen wegenbelasting.

Ik zou een pick-up in benzine versie nemen met lpg. Volgens mij zijn de meeste hier in Nederland ook op lpg. Geen gezeur met die vreselijke milieu zones en ik denk dat de mrb goedkoper is dan diesel.
Succes met zoeken, het zijn gave wagens!

Ik zou een pick-up in benzine versie nemen met lpg. Volgens mij zijn de meeste hier in Nederland ook op lpg. Geen gezeur met die vreselijke milieu zones en ik denk dat de mrb goedkoper is dan diesel.
Succes met zoeken, het zijn gave wagens!
Nee de Hilux, Ranger en amarok zijn diesels, de grote Amerikaanse Pick-ups zijn benzine versies met lpg.

In het kader van integratie in de Amsterdamse samenleving zou ik je willen adviseren om geen pickup truck te nemen. Die dingen zijn niet zo milieuvriendelijk als Femke Halsema en aanhang zou willen.

Maar voor het vervoer van spullen is een VW ID BuZz toch ook prima? Met als opmerking dat de Transporter in de 60’s en 70’s erg veel gezien was in de US of A.

In het kader van integratie in de Amsterdamse samenleving zou ik je willen adviseren om geen pickup truck te nemen. Die dingen zijn niet zo milieuvriendelijk als Femke Halsema en aanhang zou willen.

Maar voor het vervoer van spullen is een VW ID BuZz toch ook prima? Met als opmerking dat de Transporter in de 60’s en 70’s erg veel gezien was in de US of A.
Even als formaliteit: Femke Halsema gaat daar niet over als burgemeester. Het is de volksvertegenwoordiging (dus de gemeenteraad van Amsterdam) die bepaalt. En minstens 2/3e van de Amsterdammers hebben op partijen gestemd die milieu hoog op de agenda hebben staan. Logisch dat je daar rekening mee houdt..

Zoek je een voertuig voor hotshot trucking? Omdat je lading naar jachthavens vervoert?

Ik zou in Nederland niet zo snel een body-on-frame truck kopen, maar eerder een unibody. Bijvoorbeeld een Ford Maverick Hybrid. Ik heb vroeger in Nederland gewoond, maar ik zou mijn F-150 liever niet in Nederland willen rijden. Een Tacoma of Ranger is nog wel te doen, maar mijn voorkeur zou een Maverick zijn.

Een diesel pick-up of op benzine/ lpg op grijs kenteken zou ik niet doen, daar mag je straks de milieu zones niet meer mee in. ( zie de al gedeelde link)

In Amsterdam krijg je zero emission zones, om die reden zou ik kijken naar elektrische bestelwagens, die worden steeds aantrekkelijker. De keuze wordt ook steeds groter.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan