Gaat de Levorg er uit?

Uzzi

Net ingestapt
Recent hebben we wat kleine probleempjes met onze Levorg. Niets ernstigs, kleine irritante zaken en niet de hoofdreden de Levorg er uit te doen maar het weegt wel mee. De voornaamste reden is dat het karakter van de auto ons irriteert. Een erg prettig en pittig chassis maar een onder bemeten aggregaat...wil wel maar kan niet...

Nu kunnen we met inruil van de Levorg een nieuwe Outback kopen voor 35K (Luxury alles erop en eraan). Weer een dood vogeltje onder de motorkap maar ik heb het idee dat door het karakter van de Outback dit minder storend zal zijn. Ik bedoel hiermee dat het sowieso geen auto is die uit gaat nodigen tot het wat sportiever rijden, eerder een gezapige van A naar B machine.

Verder denk ik ook dat de Outback beter past bij het gebruiksscenario vs de Levorg. Deze auto is ons werkpaard en wordt vooral gebruikt voor Mountain Biken, Ski Mountaineering, klimmen en Duiken. De Levorg blijkt hiervoor niet de beste keuze...raken erg vaak de bodem...raar want met de Legacy's was dat nooit een probleem...

Gaan we voor de Outback? Of wellicht toch iets anders overwegen? AWD, station/wagon, mag dus iets hoger op de pootjes staan maar liever geen SUV (dan wellicht een PickUp) en ook een auto voor de langere ritten (vakantie).

Ik weet niet hoeveel keuze je hebt bij Subaru, maar is het anders niet beter om voor een minder volle uitvoering te gaan icm een zwaardere motorisering?

Jay DoubleYou zei:
Ik weet niet hoeveel keuze je hebt bij Subaru, maar is het anders niet beter om voor een minder volle uitvoering te gaan icm een zwaardere motorisering?

Wordt helaas alleen geleverd met de ongeblazen 2.5 met zo'n beetje hetzelfde vermogen als de Levorg. In de Levorg is het gebrek aan pit storend, denk dat dit bij de Outback veel minder het geval zal zijn. Mijn vader heeft een RR Disco (huidige model) en dat ding nodigt gewoon niet uit... Goed we moeten de Outback nog ff test rijden...

Levorq staat ook op een kortere wielbasis dan de Legacy en is duidelijk wat sportiever gelijnd. Sowieso zou ik altijd rijtesten lezen, de auto kwam er prima uit maar niks bijzonders. Zijn denk ik idd genoeg concurrenten die voldoende vermogen hebben en breed inzetbaar zijn.

Voor de volledigheid. We zijn niet perse op zoek naar een potentere auto. Wat we niet willen is zoals ik schreef een ik wil wel maar ik kan niet auto en dan dus liever een gezapige comfortabele bolide. Dank voor de RAV4 suggestie niet eens een lelijke auto maar in de aangeklede versie hier in de Cantonale boven budget (67.5K).

Heb net ff een filtertje losgelaten op Autoscout en dan kom ik uit op:

- De Outback Luxury - vanaf 44K
- Mini Clubman Cooper S - vanaf 45K - Niet ons ding
- V60 T6 - vanaf 45'7K
- Insignia 2.0T - vanaf 46'8K
- Arteon SB 2.0 TSI - vanaf 48'7K - Niet ons ding
- V60 XC T5 - vanaf 48'9K
- Leon ST 2.0 TSI - vanaf 49'9K - Niet ons ding

Van de Outback, de Clubman en de Arteon staan er verschillende te koop (verder onderhandel potentieel). Volgens mij is het wel duidelijk, ik vraag nog een paar offertes voor een Outback en ga ook ff kijken hoe graag ze van die V60 XC af willen ;)

Voor die prijs heb je ook een:

- BMW 530i uit 2020
- Volvo V90 XC uit 2018
- VW Passat Variant uit 2020
- Skoda Octavia Combi uit 2021
- Peugeot 508 SW uit 2021
- Audi A4 (Allroad) uit 2018

Deze auto is ons werkpaard en wordt vooral gebruikt voor Mountain Biken, Ski Mountaineering, klimmen en Duiken.

Dan zou ik zeker niet voor de Mini gaan.

Ik zou voor de V60 XC T5 gaan. Geen SUV, wel iets meer bodemspeling, prachtig ontwerp en zeker geen dood vogeltje onder de kap :).

Inmiddels twee aanbiedingen voor een Outback, beide 27'5K na inruil (beide minder dan 10K op de teller). Ook een aanbod voor de V60 XC, 37'9K met slechts 4K op de teller maar geen volledig leder en mist een dakraampje (zouden we zonder kunnen uiteraard) maar wel weer hybride.

Een 5'er zie ik wel zitten maar mijn vrouw helemaal niet...ook zou ik het toch wel doodzonde vinden hoe we deze zouden mishandelen...

Terug
Bovenaan