Gebrekkige Tesla's gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniem

Guest
Verhalen over gebreken bij Tesla’s zijn er genoeg. Als eerste kennen we natuurlijk de scheurende draagarmen bij de Model S als er té vaak hard geaccelereerd wordt. Maar er zijn ook verhalen bekend over achterbumpers van de Model 3 die afbreken als er te hard door een diepe plas wordt gereden. En dan zijn er nog de gevallen waarbij Tesla’s helemaal op zwart gaan en waarbij eigenaren zwijgcontracten tekenen voordat de gebreken worden opgelost.
Maar wat is er waar van al die verhalen? Wij zijn voor een artikel in AutoWeek op zoek naar mensen die dit soort gevallen aan de hand hebben gehad en hun verhaal over de gebreken en storingen én de afhandeling daarvan willen doen. Ben je iemand of ken je iemand met een gebrekkige Tesla, dan horen we je graag.

Topic staat 5 uur open en nog geen inhoudelijke relevante melding, terwijl er volgens veel reaguurders geen slechtere auto met een waardeloze pasvorm ooit is gebouwd.... Ik ken 2 personen met een Tesla, in beide gereden, maar die hebben na 150k en 85k km geen klachten en bijna geen onderhoud...

Pietzoveel zei:
Topic staat 5 uur open en nog geen inhoudelijke relevante melding, terwijl er volgens veel reaguurders geen slechtere auto met een waardeloze pasvorm ooit is gebouwd....
Men houdt zich angstvallig aan de forumregels:
Redactie
Het forum is niet bedoeld als communicatiemedium met de redactie. Wil je contact met de redactie, dan kun je een sturen. De redactie houdt de gebeurtenissen op het forum in het oog, en maakt soms ruimte in het blad voor zaken die op het forum besproken worden.

:)

AW, haal deze rubriek gewoon weg. Er is duidelijk geen vraag naar. Het is echt niet erg als een experiment niet lukt.

Het forum is niet bedoeld als communicatiemedium met de redactie. Wil je contact met de redactie, dan kun je een sturen. De redactie houdt de gebeurtenissen op het forum in het oog, en maakt soms ruimte in het blad voor zaken die op het forum besproken worden.
Die fout staat er volgens mij ook al jaren in. Dan kun je een ... sturen? Een wat? Rooksignaal? Postduif?

Heel bijzonder topic. Redactie van een blad/website vraagt specifiek om problemen met 1 merk? Lekker objectief.

Valt volgens mij allemaal wel mee met die problemen, natuurlijk zullen er problemen zijn, maar die heeft elke fabrikant.
Maar tesla tornt aan de auto zoals die wij kennen, en kom nou niet aan ons heilige huisje, dan worden een hoop mensen boos :)

En dan heeft die oom op dat reuze gezellige verjaardagsfeestje van die tante waar je de naam niet meer van kent toch een mooi verhaal.

Nissan GTR R34 zei:
...om problemen met 1 merk? Lekker objectief.

Tja, met problemen over VAG kun je wel een paar magazines vullen :)

Maar het gaat natuurlijk om die verhalen die iedereen kent, maar nooit zelf heeft meegemaakt. Allemaal via via

Zo mannen, het azijn ontbijt zit er weer in?:)

Ik vind de oproep niet zo heel gek. Ik ben me momenteel ook aan het oriënteren op een elektrische auto en ik wil nu ook wel eens weten wat er nu wel of niet waar is. Uitkomst hiervan zou dus ook heel goed kunnen zijn dat het een broodje aap verhaal is. Zou voor mij de keus wat makkelijker maken.

michel1975 zei:
Zo mannen, het azijn ontbijt zit er weer in?:)

Ik vind de oproep niet zo heel gek. Ik ben me momenteel ook aan het oriënteren op een elektrische auto en ik wil nu ook wel eens weten wat er nu wel of niet waar is. Uitkomst hiervan zou dus ook heel goed kunnen zijn dat het een broodje aap verhaal is. Zou voor mij de keus wat makkelijker maken.

Jij laat je keuze beïnvloeden door 'onderzoek' van AW?o_O

Als je dit (suggestieve) topic alleen al ziet, zou dat toch genoeg reden moeten zijn er geen waarde aan te hechten lijkt me?

Joop 5528328 zei:
Als je dit (suggestieve) topic alleen al ziet, zou dat toch genoeg reden moeten zijn er geen waarde aan te hechten lijkt me?

Met wat voor topictitel zou jij dan eigenaren van gebrekkige Tesla's zoeken?

Nou, wat dacht je van het woord ‘gebrekkig’ weghalen? Hoe objectief word het als er zelfs in de titel al een oordeel zit...

Ik denk dat ze specifiek eigenaren van gebrekkige Tesla's zoeken. Wat dat betreft is de titel perfect.

Voor een suggestief artikel wel, ja. Niet voor onderzoek. Daar ging de discussie over.

voel je je nou persoonlijk aangesproken?
Ze zoeken (ervaringen met) gebrekkige tesla's, niet meer, niet minder.

Zo, zie dit topic voor het eerst! Zeer opvallend dat het hier zo rustig is. Ik heb namelijk wel degelijk bewijs voor de slechte kwaliteit van Tesla's. Met mijn Model 3 heb ik in ieder geval binnen 2 jaar de volgende dingen meegemaakt:

-lekke achterlichten aan beide zijden (inmiddels vervangen)
-loszittende bekleding van de wielkasten achter, ook aan beide zijden

Dit heb ik met 2 voorgaande Volvo's nooit meegemaakt, ook niet met 2 ton op de teller.

Het plaatwerk is bagger, was hem maar eens met de hand. Slap spul vergeleken bij al mijn andere auto's.

Dan veel erger: de accu's. Na een aantal weken heb ik me 2 jaar geleden al gemeld dat de accu's niet goed waren. Ik raakte heel veel range zomaar 'kwijt'. Bij Tesla zeiden ze dat de accu's prima waren. Het lag allemaal aan mijn rijgedrag. Meest recent had ik weer eens een bizar voorbeeld. Ik parkeer de auto met nog 125 km range rond 10.30u. Rond 16.30u stap ik weer in de auto, staat er nog maar 74 km range op! Buiten was het 5 graden celcius. Ik naar FastNed om op te laden. Het was 162 km naar huis. De accu's kennende heb ik maar opgeladen tot 262 km range, zodat ik 100 km range marge had. Onderweg alleen maar 100 gereden. Geen stoelverwarming aan, radio zachtjes aan, verder niets. Kom ik nog nét thuis met 1 km range over... En ik rijd die auto omdat mijn werkgever aangaf dat de actieradius van elektrische auto's eindelijk voldoende waren met 350 km... Neigt gewoon naar oplichting naar mijn idee. Alsof je een auto verkoopt die 1 op 20 loopt maar eigenlijk is het 1 op 10.

Dan nóg erger: ik heb nu 2x meegemaakt dat de auto zonder aanleiding KEIHARD ging remmen bij het gebruik van de cruisecontrol. Niets voor me, gelukkig ook niets achter me. Zoiets is gewoon levensgevaarlijk.

Niet slecht maar wel erg irritant: de updates. De laatste update helemaal. Alles is anders dus je moet alles weer opnieuw leren kennen. Alsof je weer een andere auto hebt. Echt super irritant.

Buiten dat hoor ik ook genoeg collega's klagen over eerder genoemde en andere issues. Allemaal over Model 3 of Model X. En de service van Tesla? Super slecht. Hufters zijn het.

Ik blijf het bijzonder vinden dat de één lyrisch is over zijn Tesla en de ander hem vervloekt. Er lijkt geen gulden middenweg te zijn,

Monsieur Le Loure zei:
Ik blijf het bijzonder vinden dat de één lyrisch is over zijn Tesla en de ander hem vervloekt. Er lijkt geen gulden middenweg te zijn,
De ene heeft de auto zelf uitgezocht, de andere is er door zijn baas in gezet en wilde iets anders.

Rudy 1096573 zei:
(..) Ik parkeer de auto met nog 125 km range rond 10.30u. Rond 16.30u stap ik weer in de auto, staat er nog maar 74 km range op! Buiten was het 5 graden celcius. Ik naar FastNed om op te laden (..)

Staat de auto dan wel in de juiste slaap(parkeer)stand? Ik heb weleens ergens gelezen dat systemen op de achtergrond waakzaam blijven (en dus stroom 'vreten') doordat de auto softwarematig niet juist achtergelaten is.

Het rijgedrag zouden de monteurs uit de data moeten kunnen halen.. en dan bespreken met de berijder waar een besparing volgens hun in kan zitten, denk ik dan..

Rudy 1096573 zei:
(..)
Dan nóg erger: ik heb nu 2x meegemaakt dat de auto zonder aanleiding KEIHARD ging remmen bij het gebruik van de cruisecontrol. Niets voor me, gelukkig ook niets achter me. (..).

Dit kan met elk adaptief (ADAS) systeem gebeuren. Is niet Tesla specifiek. Er hoeft ook niet iets voor je te rijden.. een lantaarnpaal in de bocht die jij (volgens het systeem te snel) nadert kán al de trigger zijn. Mits het systeem juist gecalibreerd is, natuurlijk.

Daarover gesproken: het schijnt dat Tesla's hun LED verlichting niet automatisch bij de start van iedere rit calibreert. Dit dient de bestuurder handmatig te moeten doen?
Vandaar dat veel Tesla's (in mijn ogen) vaak met té blauwe lampen rijden of dat één koplamp verblindend is richting tegemoetkomend verkeer. Wat weet jij hiervan?

Rudy 1096573 zei:
(..)
Niet slecht maar wel erg irritant: de updates. De laatste update helemaal. Alles is anders dus je moet alles weer opnieuw leren kennen. Alsof je weer een andere auto hebt. Echt super irritant.(..)

Ow ja, dat lijkt mij ook bloed irritant. Net zoals je bij een accu wissel de stroom kwijt bent en de radiozenders weer mag programmeren..:(

~~~~~~~~~~~~~~

Ik zag gisteren (vrijdag) toevallig een Tesla service medewerker op straat aan het werk met een deurrubber rechts achter van een model 3. :p

Dit is een erg rustig topic, dus ik ben waarschijnlijk toch de enige ontevreden Tesla rijder ; ) Vandaag weer een bijzonder moment: rijdend op een enkelbaansweg komt er een ambulance tegemoet die tussen de 2 banen in reed. Ik moest dus aan de kant. Maar mijn Tesla heeft schijt aan die ambulance en stuurt gewoon tegen omdat ik over een doorgetrokken streep reed! Ik vind het maar gevaarlijk.

En ja, het zal voor veel meer auto's gelden, maar daar heb ik geen ervaring mee. Vind alleen dat 'we' er bepaald niet op vooruit gaan met alle gadgets.

Dit is een erg rustig topic, dus ik ben waarschijnlijk toch de enige ontevreden Tesla rijder ; ) Vandaag weer een bijzonder moment: rijdend op een enkelbaansweg komt er een ambulance tegemoet die tussen de 2 banen in reed. Ik moest dus aan de kant. Maar mijn Tesla heeft schijt aan die ambulance en stuurt gewoon tegen omdat ik over een doorgetrokken streep reed! Ik vind het maar gevaarlijk.

En ja, het zal voor veel meer auto's gelden, maar daar heb ik geen ervaring mee. Vind alleen dat 'we' er bepaald niet op vooruit gaan met alle gadgets.
Gezien de hoeveelheid verkeersdoden ieder jaar weer wordt het ook niet echt beter als we zelf sturen. Als de auto nu uitgevonden zou worden zou die nooit op de openbare weg toegelaten worden gezien de problemen die het veroorzaakt.

Je kunt 2 dingen doen: Rijhulpsystemen uitschakelen
Of
De Auto verkopen/teruggeven aan de leasemaatschappij

Er zullen vast meer mensen ontevreden zijn, Deze mensen zitten alleen allemaal niet op het forum.
Maar het probleem is niet tesla-eigen, tegenwoordig zitten er in steeds meer auto's deze actieve rijhulpsystemen en ze werken allemaal nog steeds niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan