Genesis G80 | Electrified vanaf € 74.200

Sport Leicht zei:
De G80 heeft o.a. achterwielaandrijving en een veel mooier interieur, is daarmee niet te vergelijken met de Lexus ES. De G80 is veel exclusiever.

Niets mis met interieur ES, supermooi materiaalgebruik, Duitsers niet aan tippen. Deze Genesis is vind ik meer te vergelijken met de GS die Lexus helaas niet meer levert. Ik denk dat Genesis, zeker nu Kia en Hyundai ook in Europa de gevestigde het leven zeer zuur maken, zeker succes gaat hebben met Genesis. Merkentrouw neemt sowieso sterk af.

Sterker nog, Genesis vult precies de gaten op die Lexus laat vallen. Deze G80 was een directe concurrent voor de GS, maar daar heeft Lexus eind vorig jaar de stekker uitgetrokken. De GV80 is het alternatief voor de RX, een al zes jaar oud model waarvoor volgens mij nog geen opvolger klaarstaat. Volelektrische Genesisses komen er aan, terwijl Lexus daar nog geen concreet perspectief op biedt.

CD8LOP zei:
Niets mis met interieur ES, supermooi materiaalgebruik, Duitsers niet aan tippen.

Kom op zeg, zet die grote roze Lexus-bril ff af. Qua materiaalgebruik is het allemaal best oké, maar qua design ziet het ES dashboard er echt niet uit. Onsamenhangende belijning, en dan die lelijke sateliet-knoppen aan de zijkant van de klokkenwinkel... alleen bij de Citroen Visa was het nog lelijker:).
Nee, dan Ziet het er in deze Genesis al een stuk beter uit.

Ja ES vind ik nou niet bepaald toonbeeld van een echt mooi interieur. Zeker niet met die typische Lexus/Toyota-trekken; knopjes in verschillende vormen en maten alsof het overal maar vandaan is gehaald. Qua ontwerp en rust vind ik de G80 echt er dik bovenuit steken.

Het Australische CarExpert heeft met de Electrified G80 gereden, de volledig elektrische uitvoering.

2023-Genesis-Electrified-G80-Prototype-HERO.jpg

2023-Genesis-Electrified-G80-Prototype-07.jpg

There’s a real vibe about the Genesis Electrified G80.

When you sit it next to its German competitors it has a real presence and feels like it’s more than just a big luxury sedan.

It’s not mentally quick like a Tesla Model S, but I’m fine with that. It doesn’t need to be that way and where the Model S delivers in straight-line performance, the Electrified G80 trumps it in luxury as well as fit and finish.

For some, if not most, that will mean more than how quickly it moves in a straight line.

The Electrified G80 is hard to fault. Outside of the toe room in the second row and the boot space being down on the internal combustion version, it sets a high waterline in the luxury EV sedan segment.

I’m looking forward to getting behind the wheel of a production version to see if it feels just as good as a final product.

Rij-impressie: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2023-genesis-electrified-g80-review-first-drive

De bagageruimte en voetruimte achterin zijn nogal karig dus.

Nu voor Nederland voor € 74.200.
De Genesis Electrified G80 is 5,14 meter lang, heeft een wielbasis van 3,14 meter en is uitgerust met een flinke accu. In tegenstelling tot de GV60 en Electrified GV70 heeft hij geen 84-kWh accu, maar een 94,5-kWh exemplaar in zijn bodem. Dat pakket levert een actieradius op van 570 kilometer. Snelladen kan met 350 kW. De auto zoemt dankzij 370 elektro-pk's vanuit stilstand in 4,9 seconden naar de 100 km/h en haalt een topsnelheid van maximaal 225 km/h.

271459392

Terug
Bovenaan