Genesis GV60 | Vanaf € 49.995

A

Anoniem

Guest
genesis-gv60-exterior.jpg

genesis-gv60-interior.jpg

genesis-gv60-interior.jpg

Alle info: https://www.netcarshow.com/genesis/2022-gv60/

Laatst bewerkt door een moderator:
Die C-stijl vind ik erg vergezocht. Verder vind ik het wel een fris ogend model en strak vormgegeven. Er zijn duidelijk overeenkomsten met de Kia EV6, toch vind ik de auto een stuk mooier. Neem toch aan dat deze ook in Nederland op de markt komt, want als een EV al niet goed genoeg is voor ons land, dan gaat het met andere modellen al helemaal niet lukken.

Sorry, ik vind het in tegenstelling tot de EV6 niks:
ongeïnspireerd interieur, onergonomische 'zijspiegels' en stuur met die enorme vlakken met knoppen. De buitenzijde is niks, anoniem als je de V (van vergezocht) in de C-stijl en de gesplitste lampenunits weghaalt.

Bijster lelijke auto, die niks toevoegt ten opzichte van zijn Koreaanse zusters.
War is überhaupt het idee van Genesis? In Europa voegen ze weinig toe, waar wel?

Ik vind het ook niks, in tegenstelling tot de meeste laten we maar zeggen reguliere Genesis-modellen vinkt deze GV60 qua design zo'n beetje alle EV-clichés aan. Daarnaast is de auto te log of zijn de wielen te klein of is het een combinatie van beide.

Ik vind persoonlijk mooier dan de Kia of misschien even mooi. Ik heb beide niet in het echt gezien. Dus daar wacht ik dan op. Maar ik vind dit wel een mooie wagen. Eerst schrok ik van de v in de C stijl, maar ik ben er aan gewend. Het heeft wel wat vind ik nu. En de gesplitste verlichting ( voor en achter ) heeft ook wel wat. Anders dan normaal.

camo-free-genesis-gv60-spy-photo.jpg

Meer foto's: https://www.motor1.com/photo/6067039/camo-free-genesis-gv60-spy-photo/

ik vind het maar een raar bol ding met gezochte C-stijl. Wel mooi interieur

Grappig: ik heb het eigenlijk andersom. Die zwarte ziet er best goed uit, het interieur vind ik met dat grijs ogende kunststof en de schermpjes in de deur duidelijk minder.

Hé zo'n felgele stonden ze laatst hier in Rotterdam te fotograferen bij de Binnenrotte!
Helemaal ongecamoufleerd, was precies zoals op die "foto's" in de openingspost hierboven. Er stond allemaal beveiliging omheen en zodra er iemand in de buurt kwam werd er een zeil over de auto gegooid en werd je gevraagd door te lopen.
Herkende hem wel als een Genesis en als EV, maar kende het model zelf nog niet.

https://www.youtube.com/watch?v=vLbBx1Swq6A&t=

Dat Crystal Sphere ding voor de automaat is wel bijzonder. face recognition op de B-stijl, vingerherkenning op de middentunnel.

Per 7503537 zei:
Niet zeuren, het is gewoon een mooie auto mag van mij snel naar Nederland komen. Ben wel eens benieuwd waar alle critici zelf in rijden.
\

Je hebt je 23 maanden voorbereid op deze binnenkomer? :LOL:

Die Crystal Sphere is leuk gevonden maar het lijkt net zo'n gadget uit een oude Bond-film :D

De GV60 komt dit jaar op de Europese markt. Nog steeds is onduidelijk wanneer we in Nederland nu ook Genesis kunnen verwelkomen.

99-genesis-gv60-autocar-studio-static-front.jpg

82-genesis-gv60-autocar-studio-static.jpg

98-genesis-gv60-autocar-studio-static-rear.jpg

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-genesis-gv60-kickstarts-brands-ev-onslaught

Vreselijke kleir en lomp model, niets moois aan m.i. er is nog een lange weg te gaan totdat er elegante EV's zijn, beste poging sofar de Tesla 3.

Tesla 3 elegant: een domme bochel met een eendenbek. De verhoudingen kloppen totaal niet. Veel te gedrongen. Nog erger wordt dat met de Y.
En dat volledig gestripte interieur. Vreselijk.
Ik ben niet over enthousiast over Kia of Genesis, maar alles beter dan Tesla.

Gedateerd uiterlijk: dit ontwerp rijdt als sinds 2012 rond als model S en wordt maar steeds gekopieerd naar andere modellen.

3056-genesisgv60-652e93338806b.jpg

When the quirky Genesis GV60 debuted last year, it was only offered with a single electric powertrain and a base price above $60K. To make its electric compact SUV more accessible, Genesis adds a rear-wheel-drive configuration. Not only does it cost $8550 less than the existing all-wheel-drive setup, but it also provides significantly more estimated driving range.

For the 2024 model year, the Genesis GV60 lineup expands with a rear-drive Standard trim level that starts at $53,195. It features an 225-hp electric motor feeding the rear axle, and it's fed by a 77.4-kWh battery pack that Genesis claims provides up to 294 miles of range. Compare that with the 315-hp dual-motor Advanced and 429-hp Performance models, which top out at 264 and 235 miles, respectively, of estimated range.

GV60 Magma

Zo kan je de Genesis GV60 Magma zien als het luxebroertje van de Hyundai Ioniq 5 N. Beide wagens bouwen op hetzelfde platform (E-GMP), gebruiken hetzelfde aandrijfgeheel (twee elektromotoren, in boostmodus goed voor 650 pk en 770 Nm) en vertrouwen op dezelfde EV-architectuur (8°°-volthuishouding, batterij van 84 kWh en DC-laden aan 350 kW).

Genesis Magma Concepts

240325-genesis-gv60_magma_concept-2.jpg

Het enige verschil: de Hyundai Ioniq 5 N kan je reeds bestellen (vanaf 79.999 euro), terwijl de Genesis GV60 Magma zich momenteel nog in een conceptuele fase bevindt. Maar serieproductie loert om de hoek. Wanneer Genesis, de GV60 en diens Magma-variant naar Europa komen, blijft onduidelijk.

genesisgv60magmaconceptnyias-1.jpg

genesisgv60magmaconceptnyias.jpg

genesis-gv60-magma-7.jpg

genesis-gv60-magma-12.jpg

genesis-gv60-magma-13.jpg

genesis-gv60-magma-18.jpg

Dealers zijn aangewezen: Zeeuw & Zeeuw in Zuid-Holland en Broekhuis, die in Almere start. De eerste auto's die hier verkrijgbaar worden zijn de GV60, GV70 SUV en G80 sedan. De auto's worden allemaal elektrisch aangedreven.

269700513

De GV60 kwam tegelijk met de Ioniq5 en de EV6 (2021). Al aardig op leeftijd richting nieuw model dus.

Op de site van Z&Z is de volledige prijslijst van de GV60 te vinden. De stap van Pure naar Premium zorgt wel meteen voor een andere (lease-)categorie.
Link

Terug
Bovenaan