Geschiedenis importauto

Buhdiwuh

Startmotor
Beste dames/heren,

Ik ben voor een vriend een heel interessante auto tegengekomen die eigenlijk aan alle eisen voldoet. De prijs is scherp, maar wel marktconform. Ook de verkoper wekt een goede indruk.

Nu betreft het wel een auto die uit België is geïmporteerd, de verkoper is eerlijk geweest over het feit dat de auto daar een jaar als huurauto heeft gediend.

Mijn vriend is echter bang dat het een schadeauto betreft. Het logo op de motorkap ontbreekt. Ik heb gereageerd met het feit dat eigenaren soms ook auto's "debadgen", maar dat ik zou kijken of er een schadehistorie te vinden is.

Mijn vraag concreet is: kan ik het oude Belgische kenteken ergens opvragen en daarmee een schadegeschiedenis achterhalen zoals in Nederland en zoja hoe?

Maar wat maakt die auto dan zo speciaal wat anderen niet hebben? (Huurauto’s zijn doorgaans niet heel bijzondere uitvoeringen of iets). Ik zal er sowieso aan voorbij lopen als het een huurauto is geweest.

100% zeker weet je het nooit. Heb je een foto of link naar de advertentie?

Ik blijf het bijzonder vinden. De overheid bedenkt allerlei zaken om consumenten te beschermen en vervolgens gaan consumenten dingen doen waarbij alle bescherming weg valt. Of het nu een auto met onbekende geschiedenis uit het buitenland is of om spullen direct in China bestellen.

Ik blijf het bijzonder vinden. De overheid bedenkt allerlei zaken om consumenten te beschermen en vervolgens gaan consumenten dingen doen waarbij alle bescherming weg valt. Of het nu een auto met onbekende geschiedenis uit het buitenland is of om spullen direct in China bestellen.

Ja eens, en als je iets heel specifieks zoekt of een bepaalde zeldzame uitvoering begrijp ik het allemaal.
Maar als het al een import auto is, en het is een huurauto geweest dan vraag ik mij oprecht af wat voor bijzonder model/uitvoering/motorisering dit is wat in NL niet te vinden is, aangezien het hem dus ook niet in het financiële plaatje zit.

Mijn vraag concreet is: kan ik het oude Belgische kenteken ergens opvragen en daarmee een schadegeschiedenis achterhalen zoals in Nederland en zoja hoe?
Belgische kentekens zijn gekoppeld aan de eigenaar, niet aan de auto. Dus nee, dat is niet mogelijk.

Terug
Bovenaan