Geschikte auto voor roadtrip in USA gezocht

joolien

Wegverkenner
Volgend jaar ga we met 6 personen op roadtrip in Amerika. Nu ben ik op zoek naar de beste auto die ons + 6 grote koffers kan meezeulen. Ik hik er een beetje tegenaan dat de meeste auto's dan wel genoeg plek hebben (8 plekken) maar dan is de kofferbak weer vrij klein. Althans, zo lijkt het. Ik ben benieuwd of jullie types weten waar we in passen.
Welke ik nu veel voorbij zie komen: Chrysler Pacifica, Kia Sidona etc maar dat wordt allemaal krap. Het enige wat ik kan vinden in de Chervolet Suburban, maar die is alweer een stuk duurder. (en zal wel meer zuipen :p )
Ik hoor graag van jullie.

Laatst bewerkt:
Met 6 personen en grote koffers ben je aangewezen op de full size SUVs, dus de Chevrolet Suburban is een van de weinige juiste keuzes.

Alternatief is 2 auto's of zoals Gullwing aangeeft een van.

Wij hadden in Canada een Pacifica als huurauto en die had ook met zeven personen nog voldoende bagageruimte voor die zeven personen.

Zoals je zelf al inschat gaat de bagage het probleem worden; zes grote koffers is ook weer wat anders dan zes tassen bijvoorbeeld. Wij waren maar met z'n vieren en hadden op twee verschillende locaties een Chevrolet Suburban en een Ford Expedition Max (let op de "Max", want die is langer dan de gewone Expedition en zo vergelijkbaar met de Suburban). Kijk maar eens naar de foto, de Suburban had op de tweede rij twee stoelen, geen bank. Als je daarachter ook nog twee mensen zet, zie ik een risico dat zes grote koffers niet gaan passen. SUV's zijn nooit ruimtewonders, dus misschien is de ruimte in de Pacifica wel geschikter.

P1012508 by Marc Noordink, on Flickr

P1023006 by Marc Noordink, on Flickr

Hoelang gaat het duren? En blijkbaar veel dames? (Mannen hebben 2 shirts en 2 shorts, onderbroeken even uitspoelen in het hotel)

Je kan een dakkoffer of zelfs aanhangwagen overwegen.

We gaan stormchasen, dus een dakkoffer of aanhanger is niet handig haha. En iedereen heeft wel een grote koffer mee, ga ik vanuit. En fotografiespullen.
Maar bedankt voor de tips zover!

59357203ec160.jpg

Laatst bewerkt:
Haha ik ben ook met die tour geweest dit jaar. Maar zo'n busje vond ik niet altijd even handig en die krengen zijn duur!

Ja maar een orkaan doe ik het niet voor, met stormchasen gaan we op zoek naar supercells en tornado's ;) Daarom gaan we ook in mei.

Hoelang gaat het duren? En blijkbaar veel dames? (Mannen hebben 2 shirts en 2 shorts, onderbroeken even uitspoelen in het hotel)

Je kan een dakkoffer of zelfs aanhangwagen overwegen.
Je gaat toch niet 2-3 weken op vakantie met 2 shirts en 2 shorts? :ROFLMAO:

Destijds een Ford Expedition gehad en een Dodge Durango, die zijn niet zo duur als een Suburban of Escalade maar wel ruim en moet lukken met 6 mensen.

Het is niet direct wat je vraagt, maar overweeg 2 SUV's (als dat kan wat betreft bestuurders). Veel meer verhuur-aanbod, veel practischer, beter mee overweg in stad én ruwer terrein.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Destijds een Ford Expedition gehad en een Dodge Durango, die zijn niet zo duur als een Suburban of Escalade maar wel ruim en moet lukken met 6 mensen.
Met 6 personen moet je wel een Expedition Max hebben. Anders heb je relatief weinig bagageruimte achter de derde rij. Ter vergelijk, de Expedition is de concurrent van de Chevrolet Tahoe en de Expedition Max is de concurrent voor de Chevrolet Suburban.

Een Dodge Durango is aanzienlijk krapper op de derde zitrij. Moet je niet willen met zes volwassenen.

En is dat dan ook interessant qua prijs... vergeet ook niet de brandstof, gaat ook 2x (ongeveer natuurlijk)
Precies, en verzekering, ook qua evt. risico natuurlijk (2x chauffeur). Minder gezellig (hoewel, wat meer afstand kan soms ook wel verstandig zijn, haha).

Neu, ik zou het ook gewoon bij zo'n fullsize SUV houden.

• Leuk
Waarderingen: Twix
2 auto's gaat inderdaad niet lukken, dat wordt te duur en ik heb geen extra chauffeur. Je moet wel een beetje weten wat je doet tijdens die zware stormen. ;)
Maar bedankt voor de reacties tot nu toe.

@Vorq die wilde ik graag lenen maar het mocht niet :(
442482575_753403780312563_6142875789570378918_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Misschien kun je 1-2 stoelen verwijderen uit een 7-8 zitter zodat je genoeg ruimte hebt voor de bagage.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je een 1-2 stoelen verwijderen uit een 7-8 zitter zodat je genoeg ruimte hebt voor de bagage.
Die 7/8 zitters zijn meestal 2 rijen van 3. Die middelste stoelen wil je toch niet gebruiken. Daar kunnen we wel de camera's etc kwijt.

In een Escalade XXL passen de nodige hoo’s, bro’s & b’tchez uit da hood. Might be fitting wheelz for your Twister Chasing Endeavour.

Anders rentals bellen om advies.

Pacifica is zeer ruim, en populair. Maar zoveel koffers …. .

Twee huren ook een optie. 25% discount. En iedereen zit goed.

Die 7/8 zitters zijn meestal 2 rijen van 3. Die middelste stoelen wil je toch niet gebruiken. Daar kunnen we wel de camera's etc kwijt.
Als je de stoelen er echt uit zou kunnen halen zou dat extra ruimte geven maar dat is misschien een beetje te ingewikkeld voor een rental car!

Zo was ik weer. Er is een reiziger minder wat betekent dat we iets makkelijker uitkomen met 5 personen. Nu zou ik het liefst dit willen haha maar dat wordt misschien een uitdaging. Dit is een voorbeeld van een Chrysler pacifica.
Chrysler-Pacifica-Interior-Seating.jpg

Pacifica is een veel voorkomende huurauto in de VS. Heb hem ook een keer mee gehad en vind het ook nog steeds een hele fijne auto! Zeker in de VS , heerlijk kilometers maken

Ik had vorig jaar in Canada zo’n Pacifica. Ruim genoeg met 7 man en wat bagage, reed enorm comfortabel en reed ook ongeveer 1 op 10 a 1 op 12.
Alle zitplaatsen achterin kunnen in de vloer weg geklapt worden, zoals op de foto hierboven met één stoel gedaan is. Wat mij betreft echt een ideale auto voor zo’n trip.

• Leuk
Waarderingen: Volt
5 personen is een stuk makkelijker. Zoek een ruime auto met bank, geen captain chairs, dan zit je goed. No pun intended.

Maar zorg dat de koffers kleiner zijn voor flexibiliteit.

Terug
Bovenaan