Gezocht welke auto. Bestuurder 204cm en er moeten 2maxicosi, achterin

TimConijn f96077

Net ingestapt
Goedendag
Even een vraag , ik 204cm lang bestuurder zit met een probleem . Wij hebben nu een BMW X1 uit 2011 .
Ik rij nu heerlijk in deze auto. Maar zit met het probleem dat als nu een maxicosi met BASE met ISOFIX achter mij plaats . Ik niet meer kan rijden omdat dan de stoel niet ver genoeg naar achter kan . Dit betekend nu dat ik altijd rij als mijn vrouw mee is en de maxicosi achter haar staat; En nu zit er nog een kleine aan te komen dus komen er 2maxicosi,s achterin te staan. Dus zitten we met een probleem en moet er een andere auto komen . MAAAAR bij welke auto kan de stoel ver genoeg naar achter zodat ik achter het stuur pas met 204cm ,maar er ook een maxicosi achter mij met BASE en ISOFIX past.

Budget max 10/15k ,benzine max 200.000km

Alvast bedankt voor alle adviezen

Een grote D segmenter als een Superb? Al zit je in een SUV misschien iets minder ver naar achteren door de iets hogere zit. Heb begrepen dat zo’n Base echt enorm veel ruimte inneemt.

Is een maxicosi zonder base geen optie? Wij hadden van die stoeltjes (opvolg stoeltjes voor vanaf 1 jaar ofzo) waar je het zo in de isofix klikt. Ik denk dat er ook wel babystoeltjes zijn waar je dit doet en je dan de gordel gebruikt voor de rest van de steun? Scheelt je een nieuwe auto kopen…

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Ik heb een Ceed station, toch niet de kleinste auto, en bij mij (1.90m) kan er ook geen maxi cosi met Isofix base achter mij staan tenzij ik de stoel een stukkie naar voren zet.
De base maakt voor de diepte overigens niet veel uit, het is de maxi cosi zelf die de ruimte inneemt.

Ik denk dat je idd naar D segment stations moet gaan kijken of misschien nog beter naar SUV achtige modellen in de categorie Grandland/Kadjar/3008/Sportage ofzo? Mijn ervaring is dat je bij hogere modellen de stoel minder ver naar achter hoeft te zetten om toch lekker bij de pedalen te kunnen zonder ingetrokken benen.

Skoda heeft meestal veel binnenruimte.
Als het low budget moet zijn: een Chevrolet Cruze.
In onze Mégane maakt het weinig uit of dat de maxi cosi al dan niet op een base staat, ik zit relatief ver naar achter en de maxi cosi kan nog net achter mij.
In de Captur kan die niet achter mij staan, ook al lijkt die meer beenruimte op de achterbank te hebben.

Een Ludospace kan ook een goede optie zijn.

Ja ik heb al in wat SUV,s (x3,Kia sportage ,Kia Niro,vw Touran)gezeten maar telkens als ik mijn stoel op de goede maat zet is er achter mij geen ruimte meer. En ik gebruik hem met base omdat wij dus draai maxicosi,s gebruiken .
Skoda superb nog niet naar gekeken .

Voordeel van de SUV is dat je minder ver moet bukken om de kinderen uit het maxicosi te halen.

Wat nog niet genoemd is hierboven:
Uit mijn hoofd zeg ik dat een Ford S-max ook ruim zijn, ik dacht zelfs met een achterbank op rails. (misschien is dat standaard op MPV's?)

Tijdens een proefrit natuurlijk de zitjes overzetten dan weet je gelijk hoe het met de ruimte gesteld is.

Ik denk dat een station een betere keus is dan een SUV.
Bij een SUV zit je achterin vaak rechter/ hoger, waardoor je daar je benen beter kwijt kan. Maar de Maxi-Cosi heeft daarvan geen profijt. Dus moet je goed kijken naar de bruikbare diepte, die wellicht niet beter is bij een SUV ten opzichte van een station. Daarbij is een SUV relatief duurder dan een station omdat men vaker graag een SUV wil/ zoekt dan een station.

Ik ben zelf van een Focus naar een Mondeo gegaan om precies deze reden. Nu ben ik 1.83 dus het was vooral omdat de oude Focus krap was op de achterbank. De nieuwe Focus is ruimer, maar of dat voldoende is voor 2.04 weet ik niet. Maar wellicht is de positie van de bestuurder weer een voordeel bij een SUV zoals @Bobslee benoemd...Vooral proberen dus!

Verder ben ik benieuwd hoelang de oudste nog in de huidige stoel moet zitten. Als hij/zij in een andere stoel kan, is het probleem ook opgelost natuurlijk. Zoals @Sandertje ook zegt.
Verder hebben niet alle oudere stations isofix. Bij mijn Mondeo heb ik het laten installeren, stelt weinig voor gelukkig.

EDIT: Je rijdt nu een X1, dus wellicht voorkeur voor een hogere instap? En wat minder bukken voor de kinderen is wellicht prettig, heb ik persoonlijk nooit moeite mee gehad. Maar een MPV is ook een goed voorstel, voordeliger dan een SUV vermoed ik... bij een S-MAX dus ook letten op isofix.

Laatst bewerkt:
Mazda 6, Ford Mondeo ook ruim binnen budget te krijgen!

Mazda6 beduidend minder ruim dan een insignia b.
Mijn benen zaten klem tussen stuur en midden console in de 6, terwijl ik in de insignia genoeg ruimte heb.

Ik herken jouw probleem, ook een maxi cosy met 360 graden draaien dus groot toestel, in onze focus mk4, 2de kind onderweg.

Als deze achter mij staat kan de stoel net niet volledig naar achter maar net doenbaar, wij hebben daarom een nieuwe Kuga besteld en heb daarin de maxi cosy getest en kan wel volledig naar achter de stoel, dit komt voornamelijk door de verschuifbare achterbank, je levert wat bagageruimte in maar dit ga ik oplossen door een trekhaakkoffer.

Gezien dat je al wat hoger zit in de X1 zou ik voor Kodiaq gaan veel ruimte en echt alles kan mee
De mijne heb ik alweer een jaar en bevalt me tot op heden echt helemaal top alleen gezien je budget gaat dit nog wel een uitdaging worden

Denk dat auto's als een Kodiaq of Kuga voor dit budget niet verstandig/haalbaar zijn. Of je hebt een veel ouder model, wil je dat?
Ben benieuwd of jullie een voorkeur hebben; station of SUV. Wanneer jullie een hoge(re) zit willen, vallen de genoemde station modellen al af.

Met een sharan heb je zeker ruimte zat. Niet sexy genoeg? Past ook wel in een X5 of 5 touring. Kost wat om te rijden maar past wel.

Nou we zijn even langs wat dealers geweest..en tot nu toe Skoda superb , Seat Altea XL . En de rest audia4,6,8 ,Mercedes b,c,e,s , mazda 6 , bmw x3,5; 5station , alle Volvo,s ,alle opels , alle peugeots, VWTiguan enzo , vallen allemaal af ivm beenruimte voor mij zelf en anders past er niks meer achter mijzelf . Dus wie weet er een goed betaalbare optie van rond de 10.000€

Mondeo ook geprobeerd?
Ik zou zelf voor een Superb gaan, maar dat is vooral omdat ik de Seat veel minder mooi vindt. Maar als je een hogere zit wil, is de Seat beter.

Je komt al snel uit op een SUV als RAV4 en Honda CR-V, of een echte people carrier als een Touran en Sharan. Touran is denk ik fijnste optie, een CR-V de geheime toptip

Heb je zoiets al eens bekeken?

Ik heb er zelf geen ervaring mee als 5 zits, enkel als bestel uitvoering. Door de hogere zit hoef je hier ook niet zo ver naar achteren. Het ziet er niet uit zo'n auto maar over het algemeen zijn dit wel ruime wagens.

Gewoon een andere baby stoel kopen, die dingen zijn idioot groot en nergens voor nodig. Ook een stuk goedkoper dan een nieuwe auto.

Een Opel Astra K (2015 - 2021) is verrassend ruim. Mijn zwager is langer dan 2m, en heeft zo'n Astra. Gezin, met twee jonge kinderen en hij heeft achter zich ruimte voor een baby stoeltje. Lang aan het zoeken en proberen een uiteindelijk bij deze auto uitgekomen. De Astra heeft de optionele AGR stoelen, die erg goed in te stellen zijn.

Nou we zijn even langs wat dealers geweest..en tot nu toe Skoda superb , Seat Altea XL . En de rest audia4,6,8 ,Mercedes b,c,e,s , mazda 6 , bmw x3,5; 5station , alle Volvo,s ,alle opels , alle peugeots, VWTiguan enzo , vallen allemaal af ivm beenruimte voor mij zelf en anders past er niks meer achter mijzelf . Dus wie weet er een goed betaalbare optie van rond de 10.000€

Ik denk dat als een Mercedes S klasse en een Audi A8 te klein zijn dat er een ander probleem is. Dan zou ik eens naar een volswagen transporter kijken, maar dit lijkt me wat vergezocht. Ik zou zeker nog even bij de Ford S-Max kijken die al genoemd is. Moet het een station zijn? Anders zou je nog eens op zoek kunnen gaan naar een Volvo S80. Niemand lijkt die dingen te willen. voor jou budget heb je een heel mooie uitvoering en veel beenruimte achterin.

Misschien kun je een zeszitter proberen en één maxicosi in het midden achterin zetten! Bijvoorbeeld een Honda FR-V.

car_photo_15478.jpg

Ik zat te denken aan een 3-serie GT, hoewel je met dat budget dan wel aan de onderkant van het aanbod moet zoeken. De vraag ik dan of je dat wilt, een BMW van +-10 jaar oud en krap 2 ton gelopen is wel een dingetje. Maar ruimte heeft ie zeker.

Ik raad je een Ford S-Max aan. Stoel kan lekker ver naar achteren voor jezelf en dan nog blijft er veel beenruimte over achterin. Bovendien 3 aparte stoelen, grote deuren en een puike bagageruimte die je in geen andere auto zo terugvind. Zelfs een XC90 bied minder ruimte op de achterbank.

Terug
Bovenaan