ginkelvanmichiel’s wagenpark: Clinique du pneu

En toen liep het toch anders. Oorspronkelijk zouden we met de 305 naar Frankrijk getogen zijn. Het zou daar een graad of 23 zijn (in de Alpen) en dat zou een ideaal klimaat zijn geweest. Ware het niet... dat ook Frankrijk opnieuw door een plotselinge hittegolf getroffen ging worden. Dus: temperaturen van 35-40 graden. De dag voor vertrek dus besloten alles in de ëC4 te laden. Daar snel nog even de connected services voor afgesloten (dat is dus niet standaard...) zodat je gemakkelijk van- en naar laadpalen kunt navigeren. Al eerder had ik met de verhuurder van het huisje besproken dat we eventueel met een EV zouden komen en wat afspraken gemaakt over laden, dus dat kon ook ter plaatste. Al met al erg succesvol en totaal geen enkele vorm van laadstress gehad. Eerst wat autogerelateerde plaatjes, daarna een aantal meer vakantie-gerelateerde. De foto van de kwh meter heeft een verhaal: ik heb zelf een tussenmetertje geknutseld zodat ik heel gemakkelijk kon bijhouden wat we 'thuis' geladen hadden. Uiteindelijk voor slechts 50 euro de auto heel wat keren vol geladen.

IMG-8945.jpg

IMG-9352.jpg

IMG-8915.jpg

IMG-8948.jpg

IMG-8960.jpg

IMG-9136.jpg

IMG-9289.jpg

IMG-9342.jpg

DSC1546.jpg

DSC1478a.jpg

DSC1490a.jpg

DSC1511a.jpg

DSC1357.jpg

DSC1412.jpg

DSC1449.jpg

DSC1456.jpg

DSC1472.jpg

DSC1480.jpg

DSC1503.jpg

DSC1527.jpg

Dat ziet er uit als een heerlijke vakantie, met op zn tijd ook de nodige afkoeling. Fijn dat de EV goed is bevallen!

Mooie foto's, mooie vakantie lijkt het wel. We zijn met een ë-C4 zonder extra grote kofferbak naar Zuid-Frankrijk gegaan en dat was best een goede ervaring (al in 2021 met wat grotere laad-uitdagingen dan nu zou zijn). Dus wel een mooie herkenning. Wat me in Frankrijk steeds opvalt is dat je laadpalen op onverwachte plekken ziet of tegenwoordig zelfs snelladers. Het gaat in dat opzicht goed vooruit!

Ik dacht eerst dat het schilderstape was, maar het leek me wel een erg brede tape :ROFLMAO:
Hoe ga je de verlichting doen? Ik heb van die koppelbare led armaturen op een latje bevestigd, ben er best blij mee.

Haha, ik heb een stukje garage van de lokale opelgarage die onlangs gesloopt is gekopieerd in het schilderwerk.

Qua verlichting: er komt een dubbele 150cm tl/led in het midden in de lengte, en vooraan en achterin nog een platte led breedstraler. Alles met 4000k licht.

Zo. Verhuisd. Oude garage leeg, 3x naar de stort met rommel en het oude tapijt, nieuwe gevuld! Nog niet alles heeft zijn plaats, maar dat komt wel goed. Wat een zee aan ruimte!

Ook meteen een oprijplankje gemaakt, dus de Trans en Dwergauto rolden zo hoog en droog naar binnen.

Naast het inwijden van de garage is mijn moeder ook ingewijd in het Seat Trans-rijden: ze wilde hem wel even naar de nieuwe garage rijden. Dus det was een optocht Vitara-Trans-Dwergauto.

Oh: en vanochtend ook nog even de ëC4 laten uitlijnen. Dat bleek hard nodig met 1 graad uitspoor te veel rechtsvoor…

De Marbella heeft zijn dienst weer bewezen als trekauto, het karretje met dozen en spullen kon daar mooi achter.

IMG-9821.jpg

IMG-9825.jpg

IMG-9826.jpg

Laatst bewerkt:
Is die garage nou zo verschrikkelijk groot, of zijn jouw auto's gewoon heel klein? (in vergelijking met wat ik gewend ben). Toen ik de eerste foto's zag dacht ik dat er ruim 1 auto in paste, maar tweeënhalve en is wel heel netjes!

Fijn plekje zo!

Is die garage nou zo verschrikkelijk groot, of zijn jouw auto's gewoon heel klein? (in vergelijking met wat ik gewend ben). Toen ik de eerste foto's zag dacht ik dat er ruim 1 auto in paste, maar tweeënhalve en is wel heel netjes!

Fijn plekje zo!
het is zeker geen kleine garage! Dat was ook een van de redenen dat ik deze heb gekocht. Ze komen niet zó vaak voorbij en zijn vaak al weer snel weg. De Trans en Dyane zijn ongeveer 1,50 breed. Dan heb ik nog 65 cm over aan de zijkanten en het midden. Niet zó veel, maar het past! Bij mijn oude box was het 43 cm over. Daar ging het ook.

Vandaag mocht de Dyane weer voor haar tweejaarlijkse gezondheidscheck. Uiteraard had ik de auto afgelopen weekend al geheel nagelopen en doorgesmeerd, maar vandaag mocht de apk-arts dat beoordelen. En: met vlag en wimpel geslaagd! Letterlijk: “die auto is gewoon goed!”. Dat is altijd fijn om te horen. Later deze maand heb ik de auto 22 jaar!

Het was ook meteen de laatste verplichte apk: volgend jaar november mag ze 50 kaarsjes uitblazen.

Na het repareren van het spatbord (een nieuwe laat nog op zich wachten bij de spuiter) had ik eerder het oude spatbord al wat bijgewerkt. Nu maar met een bus op kleurnummer gespoten. Ook meteen onder de voorbumper het plaatwerk meegenomen. Dát ziet er niet verkeerd uit! Uiteraard is na 48 jaar de andere lak wat verbleekt en ja, er is wat kleurverschil. Mag het?

Ook de spatlappen gemonteerd.

1ga67f

9qs392

elgk5o

b7xjk3

Waarom zou je het spatbord nu nog vervangen? Ik vind het spuitwerk echt netjes. Ik zou eigenlijk ook de deuren doen, dan is het ook weer één kleur.

Waarom zou je het spatbord nu nog vervangen? Ik vind het spuitwerk echt netjes. Ik zou eigenlijk ook de deuren doen, dan is het ook weer één kleur.
Het heeft minder haast nu. Maar het scherm is wel echt aan vervanging toe. Het is een van de weinige onderdelen waar het roestmonster wel zijn tanden ingezet heeft. Niet dat je dat nu echt ziet, precies ook wat het doel was :)

En toen kwam vriendinlief thuis met een half lege band. Dus band nagelopen, naar de bandenboer, ja, sorry meneer, een gaatje in de wang van de band. Dat mogen we niet repareren. Na 3 weken... dat kost weer een godsvermogen. o_O
Altijd balen inderdaad. Maar, hier hebben we dat een keer binnen 24 uur gehad. Rondom nieuwe banden en bij een uitwijkactie een gat in de wang...

De garage box lijkt wel een gentlemans club zo met die meubels. ;) Wereldbol met drank erin en een sigaar maken het af. :P Mooi werk met het spuiten van het voorscherm. Lekker klussen!

Terug
Bovenaan