ginkelvanmichiel
Asfaltkampioen
En toen liep het toch anders. Oorspronkelijk zouden we met de 305 naar Frankrijk getogen zijn. Het zou daar een graad of 23 zijn (in de Alpen) en dat zou een ideaal klimaat zijn geweest. Ware het niet... dat ook Frankrijk opnieuw door een plotselinge hittegolf getroffen ging worden. Dus: temperaturen van 35-40 graden. De dag voor vertrek dus besloten alles in de ëC4 te laden. Daar snel nog even de connected services voor afgesloten (dat is dus niet standaard...) zodat je gemakkelijk van- en naar laadpalen kunt navigeren. Al eerder had ik met de verhuurder van het huisje besproken dat we eventueel met een EV zouden komen en wat afspraken gemaakt over laden, dus dat kon ook ter plaatste. Al met al erg succesvol en totaal geen enkele vorm van laadstress gehad. Eerst wat autogerelateerde plaatjes, daarna een aantal meer vakantie-gerelateerde. De foto van de kwh meter heeft een verhaal: ik heb zelf een tussenmetertje geknutseld zodat ik heel gemakkelijk kon bijhouden wat we 'thuis' geladen hadden. Uiteindelijk voor slechts 50 euro de auto heel wat keren vol geladen.