ginkelvanmichiel’s wagenpark: Stoelennieuws

Oeh, 2011, ik moet ook even op gaan letten bedenk ik me!

Bizar dat zo'n verbleekt, verlopen autootje waarvoor 99% van de bevolking geen cent zou geven zo'n goede eigenaar heeft gevonden. Je bent een lot uit de loterij voor de Marbella! (en wellicht ook op andere gebieden, maar daar kan ik niets van zeggen :p )

Die Marbelka boft maar met jou als eigenaar. Als je iemand die de auto niet kent en de twee laatste foto's in tijdvolgorde zou moeten zetten zou dat 99 van de 100 keer fout doen.

Mooi dit soort terugblikken. En natuurlijk alvast gefeliciteerd met 15 jaar Marbella!

Mijn huis heeft nog een 1x25a aansluiting. Dat is natuurlijk helemaal niets in de huidige tijd. Met oog op de stop die per 1 juli ingaat voor het vergroten van de huisaansluitingen in de provincie Utrecht de proef op de som genomen en een aanvraag ingediend voor een uitbreiding naar 3x25a. Dat zou een mooie zijn voor de toekomst. Nu laden we de ëc4 op 1 fase en dat gaat uitstekend. Maar misschien in de toekomst? Ook met het oog op elektrisch koken en dergelijke is het een goede investering.

Om te beginnen is de hoofdschakelaar alvast vervangen voor een 3-polige. Nu natuurlijk tijdelijk doorverbonden, maar aangezien ik bij de aanleg van de groepenkast al rekening had gehouden met een correcte verdeling over de groepen was dat plug and play!

En het mooie: onder voorbehoud van de schouw kunnen ze het eind juni al uitvoeren!

Een 3 fase aansluiting betekent ook dat je vaste kosten stijgen. Wellicht op gelet maar ook iets om in je planen mee te nemen.

Als je wilt wel... verbruik interesseert me niet veel, of ik nu 4 of 6 cent per kilometer gebruik... Ik vind die (tussen)sprints met dat enorme koppel fantastisch en gebruik dat koppel veel!

Mijn huis heeft nog een 1x25a aansluiting. Dat is natuurlijk helemaal niets in de huidige tijd. Met oog op de stop die per 1 juli ingaat voor het vergroten van de huisaansluitingen in de provincie Utrecht de proef op de som genomen en een aanvraag ingediend voor een uitbreiding naar 3x25a. Dat zou een mooie zijn voor de toekomst. Nu laden we de ëc4 op 1 fase en dat gaat uitstekend. Maar misschien in de toekomst? Ook met het oog op elektrisch koken en dergelijke is het een goede investering.

Om te beginnen is de hoofdschakelaar alvast vervangen voor een 3-polige. Nu natuurlijk tijdelijk doorverbonden, maar aangezien ik bij de aanleg van de groepenkast al rekening had gehouden met een correcte verdeling over de groepen was dat plug and play!

En het mooie: onder voorbehoud van de schouw kunnen ze het eind juni al uitvoeren!
Ik heb voor ons huidige huis alle elektra (ook alle kabels) vervangen. Inderdaad aangelegd vanaf 3-phase (geen extra vaste kosten) en de lasten verdeeld over de phases.
Erg fijn want geen kritische punten.

De auto lader staat op 1-phase omdat de stroom van de zonnepanelen (wel 3-phase) zo ongeveer gelijk is aan wat de auto wil laden en zo trek ik minder uit het net. Op de phase waar de auto op staat dus niet zoveel andere gebruikers.
Ik heb nu een tijdje met een kleine thuisaccu gewerkt (zo een die je in een stopcontact plugt) en die wil ik of gaan overzetten op de phase van de autolader, of er nog twee bijkomen en per phase er eentje in te pluggen.

ah, ja ik had het jaren gelden al. netjes een 3-fase hoofdschakelaar en netjes de 12 groepen verdeeld onder 3 aardleks en op elk van een fase aangesloten. alleen onder doorgelust met een tijdelijk 3-polig pinnetje aan de onderkant van de hoofdschakelaar toen ik nog een 1-fase aansluiten had. Eenmaal 3-fase was het draden aansluiten en klaar. maar ook de kookplaat zit inmiddels op 3-fase aangesloten, heb krachtstroom in de garage gemaakt, en de zonnepanelen zijn ook 3-fase. dus ook voor zulke dingen is het gewoon handig.

altijd goed om te doen want wat je zegt, je weet nooit of het daarna nog kan of tegen welke kosten. Je bent vast niet de enige nu dus ben benieuwd

Vandaag met de Marbella naar EMWalhalla geweest! Wat een prachtige opkomst! En ook de nodige Panda’s waren gekomen. Echter: geen andere Marbella’s. Veel positieve geluiden gehoord, dus eindelijk begint ook de Marbella wat in populariteit toe te nemen. Rijkelijk laat, want nu zijn er bijna geen meer over…

Gewassen en gepoetst
IMG-8045.jpg

En even gemeet met een Ibiza mk1.
IMG-8049.jpg

Vandaag met de Marbella naar EMWalhalla geweest! Wat een prachtige opkomst! En ook de nodige Panda’s waren gekomen. Echter: geen andere Marbella’s. Veel positieve geluiden gehoord, dus eindelijk begint ook de Marbella wat in populariteit toe te nemen. Rijkelijk laat, want nu zijn er bijna geen meer over…

Gewassen en gepoetst
IMG-8045.jpg

En even gemeet met een Ibiza mk1.
IMG-8049.jpg
Ik had haar inderdaad gezien. Leuk, ook de aankoopbon onder de ruit!

Soms komt er iets op je pad en moet je toehappen! Omdat ook in Frankrijk nieuwe bekleding voor de 305 niet te vinden bleek was ik gaan speuren naar stoelen in een bijpassende kleur. In eerste instantie dacht ik aan de stoelen van een C4 Cactus, maar die waren maar deels bruin en verder erg zwart. Tot afgelopen woensdag! Ik kwam op de onderdelenlijn een prachtig setje bruine stoelen tegen. Vandaag dus naar Joure op en neer gereden om ze op te halen. Wie raadt waar ze uitkomen?

De regen gooide roet in het eten, morgen verder.

IMG-8305.jpg

IMG-8320.jpg

IMG-8322.jpg

IMG-8323.jpg

IMG-8324.jpg

Dat is wel even een vondst zeg! Franse merken leveren zulk leer volgens mij niet meer, anders had ik DS gezegd. Komen ze uit een Volkswagen?

Kleurt mooi bij de deurpanelen. Blijft er wel wat ruimte achterin over?
ja, exact dat was een voorwaarde. Geen stoelen die niet zouden passen bij het interieur.

En ja: geen probleem, ik kan nog prima zitten op de achterbank zonder opgevouwen te zitten als de stoel in 'mijn' stand staat. (en ik ben 1,80m)

• Leuk
Waarderingen: R107
Heel goed! En dat zal lekker zitten straks.
Wil je het echt afmaken dan laat je een bekleder nog de hoofdsteunen half zo hoog maken :)

Erg knap zeg en zo bizar dat je het mooi passend krijgt, vooral dan qua breedte in de auto.
Zo een moderne Golf is zeker 15 - 20 cm breder dan the good old 305.
De achterbank erin matsen zal dan weer wat lastiger zijn ;)

Zo hé, dat is mooi zeg. Als je het niet zou weten denk je dat het hoort. Wat een fraaie vondst.
Ook meteen een stuk veiliger met de airbags :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan