ginkelvanmichiel’s wagenpark: vers rubber.

Die verf op je kunststof achterbumper is eraf te krijgen met WD40 en tijd. Zeiknat (blijven) maken ermee en soms even een dag de tijd geven. Met geluk veeg je veel zo weg, anders hecht het door de ingetrokken WD40 niet goed meer en krabbel je het zonder schade weg met je nagel.

Op die manier heb ik mijn kunststof C-HR achterbumper die helemaal onder de spuitnevel zat ook weer mooi gekregen.

Zo. Het logo is tijdelijk opgekalefaterd, maar daar moet iets van een nette sticker op. Ook een Astra en 1.8 embleem gevonden en gemonteerd. Stukken beter dan die kale bende .

Alleen de ‘Opel’. en ‘i’ moet ik nog vinden…

Vandaag de Marbella weer eens meegenomen. Ding rijdt echt prima :)

IMG-0426.jpg

IMG-0427.jpg

IMG-0428.jpg

IMG-0429.jpg

Hoe lang 'houdt' zo'n behandeling met lijnolie? Trekt dat echt in de kunststof, of is het er met de eerste regen weer vanaf? Spatbordranden van mijn Mini worden grijs, die zouden ook opknappen van zo'n behandeling.

Hoe lang 'houdt' zo'n behandeling met lijnolie? Trekt dat echt in de kunststof, of is het er met de eerste regen weer vanaf? Spatbordranden van mijn Mini worden grijs, die zouden ook opknappen van zo'n behandeling.
Volgens mij moet je het regelmatig bijhouden maar het werkt beter dan de commerciële middeltjes is mijn ervaring.

• Leuk
Waarderingen: j.ko
Zag laats ergens op internet iemand over het plastic met een soldeerbrander gaan, waarna het er weer "als nieuw" uitzag.

Alle middeltjes van siliconen of olie net zoals de brander eroverheen halen, werken maar tijdelijk.
Het langste houdt een hele dunne laag (mat of zijdeglans) lak er op zetten, liefst met een spons inwrijven (alsof het schoenpoets is) zodat de structuur behouden blijft. Ook niet schuren voooraf, alleen ontvetten.

Maar als er eenmaal met siliconenspray of lijnolie overheen is gegaan, is dat geen optie meer omdat de verf dan niet houdt.

Volgens mij moet je het regelmatig bijhouden maar het werkt beter dan de commerciële middeltjes is mijn ervaring.
Heel eerlijk, ik doe het bij de Marbella één keer per jaar, maar echt nodig is dat niet eens. Het blijft echt heel mooi zwart. Het trekt er goed in en spoelt zeker niet weg bij regen. In tegenstelling tot die rommel uit een flesje.

voor de beeldvorming, dit heb ik denk ik een jaar geleden aangebracht. De bovenste foto waren de panelen eerst. (ik heb ze vervangen omdat er ooit verf opgesmeerd is die eraf bladderde)
IMG-2260.jpg

IMG-0428.jpg

Het is hetzelfde probleem. M’n vriendin heeft vandaag de Astra even meegehad, maar het is voor haar niet optimaal. Maar het ging wel iets beter nu de stoel wél helemaal naar voren kon.

Was wel makkelijk, vandaag de Dyane uit de stalling gehaald. Met z’n 2en gaat dat sneller!

Krijg je een leuk uitzicht:
IMG-0529.jpg

Maar dit ook:
IMG-0528.jpg

Ook vandaag heb ik weer wat aandacht besteed aan de Astra. Helaas lijkt het erop dat een potentiële koper het toch niet gaat doen. Jammer, want hij was best enthousiast over de auto.

Een ding wat me ergerde was dat de verlichting van de verwarming e.d. het niet deed. Maar daarvoor moet je best wel wat demonteren. Zo gezegd zo gedaan. Omdat het zo'n rotklus is heb ik er wel voor gekozen T5 ledjes in te doen, het geeft niet veel licht, maar het scheelt een hoop. Zodra het donker is zal ik een paar plaatjes maken.

Helaas vond een van mijn ribben de houding in een S-bocht niet zo lekker. Het zal weer eens niet...

Met zulke klusjes zit je altijd in rare houdingen.... Hoort er helaas allemaal bij :rolleyes:
En morgen denk je van: heb ik daar ook spieren joh?

Ik begrijp de keuze voor LED wel. Maar hopelijk heb je gekozen voor fatsoenlijke kwaliteit, want die goedkope krengen gaan vaak nog sneller kapot dan hun gloeiende voorouders.

Stond er prachtig bij hoor. Met een paar mensen over gesproken maar net als bij mijzelf is plek vaak wel een probleem.

Stond er prachtig bij hoor. Met een paar mensen over gesproken maar net als bij mijzelf is plek vaak wel een probleem.
Inderdaad. En het is nog niet echt een liefhebbersauto. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Achteraf bezien was het geen slimme aankoop en nu ik m’n ribben gekneusd heb kan ik er de komende tijd ook niets aan doen. Als ik hem zou inruilen oid ben ik bang dat hij direct wordt afgevoerd naar de sloop…

Vandaag even naar de sloop geweest omdat ik had gehoord dat daar een (rode) F stond. Niet dat ik veel kan doen, maar toch: ik heb de dopjes voor op de parafan gescoord en iets dat niet helemaal origineel is, maar ik wel heel leuk vind: een stickertje en kentekenplaathouder van de Opel-dealer waar mijn ouders altijd kwamen. De garage is ondertussen opgegaan in een van de conglomeraten-met-te-hoge-prijs, dus dan kan ik wel een beetje 'oude' reclame maken. :)

Plus dat het period-correct is (later kregen ze een ander logo; zie daarvoor mijn Ampera-e)
IMG-0657.jpg

IMG-0659.jpg

@Barri
die staat al héél lang te koop, maar de verkoper reageert nooit op berichtjes. Verder is de apk ook al lang verlopen. Beetje een gek verhaal... Wel een keurige auto, afgaande op de foto's.

Ik had stiekem al de hoop dat je je camera bij je had :)

Thanks voor de gave foto!

Graag gedaan. Meestal ligt (bij lange ritten) de camera al klaar op de bijrijdersstoel. Nadat ik in Friesland een versnellingsbak op die stoel had gelegd, was het dus even graaien naar de camera die op de achterbank lag.

Thanks voor de gave foto!
Is inderdaad altijd gaaf om dit soort "in-motion" foto's van je eigen auto te hebben.
in Duitsland dus blijkbaar nog wel.
Is in DLD net zoals in BE; de oude platen hebben ze niet hoeven inleveren. Heb je de auto na ingangsdatum nieuwe platen gekocht dan mag je niet de oude stijl hebben. Voor zover ik weet was de overgang in DLD net als bij ons in 2001 en in BE in 2009.
Nog even een fotoshopje: Pre-gaik en NL-sticker.
Het pre-GAIK lettertype was net even anders en iets dikker toch? Maar inderdaad, wel mooier zo.

In NL had de invoer natuurlijk een andere reden, dat was namelijk het tegengaan van illegale kentekenplaten. In dld en België had het te maken met andere oorzaken, zoals leesbaarheid en uniformering.

Ik vind ze ook veel mooier zonder NL-vlakje. Zeker op Auto’s die nooit GAIK-platen hebben gehad.

Terug
Bovenaan