Goedkoper hybride, daarna trekauto? Of gelijk trekauto

Sgh

Startmotor
Hallo,

Mijn c3 diesel heeft een vol roetfilter en het start stop systeem is defect, ik ga dit niet meer laten repareren dus ben op zoek naar een andere auto.

Ik rijd 25/30k per jaar en werk in ploegen (ook nachtdiensten). Ivm start van een gezin over een jaar of 2 ben ik op zoek naar een grotere auto. Daarnaast ben ik van plan om binnen nu en 3 jaar een speedbootje te kopen. Ik zoek een Aziatische auto ivm betrouwbaarheid. Daarnaast is led verlichting, automaat, lane assist ook fijn ivm nachtdiensten

Wat is goedkoper? Eerst bijvoorbeeld een auris hybride station kopen en verkopen zodra ik een bootje koop en dan een cx5 kopen.
of gelijk bijvoorbeeld een cx5 kopen? Die toch wel duurder is in de maand.

Het kan zijn dat ik pas over 3 jaar een bootje koop, maar ook bijvoorbeeld over 2 jaar al.

Mijn budget is 15k

Update: de trekauto moet minimaal 1500kg kunnen trekken en hoeft niet per se een cx5 te zijn :). Het gaat mij erom dat ik zo zuinig en betrouwbaar mogelijk rijd over de volledige komende 5-7 jaar

Het ligt eraan hoe zo'n speedboot. Ik had een consoleboot van 4.60m die woog ongeveer 400 kilo, plus trailer en bbmotor blijf je onder de 750 kg. Bedoel je een boot met dikke inboard motor dan weegt het zomaar het dubbele.

Het ligt eraan hoe zo'n speedboot. Ik had een consoleboot van 4.60m die woog ongeveer 400 kilo, plus trailer en bbmotor blijf je onder de 750 kg. Bedoel je een boot met dikke inboard motor dan weegt het zomaar het dubbele.
Toch wel zo’n 1400 kilo waar ik naar kijk, een bowrider met buitenboord motor

Waarom niet gewoon weer een diesel? Zuinig en als je de goede koopt kan je er ook 1500 kilo mee trekken, je betaald alleen meer mrb.
Maar 2x een auto kopen in korte tijd is ook duur.
En met 25-30k per jaar heb je in 5-7 jaar alweer een aardige kilometerstand. En diesel is doorgaans zuinig. Ik zou ook niet 2x een auto kopen. Nu een sterke, ruime diesel en dan over 5-7 jaar weer kijken. Kan je nu voor 15k echt wel iets moois kopen.

Ik had in eerste instantie inderdaad ook weer naar een diesel gekeken. Zou een 1.6 TDI van de vag ook een goede optie zijn? Evt met automaat? Vind de station golf of Leon ook mooi

Zoekt ook een Aziaat. En een occasion zonder kenteken vind ik een no-go.
Bij benzine of hybride inderdaad wel een aziaat, maar is het niet zo dat bij diesels ook Europese auto’s betrouwbaar zijn?

Bedankt voor je 2 opties. Als ik er een jaar of 5 in wil rijden kom ik wel rond de 350000 kilometer uit, ga ik dat wel halen? Ik dacht dat met diesels 300000 toch echt wel de max is

Ik heb zelf deze gevonden, maar zie dat hij geen NAP heeft. Zou dit gelijk een afknapper zijn?

Verkoopprijs: € 12.950,-
Kilometerstand: 139.615 km
Bouwjaar: 04/2017

Bij diesel zou ik juist geen Japans kiezen. Of er moet een Franse diesel in zitten.
Diesel in personen auto's is juist een specialiteit van Europese autofabrikanten.

Je C3 kan op termijn de te kopen boot niet trekken, een roetfilter is opvallend goedkoop voor deze auto. ( zoek maar eens op).
Herstellen kost dus niet veel. ( we hebben zelf al meer dan 10 jaar een Citroën C3 1.6 e HDI met hoge kilometerstand en nog steeds het orginele roetfilter) .

Het start stop systeem werkt alleen bij warme motor, voldoende hoge temperatuur, een goede goed opgeladen accu etc.
De afgelopen periode was erg koud dan werkt het start stop systeem bij onze auto ook niet.
Voorlopig gewoon doorrijden is de meest voordelige optie.
Tot dat de boot er echt is.

De Renault Megane, Kadjar, Scenic en Talisman zijn dan hele goede en zeer betrouwbare ( diesel) opties. Bij mijn huidige en vorige Renault ben ik niet tussen de beurten niet in de garage geweest, en deden het altijd.
Elektrisch waren ze erg goed.

Bij de VAG Sjoemeldiesel tot 2020 heb je eerder problemen met de EGR klep, en vervuiling. De Leon met 1.6 TDI is zeker geen verkeerde keus, en vind ik een mooie auto, maar bijvoorbeeld een conurent als de Renault Megane 1.5 DCI scoort hoger op betrouwbaarheid.

Minder gezochte modellen koop je vaak jonger, en met minder kilometers.

Veel succes

Laatst bewerkt:
Kijk zo vullen we elkaar mooi aan! Ik weet alleen van de fijne, turboloze benzinemotoren van Mazda. En dat alleen van (veel) horen en lezen, dus ook geen eigen ervaring.
Dat je voor diesel beter in Europa kan kijken wist ik niet. Overigens zelf ook nooit diesel gereden.

Wat @ak2 zegt, is dat dan geen optie? Ik had het idee dat het ontzettend duur zou zijn, zoals jij het zegt. Maar als er weinig kosten aan zijn, zou ik ook doorrijden totdat je echt een andere auto nodig hebt, om bijvoorbeeld de boot te trekken.

Ik lees het hier nog niet, dus laat ik het dan maar typen.
Ik wil echt je feestje niet bederven, maar zelf heb ik 2 kleine kinderen en ik merk echt wel dat alle amitieuze plannen dan wat langer op zich laten wachten...
Zo verwacht ik dan dus ook dat je boot op de lange baan zal geraken. Dat is niet erg, die boot komt er nog wel een keer, maar waarschijnlijk gewoon een paar jaar later dan je nu denkt.
Met andere woorden: ik zou me nu niet al gaan blindstaren op een boottrailer of auto die een boot moet kunnen trekken, want waarschijnlijk ben je tegen dat je die boot daadwerkelijk gaat aanschaffen toch wel weer toe aan een andere wagen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de adviezen. Ik heb een auris facelift hybride uit 2015 gekocht met panoramadak, de c3 diesel kon ik gunstig inruilen. :) Helaas nog even een dikke week wachten totdat ik hem op kan halen. Mocht het nodig zijn kan ik de auto van mijn ouders gebruiken, die mag 1700 kilo trekken.

Ik lees het hier nog niet, dus laat ik het dan maar typen.
Ik wil echt je feestje niet bederven, maar zelf heb ik 2 kleine kinderen en ik merk echt wel dat alle amitieuze plannen dan wat langer op zich laten wachten...
Zo verwacht ik dan dus ook dat je boot op de lange baan zal geraken. Dat is niet erg, die boot komt er nog wel een keer, maar waarschijnlijk gewoon een paar jaar later dan je nu denkt.
Met andere woorden: ik zou me nu niet al gaan blindstaren op een boottrailer of auto die een boot moet kunnen trekken, want waarschijnlijk ben je tegen dat je die boot daadwerkelijk gaat aanschaffen toch wel weer toe aan een andere wagen.
Daar zit wat in, rij ook nog motor dus daar moet natuurlijk ook nog wat tijd voor vrij zijn :)

Terug
Bovenaan