Grootste autosloperij van Nederland gezocht

Hannah 7220972

Net ingestapt
Ik ben voor een documentaire op zoek naar een gigantische autosloperij waar de auto's heel hoog staan opgestapeld, zodat wij daar een spectaculaire scène kunnen filmen. Heeft iemand dé tip?
En weet er iemand toevallig of er ook een sloperij voor caravans bestaat? Zelfde idee dus, maar dan waar de caravans staan opgestapeld? Alvast veel dank!

Van der Ven is een hele grote in Roosendaal. Altijd Raak Penders heb je ook nog. Volgens mij is er geen specifieke caravansloper, voornaamste reden om auto's apart af te voeren zijn de vele gevaarlijke stoffen in een auto zoals brandstof, koelvloeistof en diverse andere olien. Die heeft een caravan allemaal niet. Volgens mij doen wel mee sloperijen ook caravans "erbij".

Er is hier op de site een uitgebreid topic in 3 delen rond sloop / sloperijen - daar staan vaak namen en adressen, even de zoekfunctie gebruiken, zoekterm “sloperij”.

Ik kom uit bij sloperij van Spanje. Dit omdat die een srhedder hebben en ze dasrom de auto's hoog opstapelen. De meer trafitionele sloperij gaat vanwege veiligheid meestal maar 2 auto's op elkaar zetten.

^^ in Eck en Wiel, bedoel je?

Valt wel mee, volgens mij, in mijn herinnering.

Powned heeft toch ook de televisie serie De Slopers gemaakt?

Er zijn wel sloperijen die auto's hoog hebben opgestapeld maar dat is dan in een rek(vorm). In Waardenburg zit er eentje waar je dat goed kan zien vanaf de provinciale weg (vanaf Haaften).

In Weurt heb je, langs het kanaal, ook wel enkele sloperijen met auto's hoog op elkaar.

Er zijn twee plekken waar ik een rondje zou doen om te zoeken naar zo'n locatie: De Liede, ten oosten van Haarlem en het industrieterrein aan de westkant van Nijmegen (Weurt, zoals Durashift ook al aangeeft).

Van der Ven is een hele grote in Roosendaal. Altijd Raak Penders heb je ook nog. Volgens mij is er geen specifieke caravansloper, voornaamste reden om auto's apart af te voeren zijn de vele gevaarlijke stoffen in een auto zoals brandstof, koelvloeistof en diverse andere olien. Die heeft een caravan allemaal niet. Volgens mij doen wel mee sloperijen ook caravans "erbij".
Probeer caravans maar eens te stapelen. Het onderstel is het sterkst en het zwaarst. Als je twee caravans op een andere zet, dan stort de stapel ongetwijfeld direct in.

Terug
Bovenaan