HarmenA's BMW M140i - Terug uit het Schwarzwald

Leuk! Wit is wat sprekender, maar als ik mocht kiezen nam ik toch echt de Mineralgraue. Wit met zwarte ramen, zwarte nieren en aftermarket wielen maakt hem eerlijk gezegd ook wel een tikkeltje opzichtig. De grijze is anoniem maar wel lekker stijlvol zo.

Leuk! Wit is wat sprekender, maar als ik mocht kiezen nam ik toch echt de Mineralgraue. Wit met zwarte ramen, zwarte nieren en aftermarket wielen maakt hem eerlijk gezegd ook wel een tikkeltje opzichtig. De grijze is anoniem maar wel lekker stijlvol zo.
Ik sluit me daarbij aan. Grijs is saai maar met chroom en lichte bekleding heel gaaf.
Fijn dat je zelf je eigen exemplaar de voorkeur geeft!

Ieder z'n voorkeur he. De blauwe en oranje zijn zeker gaaf, maar toch niet om zelf te hebben. Ik vind wit ook gewoon fris staan op veel auto's. Ik vind deze striping wel wat hebben.
bmw-m140i-hatchback-40f4925dddfb.jpg

Laatst bewerkt:
Toen ik vanmiddag een twee maanden ouder broertje tegenkwam kon ik het niet laten om hem er naast te zetten en een paar foto's te maken.
IMG-20260228-142221865-HDR-2.jpg

IMG-20260228-142312804-HDR-2.jpg

Ik vind die van mij toch mooier, het grijs maakt het een wel erg anonieme verschijning, zeker in combinatie met de wintervelgen. De lichte lederen bekleding zou ook niet mijn keuze zijn.
Leuk m'n eigen auto te zien, wij liggen met het schip op de achtergrond. Ik probeer de auto orgineel te houden, dat blijven er niet veel

Leuk m'n eigen auto te zien, wij liggen met het schip op de achtergrond. Ik probeer de auto orgineel te houden, dat blijven er niet veel
Haha, wat toevallig! Ik had al zo'n vermoeden gezien de 5-serie Touring die op het schip staat, goed voor elkaar. En OEM-originaliteit ben ik zelf ook van, uiteindelijk komen er ook weer originele velgen onder. :)

Zelden een auto gehad die zo goed bevalt en zo goed blijft bevallen. Vanmiddag via Ommen en Bergentheim weer even de grens over geweest voor 'betaalbare' Super Plus.
IMG-20260522-144746350-HDR-2.jpg

Bochten uit, dorpjes uit, even in Sport, raam op een kiertje, terugschakelen naar de derde versnelling en dan op het gas, wat een genot blijft dat toch! :D

Ik heb hem nog steeds niet écht goed de sporen kunnen geven (in Duitsland), maar dat komt aankomende zomervakantie wel. Alles voelt zo solide en stabiel, geen probleem waarschijnlijk om hem over de 250 km/u heen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is joep ook standaard erg positief over de B58. Het 'probleem' is dat deze motor nog zoveel marge over heeft dat het verleidelijk word om er nog meer uit te halen. zeker in een 1 serie of 3 serie wel begeerlijk.

Ome Joep wil natuurlijk centjes verdienen en verkoopt graag KW schroefsets. Standaard onderstel is voor de meesten gewoon prima. Voor mijn G21 is een KW variant 3 ook leverbaar en als je Joep moet geloven is dat veel beter dan het standaard adaptieve onderstel wat ik nu heb. Voor gewoon gebruik is dat voor mij gewoon perfect.
Vond het zelfs zonde dat ie zijn 5-serie zo aangepast had, die auto is daar wat mij betreft niet voor bedoeld.

Vond het zelfs zonde dat ie zijn 5-serie zo aangepast had, die auto is daar wat mij betreft niet voor bedoeld.
Dit vooral. Zie ook regelmatig zoiets voorbij komen, formaatje 5/e,/a6 e.d., die auto's zijn niet bedacht om driftend rotondes te nemen. Dat dat na wat aanpassingen misschien beter kan, maakt het geheel niet per se beter.

En dan moet ie standaard niet goed genoeg zijn volgens ome Joep.
Qua vermogen kom ik met de stage 1 chiptuning echt niets tekort en ik vind het ook fijn dat de auto in de Sport-stand het onderstel merkbaar stugger wordt, zwaarder stuurt en veel directer aanvoelt. Dat is natuurlijk ook het hele idee van een Sport-stand, maar bij andere auto's was het voor mijn gevoel veel minder merkbaar.

Laatst bewerkt:
Maar weer eens even een berichtje. Eigenlijk valt er niet zoveel spannends te vertellen behalve dat de BMW gewoon erg goed bevalt en ik er mee naar het Schwarzwald ben geweest. Het beviel zo goed dat ik maar één foto van de BMW heb gemaakt.
IMG-20260806-205515113-HDR-2.jpg

Ondanks de tip om via Venlo en dan de 61 te rijden, was het rijden op de Autobahn niet ideaal dit keer.

De heenweg ging op zich nog wel en het rijdt zeker relaxter via de 61 zonder veel grote baustellen en de stress en drukte van grote steden, maar het blijft erg druk. De terugweg was niet best, met heel veel verkeer, veel stau en het rijgedrag van sommige Duitsers is soms erg hinderlijk met maar op de linkerbaan blijven plakken met allerlei traag verkeer en vooral veel werkbussen. Dus ook niet veel kunnen doorrijden en net een kilometer voordat ik de grens overging bij Venlo even de 200+ kunnen aantikken.

De BMW heeft zich er in ieder geval goed doorheen geslagen, behalve dat ik het afdekkapje van de sleepoog kwijt ben geraakt en er nu dus een rond gat zit, ziet er een beetje vreemd uit. Die moet ik dus ergens zien te vinden in het wit..

Mmm, klinkt als BMW 6 in lijn muziek in de oren. Heen de 60km de Schwarzwaldhoghstrass afblaffen en terug wat meer genietend van het landschap en de uitzichten. En opnieuw. En opnieuw…
Als cabrio-er net nog liever met die Z4 dan met M140, maar dat laatste zou ik ook niet bepaald een straf vinden :giggle:

Mmm, klinkt als BMW 6 in lijn muziek in de oren. Heen de 60km de Schwarzwaldhoghstrass afblaffen en terug wat meer genietend van het landschap en de uitzichten. En opnieuw. En opnieuw…
Als cabrio-er net nog liever met die Z4 dan met M140, maar dat laatste zou ik ook niet bepaald een straf vinden :giggle:
Ja, dat blijft het zeker hoor, ik raak steeds meer gecharmeerd van het blok. Het karakter, wat gaat van een vier-cilinder qua sportiviteit en felheid naar een acht-cilinder door het vermogen en de beleving, samen met het zeer mooie lopen van de zes in lijn, maakt het een zeer afwisselend en interessant geheel.

De wegen in het Zwarte Woud gaan ook van relaxt door ruime soepele bochten sturen met 100 km/uur en prachtige vergezichten, tot krappe en minder geplaveide (haarspeld)bochtjes met flinke afgronden en stijle rotswanden, erg afwisselend dus.

Ik heb nooit veel met cabrio's gehad, dus voor mij blijft dit de ultieme 'pocket-rocket'. Beter gaat de combinatie compacte auto en veel vermogen wat mij betreft dan ook niet worden.

Laatst bewerkt:
En zo gaat het ook niet echt snel meer worden :D dan ga je al snel naar iets groter zoals een 4 serie

Laatst bewerkt:
En zo gaat het ook niet echt snel meer worden :D dan ga je al snel naar iets groter zoals een 4 serie
Ja, en ik weet dat ik daar toch niet gelukkig van ga worden. Waarschijnlijk wordt het dan een elektrische 'hot hatch' zoals de Ypsilon HF, maar daar ben ik nu nog niet klaar voor.
lancia-y-psilon-ypsilon-hf-54-kwh.jpg

Terug
Bovenaan