^^ Nee, dit is anders, vind ik. Het is té massaal én de afstelling is gewoon ruk + dat het niet alleen de auto's zijn maar ook de fietsen tegenwoordig. Zitten er twee gappies op een kinderbrommer (én hebben ze toevallig verlichting aan) dan verblind die fiets standaard omdat het gewicht naar achteren drukt.
Tuurlijk kunnen die mensen daar wat aan doen. Regelbare hoogteverstelling vanaf de bestuurdersstoel is nog steeds verplicht voor de APK.
Maar tja.. vroeger was dit 'gewoon' een draaiwieltje links onder naast het stuur (in de meeste gevallen) maar deze functionaliteit zal tegenwoordig wel in één of ander menu'tje verstopt zitten. Óf het is geautomatiseerd door de fabrikant maar dan werkt het niet goed bij belading OF het nemen van verkeersdrempels.
Ik sein ook heel wat richting die verdomde LED rijders. Gewoon ff kort een seintje.. zoals men ook weleens bij een kapot lampje doet. Daarbij, ik rijd gewoon nog met halogeen verlichting..dat is tegenwoordig zacht licht voor de ogen dus verblindend kan dat niet meer zijn.. Moet je eens hebben dat er zo'n LED rijder tegen je seint.. mán, dan schrik ik mij pas kapot door de flits en daarna de lichtbom in mijn ogen.
Nee, ik sein zodat de berijder (hopelijk) denkt: er is misschien iets mis met mijn lichten, laat ik er eens naar kijken.
OF, beter nog: ik blij maar beseind worden.. wát een klote auto, ik neem er afscheid van.
Ja, dat ook. Rijden auto's 'zomaar' midden op de dag met groot licht aan.
Je haalt ze er zo uit, op de snelweg aan de overkant die je daarmee tegemoet rijden.
Ook (glooiende) bochten in snelwegen vind ik irritant, dan komt zo'n LED rijder je tegemoet onder een hoek en dan verblind zijn verlichting haast maar na de bocht is het licht nog wel fel/wit maar niet meer verblindend.
Ook al eens gehad dat een LED rijder met de linker koplamp nog het grootlicht aan had staan en rechts niet. Zou ook de adaptieve bochtverlichting kunnen zijn, die in storing viel na de bocht.
Wat te denken van regen / mist overdag én dan gewoon die adaptieve grootlichtunctie aan laten staan.

Waarom moeten die LED rijders overdag grootlicht aan hebben staan? Het kan toch uit, of niet dan?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~