De BYD Dolphin is het kleinste model van BYD dat sinds 2023 op de markt is in Nederland. Het is een compacte vijfdeurs hatchback.
Zet hier gerust jouw vragen of eigen ervaringen onder!
Zet hier gerust jouw vragen of eigen ervaringen onder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Mooi: want automatisch ruitenwissers zijn niet betrouwbaar. In de lente, als je morgens toch nog moet krabben en je wilt al vast de auto van binnen verwarmen. Dan zul je dus de startknop moeten indrukken, om dan de verwarming aan te zetten. Althans bij mijn Leaf.
- De ruitenwissers voor hebben geen automatische stand.
Zeker voor auto's die van wat verder weg komen maar algemeen ook: een extra uitgeklede versie kost zelfs meer geld. Sommige fabrikanten doen dat wel maar maken er verlies op. Minder varianten is efficiënter en daardoor worden alle versies van het model goedkoper. Deels is dat nog te doen met software maar alsnog heb je dan meer configuratie management kosten.Over een jaartje of drie zal er een opvolger moeten komen van mijn Spring. Ik zat al met een scheef ook te kijken naar BYD, wat ook enige sympathie van mijn heeft. (Bij de eerste poging, tien jaar geleden ofzo, was de toenmalige moedermaatschappij van mijn werkgever een soort van importeur, ik heb nog kentekenplaten gedrukt voor één van hun auto's). Maar als ik op de site de configurator aanslinger kom ik veel dingen op de auto tegen die ik niet nodig vind, maar er wel opzitten. En wat er op zit, kost geld. Ik hoop dat ze dus nog een keer met een simpelere uitvoering gaan komen.
Maar van alle dingen die er opzitten en jij niet wilt hebben, streep daar eens alle dingen af die ondertussen wettelijk verplicht zijn, hoeveel dingen blijven er dan nog over?Over een jaartje of drie zal er een opvolger moeten komen van mijn Spring. Ik zat al met een scheef ook te kijken naar BYD, wat ook enige sympathie van mijn heeft. (Bij de eerste poging, tien jaar geleden ofzo, was de toenmalige moedermaatschappij van mijn werkgever een soort van importeur, ik heb nog kentekenplaten gedrukt voor één van hun auto's). Maar als ik op de site de configurator aanslinger kom ik veel dingen op de auto tegen die ik niet nodig vind, maar er wel opzitten. En wat er op zit, kost geld. Ik hoop dat ze dus nog een keer met een simpelere uitvoering gaan komen.
Dit was al een flut argument (ja die rotzooi bestaat maar in consumenten electronica waar het toezicht nogal matig is en de firma's erachter wat twijfelachtiger) maar sinds de wel heel grove schending van GDPR/AVG wetgeving door VW Cariad is dit argument niets meer waard. Zitten men zo te pushen op de Chinese auto's blijken de Duitsers juist het privacy gevaar.Dat deze auto's uberhaupt wereld wijd verkocht mogen worden!!
Huawei mag hier geen 5G GSM netwerk aanleggen wegens spionage van de Chinese overheid.
Nee nu laten we honderden voertuigen over rondrijden met tig camera's en telefoon verbindingen en een TLE card die permanent net elk GSM netwerk in verbinding staat..
Als ik lees dat er Chinese Airfryers zijn die de mic van je GSM openen en berichten naar China sturen dan zeg ik Ban op al dat soort auto's.. wereld wijd!
Sorry, maar dat is minstens zo'n flut-argumentatie. Er is toch wel een wezenlijk verschil tussen een - toegegeven grove - slordigheid van een commercieel bedrijf en bagatellisering daarvan door de schuldigen, of (mogelijkheid tot) structurele spionage en sabotage van staatswege door een dictatoriaal regime met agressieve expansiepolitiek waarvan al lang bekend is dat het zich daardwerkelijk op grote schaal schuldig maakt aan cybercriminaliteit, cybersabotage en cyberspionage en weinig gelegen laat liggen aan mensenrechten of wat voor internationale rechten dan ook.Dit was al een flut argument (ja die rotzooi bestaat maar in consumenten electronica waar het toezicht nogal matig is en de firma's erachter wat twijfelachtiger) maar sinds de wel heel grove schending van GDPR/AVG wetgeving door VW Cariad is dit argument niets meer waard. Zitten men zo te pushen op de Chinese auto's blijken de Duitsers juist het privacy gevaar.
En toch heb ik liever dat VW wat doet dan dan een Chinees merk het hier doet!Dit was al een flut argument (ja die rotzooi bestaat maar in consumenten electronica waar het toezicht nogal matig is en de firma's erachter wat twijfelachtiger) maar sinds de wel heel grove schending van GDPR/AVG wetgeving door VW Cariad is dit argument niets meer waard. Zitten men zo te pushen op de Chinese auto's blijken de Duitsers juist het privacy gevaar.