Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De moraal van het verhaal: ren niet achter de grillen van goeroe’s aan. En als ze over het failliete Kodak beginnen, zet ze meteen buiten de deur. Want dan nemen ze per definitie de feiten niet serieus.
Dakloos zei:Ja precies. Kodak moet gewoon doorgaan met fotorolletjes maken op dezelfde schaal als vroeger.
Digitale fotografie? Dat is echt net zo'n onzin als de elektrische auto...
Ik kreeg nu juist het idee dat de column niet begrijpend is geschreven.Blackadder the 5th zei:Krijg het idee dat de column niet (begrijpend) is gelezen ...![]()
Dakloos zei:Ik kreeg nu juist het idee dat de column niet begrijpend is geschreven.Blackadder the 5th zei:Krijg het idee dat de column niet (begrijpend) is gelezen ...![]()
![]()
Dakloos zei:Wel gelezen, maar dat net als bij 'normale' auto's het praktijkverbruik hoger ligt is niet echt nieuwswaardig toch?
Kachel op 22 graden is dat normaal overigens?
Volt zei:
Europese plug-in elektrische autoverkopen piekt, terwijl diesel in oktober instort
Volt zei:
,,Waarom gaat het nu nooit gemakkelijk’’, roept Vilde Mikkelsen geïrriteerd als ze haar Renault Zoe bij een snellaadstation bij het Munch Museum wil koppelen. Pas bij de derde poging geven zowel de auto als de laadpaal een blauw licht als teken dat er geladen wordt
Elektrisch rijden is voor ons niet gemakkelijk. We wonen in de binnenstad en hebben geen mogelijkheid om thuis te laden dus we moeten dagelijks een plekje zoeken waar dat kan. Onze Renault rijdt maar 70 kilometer en dan is de accu leeg
Als je thuis of op het werk niet op kunt laden, is het gedoe’’, zegt Petter Haugneland van de Noorse Elektrische Autovereniging. ,,Koop dan maar geen elektrische auto, adviseren wij
Noorwegen verdient een vermogen aan de olie-export. Het olierijke land is verslaafd aan de rijkdom en verkoopt in feite zijn eigen CO2-probleem in vaten olie.
,,We werken eraan (het beperken van de olie export),’’ zegt Stenling. ,,Nieuwe olieboringen staan ter discussie. We worden steeds duurzamer. De Groenen in Oslo zijn zelfs al tégen de elektrische auto vanwege de batterijen enzo,’’ lacht hij. ,,We moeten gaan fietsen.’’
Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
rke zei:Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
Noorwegen heeft veel waterkrachtcentrales. Elektriciteit is daar inderdaad zeer schone energie en daarmee is iedere plofauto die vervangen wordt door een batterijauto milieuwinst.
In Nederland hebben we niet zo veel waterkrachtcentrales.
Nobody in Particular zei:rke zei:Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
Noorwegen heeft veel waterkrachtcentrales. Elektriciteit is daar inderdaad zeer schone energie en daarmee is iedere plofauto die vervangen wordt door een batterijauto milieuwinst.
Je hebt gelijk. In NL hebben we alleen maar wind en zon en stromend water in rivieren. Kun je niks mee.
Nobody in Particular zei:rke zei:Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
Je hebt gelijk. In NL hebben we alleen maar wind en zon en stromend water in rivieren. Kun je niks mee.
Blackadder the 5th zei:Nobody in Particular zei:rke zei:Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
Heerlijk, die klagerige toon ...
Energie is er genoeg. De vraag is hoe je het kunt benutten. Half Nederland is hiermee drooggelegd, ruim
voordat we iets met auto's/verbrandingsmotoren/EV's deden:
![]()
rke zei:Energie is er genoeg. De vraag is hoe je het kunt benutten. Half Nederland is hiermee drooggelegd, ruim
voordat we iets met auto's/verbrandingsmotoren/EV's deden:
![]()
Blackadder the 5th zei:Ik zie zo'n 50 pk op de afbeelding staan. Met bescheiden middelen konden ze vroeger blijkbaar veel doen.
Kom daar nu maar eens om. Je kunt er met moeite een aantal EV's mee opladen ...![]()
Lycan Capri zei:Teslas wegen minimaal 2.5ton
Kom je daar met je smerige ouderwetse auto van net 1 ton
Lycan Capri zei:Nobody in Particular zei:rke zei:Nobody in Particular zei:https://www.ad.nl/auto/olieland-noorwegen-gaat-elektrisch-je-bent-gek-als-je-hier-nog-op-benzine-rijdt~a854a9e0/
Weet je hoe lelijk windmolens zijn? En hoeveel tering-herrie die dingen produceren?
Zonnepanelen ook zo geweldig.... ze hebben pas 12hectare van die dingen in m'n "achtertuin" geplaatst. Als de zon nu schijnt moet ik m'n luxaflex dicht doen omdat de schittering verblindend is!!
Lycan Capri zei:Lycan Capri zei:Weet je hoe lelijk windmolens zijn? En hoeveel tering-herrie die dingen produceren?
Zonnepanelen ook zo geweldig.... ze hebben pas 12hectare van die dingen in m'n "achtertuin" geplaatst. Als de zon nu schijnt moet ik m'n luxaflex dicht doen omdat de schittering verblindend is!!
Maar beste NiP en andere voorstanders van "schone" groene energie,
Wat hebben jullie hierop te zeggen???:
Gelukkig is de verwerking en verbranding van olie een stuk schoner wat dat betreft.Lycan Capri zei:Dieren hebben ook last van het geluid van windmolens
Dieren zullen vast ook last krijgen van die 12hectare grote spiegel
Minimaal? Want voor zover ik weet weegt zelfs de zwaarste X dat nog niet. De S en 3 zitten daar dus zeker onder. De Roadster past zelfs 2x binnen dit gewicht.Lycan Capri zei:Teslas wegen minimaal 2.5ton![]()
Dakloos zei:Gelukkig is de verwerking en verbranding van olie een stuk schoner wat dat betreft.Lycan Capri zei:Dieren hebben ook last van het geluid van windmolens
Ja het produceren misschien, maar de stroom die ermee opgewekt wordt schijn echt heel erg vies te zijn. Ik zou gewoon lekker kolen en olie blijven verbranden hoor. Dat zuivert de lucht heb ik me laten vertellen.Lycan Capri zei:Dakloos zei:Gelukkig is de verwerking en verbranding van olie een stuk schoner wat dat betreft.Lycan Capri zei:Dieren hebben ook last van het geluid van windmolens
Gelukkig is het produceren en instaleren van windmolens en zonnecellen 100% uitstoot vrij![]()
Lycan Capri zei:Dakloos zei:Gelukkig is de verwerking en verbranding van olie een stuk schoner wat dat betreft.Lycan Capri zei:Dieren hebben ook last van het geluid van windmolens
Gelukkig is het produceren en instaleren van windmolens en zonnecellen 100% uitstoot vrij![]()
Jer81 zei:En jouw ervaring of mening hierover?
Ze gaan in de test uit van opladen bij een oplaadstation als Fastned. Echter veruit de meeste mensen zullen thuis opladen tegen een veel goedkoper tarief. Jammer, ik wil wel eens een totaalplaatje zien wat ik kwijt zou zijn aan stroomkosten voor 40.000 km op jaarbasis.
Volgens de ANWB is in de berekening van de prijs zowel het opladen aan een laadpaal als het thuis opladen meegenomen. Mijn ervaring met elektrische auto's is dat ze rijden als een zeepkist, er veelal uit zien alsof ze uit een foute disneyfilm komen en veels te duur zijn. Verder sluit ik me aan bij Blackadder: woon zelf bijvoorbeeld in een flat zonder parkeerdek, dus dan blijft er al weinig keus over.Jer81 zei:En jouw ervaring of mening hierover?
Ze gaan in de test uit van opladen bij een oplaadstation als Fastned. Echter veruit de meeste mensen zullen thuis opladen tegen een veel goedkoper tarief. Jammer, ik wil wel eens een totaalplaatje zien wat ik kwijt zou zijn aan stroomkosten voor 40.000 km op jaarbasis.
Auto-fan zei:Volgens de ANWB is in de berekening van de prijs zowel het opladen aan een laadpaal als het thuis opladen meegenomen. Mijn ervaring met elektrische auto's is dat ze rijden als een zeepkist, er veelal uit zien alsof ze uit een foute disneyfilm komen en veels te duur zijn. Verder sluit ik me aan bij Blackadder: woon zelf bijvoorbeeld in een flat zonder parkeerdek, dus dan blijft er al weinig keus over.Jer81 zei:En jouw ervaring of mening hierover?
Ze gaan in de test uit van opladen bij een oplaadstation als Fastned. Echter veruit de meeste mensen zullen thuis opladen tegen een veel goedkoper tarief. Jammer, ik wil wel eens een totaalplaatje zien wat ik kwijt zou zijn aan stroomkosten voor 40.000 km op jaarbasis.![]()
rke zei:Als er toch een manier zou zijn om met een veel kleiner accuutje te kunnen rijden ....