Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

$_86.JPG

golfII grijs kenteken 1800 cc automaat

Vandaag heb ik kortstondig de Golf opgestart, volgeladen accu gemonteerd, contact sleutel om en starten maar. Wel een blauwe walm achter de uitlaat maar hij staat al bijna 4 maanden stil. Deze of volgende week gaat hij weer in de wegenbelasting en verzekering kijken of de winterkou nu echt wegblijft.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-golf-1-6-gtd-diesel-groen-11039766-6a9a-822e-e053-e350040aea04?cldtidx=3
6200 euro, iemand?
0339768368003.jpg

Vraagprijs is veranderd naar 5250 euro: als er elke dag 950 euro afgaat, over hoeveel dagen is ie dan verkocht? :) Wel lekker veel opties, buiten NL heeft men mogelijk wel interesse in zo'n diesel.

Kever1 zei:

Inderdaad :) Daar komt nog bij dat deze auto verre van origineel is. Een GTD hoort geen chroomlijsten te hebben, dubbele koplampen, spatbordranden, enz. Volgens mij is het gewoon een GL met een turbodiesel. Het staat weer wel als GTD op kenteken.

Voor dat geld magtie wel een motorrevisie en spuitsessie hebben gehad..

Ben nog steeds hard bezig aan de Golf!
Nieuw hemeltje gestoken en op maat gemaakt, ruit vervangen (met heel wat laswerk onder de rubbers :cry: ook heel de raamlijst opnieuw laten spuiten), en ben nu bezig met het audio-verhaal.

bjaoe9.jpg

Ben nog op zoek naar dit deel van de kofferbakbekleding! Heb al een kapotte kunnen vinden voor 40 euro, schande :(
Heeft iemand dit liggen voor een fatsoenlijke prijs?

iz3jfc.jpg

Tja, die lijsten zijn duur. Nette en goede exemplaren zijn zeer schaars. Als je geluk hebt vind je eens eentje op een sloop die niet weten wat ze verkopen. Op Marktplaats kost het al gauw 50 euro inderdaad.

Mooie kar hoor!. Doet me denken aan mijn eerste Golf II die ik nieuw heb gekocht in 1989. De TV-27-XF, ook tornadorood. Het was een 1.6 CL met af fabriek sport-interieur en GTI trim. Een echte GTI kon ik mij helaas niet veroorloven.

IAcORGB.png

Hallo iedereen, even een vraagje. Welke van de 2 schroeven is de stationairschroef? De andere is de CO schroef zeker? Het betreft mijn NZ blokje.

https://ibb.co/kTPGc7

Bij NZ is de stelschroef op 't gasklephuis voor 't stationair en bij luchtmassameter* (in/op/aan luchtfilterbehuizing) is de CO-schroef.
*: officieel 'luchthoeveelheidsmeter'

Hallo iedereen!

Afgelopen week heb ik mijn droomwagen gekocht: een VW Type 3 Notchback!
Bijgevolg staat mijn Golf 2 Match 1.8 8v van 1985 te koop! Mocht er interesse zijn, hoor ik het graag!

Matthijs

Hallo!

Eens even een vraagje! Wat is het normale toerental van een Golf? Ik bedoel stationair bij warme motor? Ik heb een Golf 2 1.8 GU motor en is rond de 1000 toeren. Is dat normaal?

Jahoor, dat is normaal. Voor een GU moet het tussen de 900 en 1000 zitten met warme motor volgens Haynes!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1282181307-volkswagen-golf-1-6-cl-51kw-u9-1992-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Keurige Golf op het eerste gezicht.

$_85.JPG

$_85.JPG

Uiteindelijk dit weekend de Golf weer in de verzekering gegooid, het starten viel toch tegen na bijna een half jaar stilstand. Kleppen maakte nogal veel herrie. Stilstand is niet goed voor een auto.

Blijkbaar was de olie teveel gaan zakken , en was er wat olie op het spruitstuk gekomen, wat weg moest verdampen, even dit weekend een ritje gemaakt, daarna liep alles weer als vanouds.

Door persoonlijke omstandigheden zullen de kilometers niet snel verder oplopen, maar hij heeft ook bijna 275.000 km gedraaid.

Hier een advertentie van een vergelijkbare wagen vw golf 1.8( wel met de verkeerde velgen ), € 2850 lijkt me aan de hoge kant.

Wat zou mijn wagen kunnen opbrengen voor een echte liefhebber mocht ik hem te koop zetten, hebben jullie enig idee, zie mijn review op Autoweek ?

MRS, jammer als ie weg zou gaan. Die €2850 vind ik niks te weinig voor jouw auto. Een mooie 1.8 die goed is onderhouden, prachtig in de lak staat. Alleen is het de vraag hoe snel je een liefhebber vindt.

De markt van Golf MkII wordt schaarser. Maar je hebt inderdaad een liefhebber nodig die een goede prijs weet te waarderen. De afgelopen half jaar heeft hij stilgestaan in een gehuurde garage, maar kijken hoeveel ik er nog mee ga toeren.

In deze conditie bij de tweede eigenaar zal je ze niet zo snel tegenkomen. Ik bekijk medio dit jaar wat te doen, het blijft een hobby wat geld kost.

Ik snap dat het jammer en duur is om 'm stil te laten staan, maar dit is wel een verkoop waarvan je spijt kunt krijgen. Ik vermoed ook dat de Golf II de komende jaren flink meer waard wordt.

Nog een duidelijk voorbeeld van gestegen vraagprijzen, nog niet zo heel lang geleden was een 1.3tje met bijna drie ton op de teller en bijbehorende slijtagesporen niet duurder geweest dan een paar honderd euro. Nu? Tsja...

$_85.JPG

Mijn oude Golf 1.8 GT Special met 79.000 km werd alweer een maandje geleden te koop gezet (in consignatie) voor 7450,--. Voor dat geld (gelukkig) nog niet verkocht. Vraagprijs is in die tijd al 1000 euro gezakt naar 6450.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1274165065-volkswagen-golf-1-8-gt-special-u9-79-403-km.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Prachtige auto hè. Prijs is nog wat hoog, maar vind maar eens een tweede. Ben benieuwd voor welk bedrag ie uiteindelijk verkocht wordt.

D. Elzinga zei:
Nog een duidelijk voorbeeld van gestegen vraagprijzen, nog niet zo heel lang geleden was een 1.3tje met bijna drie ton op de teller en bijbehorende slijtagesporen niet duurder geweest dan een paar honderd euro. Nu?[/img]

Ik keek voor de lol eens op de site van Hoogselections. Mooie foto's, maar wat een absurd hoge prijzen durft die man te vragen.

D. Elzinga zei:
Nog een duidelijk voorbeeld van gestegen vraagprijzen, nog niet zo heel lang geleden was een 1.3tje met bijna drie ton op de teller en bijbehorende slijtagesporen niet duurder geweest dan een paar honderd euro. Nu? Tsja...

De foto's zijn mooi maar ik heb er altijd een grote hekel aan. Ze geven een gigantisch vertekend beeld van de auto ''in grote lijnen'' en focussen alleen op de details. De prijs is werkelijk absurd voor een Golf van deze kwaliteit, ik zal er nog geen 1000 euro voor durven te vragen. Een lijstje minpunten van deze Golf:

-Gedeukt linkervoorscherm (onder voorbumper)
-Gedeukte linkerdeur (onder deurklink)
-Klein deukje op hoek onder linkerachterlicht
-Missend VW-embleem achter
-Gedeukt rechtervoorscherm (naast koplamp_
-Gedeukte keienvanger
-Gebroken grille (naast/onder VW logo)
-Voorbumper beschadigd rondom knipperlichten (links en rechts)
-Rondom zwarte naafdoppen (origineel grijs)
-Rondom wielkastverbreders, zonder zwarte dorpel (niet origineel dus)
-Versleten vloermat bestuurdersvoetenruimte
-Versleten bestuurdersstoel

Voor een 1.3 4-bak met deze kilometerstand en deze vraagprijs had ik toch wel een korter lijstje verwacht...

Iemand ervaring met het opknappen van de Avus/Scala/Snowflake velgen?
Of goed adresje voor in N. Brabant / Limburg (/Utrecht /Gelderland) ?

Ik rij er altijd vanaf walcheren naar sintmaartensdijk, daar zit easyblast, daar kan je zelf stralen en poedercoaten. Als je wilt heb ik wel foto's voor je! Is altijd een bevredigend dagje als je terug komt met als nieuwe velgen! :LOL:

@Barri, jij hebt een pb'tje.

@Golfje VW: Aaah da's altijd mooi om te weten. Maar ik heb begrepen van de professional dat poedercoaten in twee kleuren extreem moeilijk is. Beter, dan zou het alles in een kleur coaten worden en vervolgens dat wat anders moet worden, je alsnog dient te laten spuiten.

Beantwoord, alleen dit herinnert mij er aan dat ik nog ff foto's moet maken :)

Velgen opknappen: is het niet zo dat de deze velgen helemaal spuiten en dan afdraaien ofzo?

Ja, poedercoaten in 2 kleuren is bijna niet te doen en erg arbeidsintensief inderdaad. Afdraaien is natuurlijk een optie, heb toevallig pas een setje laten doen bij een bedrijf dat lagers maakt, was 120 euro kwijt. Was dan ook alleen 2mm van het voorste randje ivm stoeprandschade.

Terug
Bovenaan