Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

@ MRS: De remleidingen zitten met plastic clips op de achteras bevestigd. Op die plaatsen waren de roestputjes te diep. En rechts zat te veel roest net na de remslang.

De stuurbekrachtiging wordt idd volgend jaar. De losse onderdelen heb ik al schoongemaakt en gelakt. Het stuurhuis is nog één bonk vuil, vet en roest. Als het zo ver is zal ik een verslagje uitbrengen. De eerstvolgende klus nu zijn de ruitenwissers. Die haperen en komen niet goed terug in parkeerstand. Ik moet eerst uitzoeken of het een mechanisch of elektrisch probleem is. Als iemand het probleem herkent en weet waar het aan ligt dan hoor ik het graag!

@Marathon...

Dat van die ruitenwissers klopt, die komen soms niet terug in hun ruststand.

Misschien toch iets electrisch aangezien ik soms ook de achterruitenwisser na een keer aangezet te hebben, voor een enkele veeg niet uit kreeg. Die bleef dan alsnog veggen en moest ik een extra handeling doen met de ruitenwisserhandel om hem uit te zetten.

Wellicht een zekering probleem ?

De ruitenwissersbladen voor zijn misschien ook een vervanging toe, die zitten er al een paar jaar op.

Je wilt toch goed zicht hebben bij regen en dat je ruit goed schoon wordt, maar hij is zonder commentaar op de ruitenwisserbladen door de Apk heen gekomen dus dat hoeft niet direct te gebeuren.

Heb je het benzineverbruik al kunnen bepalen, ik reed met rustig rijden zo rond de 1 op 13.

Hoi Hans, Dat was nog een hele klus om de remleidingen los te krijgen. Maar dochtertje Marathon moet toch veilig de straat op. Je pakt het goed aan. Is ze een beetje blij met zo'n mooie Golf?

@MRS: het verbruik heb ik nog niet gecontroleerd maak ik kom met een volle tank wel merkbaar verder dan met de automaat.

@Rush: dochterlief rijdt met de automaat want die heeft stuurbekrachtiging. Is toch fijner voor een tenger dametje. Zelf rijd ik meestal met de 1.8 en mevrouw marathon rijdt in de Golf 7, in deze periode lekker met de stoelverwarming aan, naar haar werk. Verschil moet er zijn nietwaar? De Passat mag lekker binnen slapen en wacht op een mooie voorjaarsrit.

Jaja, bij vage handelaar de Baan te koop. Maar wel met de originele (zij het niet heel mooie) velgen erbij: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

$_85.JPG

Tja dat begrijp ik ook niet zo.
Zal wel met een paar tientjes voordeel op het eea te maken hebben denk ik.

Arievectra zei:
10 Millionen uitvoering... Het is helaas geen echte maar wel het interieur en de velgen.
Zodoende.

Dit is wel een echte hoor. Je had de 10 Millionen uitvoering in twee soorten. Zoals deze en een uitvoering met de grille in kleur gespoten.

Uitrustingsgegevens op Doppelwobber

Zou een overjarig showroommodel kunnen zijn, zekerheid kun je denk ik alleen via het chassisnummer krijgen.

Verschillende kenmerken (linkerspiegel/bumpers/grille/stickers) kunnen in de loop van de jaren zijn weggepoetst/vervangen ...

De wagenkleur Starblue (kleurcode LD5T) was alleen voor het aktiemodel 10 Millionen.
Is te controleren als de indentificatiesticker nog in de kofferbak zit.

Ziet er voor mij als geheel uit als een Golf 10 Millionen , ik zou voor de details kijken op de sticker af fabriek in de kofferbak mocht je alleen interesse hebben in deze uitvoering.

Wil je zekerheid, stap in de auto, ga zitten op de bijzitter stoel en draai de zonnenklep weg, zit daar een make - up spiegel met verlichting dan is het waarschijnlijk een 10 Millionen uitvoering.

Ik had bijna zo'n klep gekocht bij een standje op de laatste elite meeting voor 30 euro, toch wel een uitzonderlijke accessoire voor een Golf type 2 ;)

Edit, de buitenspiegel aan de besturderskant is naar alle waarschijnlijkheid vervangen door een exemplaar die niet in de carrosserie kleur is gespoten ( afgebroken ? ).

Stoelen kloppen met beschrijving op Doppelwobber , achterlichten ook , hoedenplank is gestoffeerd in mauritiusblau., 4 spaken sportstuur, verbreders van plastic bij de spatborden, velgen zijn ook goed.

Is toch wel zeldzaam als je hem in zijn oorspronkelijke uitvoering terug krijgt, er zijn er maar 16.000 stuks van gebouwd, hoeveel zijn er hier nog in Nederland van over.

Dit is gewoon een Millionen uitvoering. Het enige wat er volgens mij ontbreekt zijn de stickers op de spatborden boven de knipperlichten en achterop. De blauwe kleur is op een golf 2 alleen op deze uitvoering geleverd.

De advertentie van die Millionen is helaas offline. Maar ik kom deze tegen, ook erg leuk! <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1360490806-volkswagen-golf-cl-51kw-u9-stuurbekrachtiging-sportvelgen.html>
Een late CL met dikke bumpers. Mooi interieur ook, is dat geen GL?
Ik zou alleen het lichtmetaal door het originele staal vervangen. Elke mk2 wordt prijzig, maar ik vind deze (ondanks de goede staat) toch wel iets aan de prijs gezien de kilometerstand (boven de 250dkm vind ik altijd wel veel). Is ook een beetje onzin eigenlijk; bij een Kever of Golf 1 heb je ook geen idee welk cijfer er voor de teller moet staan...

Dit inderdaad een GL. Er is een serie GL als CL in Nederland op kenteken gezet. Allemaal in 1991. Wij hebben er ook een van gehad, dat was een GL turbodiesel die als CL op kenteken stond. Als je er op let, kom je ze vaker tegen.

Audi80Coupe zei:
Vandaag hebben m'n pa en ik wederom een Golf 2 Syncro gekocht. Naar alle waarschijnlijkheid houden we hem zelf, naast onze Tornadorode. Deze is Diamantzilver en heeft als bijzonderheid dat hij van november 1985 is! De Syncro kwam echter pas op de markt in april 1986. Naar alle waarschijnlijkheid is het dus een testvoertuig van Volkswagen geweest. Dit vermoeden wordt deels bevestigd door het vreemde typeplaatje, die anders van opzet is dan een ''normale'' Syncro is.

Ik houd jullie op de hoogte!
Hallo Audi80Coupe, ik vond een heeeeel oud topic waarin je het had over een afwijkend typeplaatje van een Syncro... Heb jij hier nog een foto van? Ben erg benieuwd wat daar op stond. En in het algemeen, ik heb inmiddels heel veel info verzameld over M-codes en PR-codes vanuit interne VAG verkoperszakboekjes. Je hebt mij ooit eens een link naar een fotobibliotheek gestuurd, misschien weet je dat nog? En misschien zoeken jullie die codes ook?
Groeten,
Johan (Vmn)

Het begint langzamerhand akelig stil te worden in dit topic, om de boel weer in gang te zetten.

Bij Terpstra in Friesland staat een fraaie Golf MK II CL te koop ( wel met aardige opties zoals vierwielaandrijving, stuurbekrachtiging en ABS ), maar wat een prijs, bijna 7 K en dan moet jezelf je radio nog inbouwen, VW Golf CL 1.8

Maar ze worden nu echt zeldzamer de Golfjes II, ik zie ze niet vaak meer rondrijden.

Tja, rustig hier inderdaad. Kleine update van mijn kant.
Een irritant probleempje was dat de ruitenwissers niet vanzelf in ruststand kwamen. Of helemaal niet of in horten en stoten.

x405ygV.jpg

Inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb het ruitenwissermechaniek uitgebouwd en het motortje uit elkaar gehaald. Het vet in de motor was na 29 jaar uitgehard en zorgde ervoor dat een van de sleepcontacten die de stroom verzorgt voor de 'parkeerstand' geen contact meer maakte met de sleepring. Het hele zaakje heb ik goed gereinigd en opnieuw spaarzaam ingevet. Het werkt nu weer zoals Volkswagen het 29 jaar geleden heeft bedacht! Helaas heb ik er geen foto's van gemaakt.

Er staan nog meer klusjes op het programma. Daarvan zal ik t.z.t. wel berichten.

Ik zie dat de Golf de winter goed doorstaan heeft ( het was natuurlijk ook geen echt winterweer).

Mooi dat de ruitenwissers weer goed werken. De auto is van binnenslaper naar een dagelijks vervoermiddel gegaan, is alleen maar goed voor de motor.

Ik ben benieuwd naar je volgende verbeteringen, gezien de lente in aankomst zal dit niet lang op zich laten wachten.

Ondertussen kriebelt het toch om weer een oldtimer erbij te gaan nemen. Maar ik heb op dit moment te weinig tijd, wellicht de mercedes benz van mijn vader. Die nu in de garage staat uit te rusten waar eerder de Golf in stond.

Weet iemand hoe de zwarte daklijsten van een 3deurs vastzitten?
Ik zie ongeveer20cm vanaf de achterkant aan beide kanten een bobbel in de lijst verschijnen.. en watersporen met roestkleur..
Denk dat er iets (clipje?) aan het roesten is..

Van onze Golf 2 is nu de centrale vergrendeling kapot, maar eens kijken waar een vervangend onderdeel te vinden. Het rubbertja dat er voor zorgt dat de lucht wordt verplaatst. (?) is gescheurd.

Mach1 zei:
Van onze Golf 2 is nu de centrale vergrendeling kapot, maar eens kijken waar een vervangend onderdeel te vinden. Het rubbertja dat er voor zorgt dat de lucht wordt verplaatst. (?) is gescheurd.
Welk onderdeel bedoel je precies?

Hey allemaal

Ik ben aan het overwegen om mijn Golf 2 Match van 1985 te verkopen.
Het is een Golfje van 1985 met 170 000km (koppeling is reeds vernieuwd geweest).
De auto is nooit verlaagd geweest (perfecte bodem) en is in originele staat.
De motor is een 1.8 GU motor (manueel).

Zou hiervoor interesse zijn of niet? En wat is een redelijke vraagprijs?

Thanks!

Matthijs

Een handgeschakelde 1.8 vertegenwoordigd wel enige waarde ja.
KM stand is ook positief.
Maar er zijn nog vele andere dingen die een prijs uitmaken.
Zoals kleur, staat van onderhoud, origineel of van een petje geweest, 3/5deurs, orig NL of import etc etc.
Laat hier eens een foto zien.
Als prijsvergelijking zou je eens kunnen gaan kijken op verkoopsites, kijk wat ze er daar voor vragen.

Hey

Meer info mbt de Golf 2 Match (ter info ik ben van België).
Wagen is een orginele Belg, ik ben 4e eigenaar, maar eigenaar 2 en 3 hebben de auto amper gehad. Ik heb de auto gekocht 2 straten van mij van iemand die te veel auto's had.
De auto is dus origineel in België afgeleverd met nummerplaat "FUN-xxx".
Het is een Match reeks, waardoor de (smalle) bumpers zijn meegespoten in de kleur van de wagen, alsook de spiegels. Het interieur is een bleek interieur, met sportstoeltjes en de dakhemel is origineel zwart. De wagen heeft ook origineel een zonneband in de voorruit en heeft een 7 lamellengrille met een witte(!) lijn.
De kleur is Vesuviusgrijs (LB7Y) en heeft dus een 1.8 GU motor (handgeschakeld). De km-stand is 170k km.
Auto heeft altijd tijdig zijn onderhoud gehad (nog steeds) en heeft altijd binnengestaan. Koppeling is op 160k km vervangen.
Hij heeft steeds origineel gestaan, is nooit verlaagd geweest en dus nooit van een "petje" geweest. Het is een 3-deurs (persoonlijk vind ik dit het mooiste).

Het vergelijken van prijzen is moeilijk, gezien een Match versie bijna nooit te koop komt...

Foto:
dGkbDZj

In België zijn de prijzen van Golfjes/jetta's Mk2 sowieso altijd wat duurder. Je zou is een interesse peiling kunnen doen hier: facebook.nl

Dat is een leuke!!
De spoiler set lijkt me van een gts, of uit de optie folder van toen.

Ik denk inderdaad dat het een BBS-kitje is. Waarschijnlijk uit de AutoPlus-catalogus.
Hij staat op m'n woon-werk route dus ik heb hem aan het begin van de avond een sms'je gestuurd, misschien kan ik hem deze week wel bekijken.

Gisteren merkte ik dat er een gaatje teveel in de achterdemper zat.

Van eBay maar hele nieuwe complete uitlaat besteld. zelfs de voorpijp en alle montagedelen zitten erbij en dat voor nog geen 100 euro inclusief verzenden!
Hoog tijd om ook de onderdelen voor het to-do lijstje te bestellen :: Clips voor daklijst, clips voor stootlijst, clips voor spiegelkap binnenkant, tellerbak lampjes, nieuwe originele deurpennen en omdat het enorm meeviel qua prijs ook maar een bijpassende zwarte golfbal pookknop :p

Goed voor een dagje knutselen! Maar dat heeft onze bijna 30 jarige dame wel weer verdiend.

Mooi hoor! (y)

Bij mijn Golf zit de roest IN de daklijst.. en die zijn niet meer nieuw te krijgen. Boehoe.. :(
Laat het voorlopig maar even zo. Gebruikte vinden die roestvrij zijn en niet geknikt zijn is de speld in de hooiberg.

Achterste demper die lek was, is vervangen, ging goed voor paar dagen. Toen begon de middendemper te flutteren.
Dinsdag weer op de brug voor middendemper en tussenpijp. Gelukkig had ik complete uitlaat gekocht! :D

marathon zei:
Golfjes zijn weer gewassen
Staat er weer strak en netjes bij, komt in het voorjaar het plan van stuurbekrachtiging op stoom ?

Ik neem aan dat met dagelijks gebruik door jouw, mijn oude Golf richting 280.000 km zit op de km teller.

Het blijft bij mij kriebelen, een old of youngtimer erbij, maar gezien de steeds intensievere mantelzorg die ik geef momenteel heb ik helaas geen tijd .

De onderdelen voor de stuurbekrachtiging zijn inmiddels schoongemaakt en van een nieuw verfje voorzien. Er liggen nieuwe stuurhuishoezen klaar en ook nieuwe spoorstangeindjes. Maar eerst moet de olielekkage opgelost worden. Daarvoor heb ik een nieuwe carterpanpakking klaarliggen. Op dit moment liggen er eerst nog andere klussen in en om het huis te wachten. Daarna is de Golf aan de beurt.

Terug
Bovenaan