Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D Elzinga zei:https://www.youtube.com/watch?v=hQkLxSG5b_0
Lijkt alleen eerder een laat exemplaar dan eentje uit 1983.
Wat een mooi exemplaar! inderdaad snel minder Golfjes 2 in het straatbeeld, erg jammer. Ze blijven leuk, zeker zo‘n net exemplaar als deze.Bijna al een jaar geen bericht meer in dit topic.. steeds minder MK2´s op de weg ook tegenwoordig.
Mijn 1.6 CL van 1989 gaat na 12 jaar bezit (in familie vanaf nieuw) er uiteindelijk toch maar uit.
We gebruiken hem te weinig, vaak alleen in het weekend. Jammer ergens maar stilstaand weg laten kwijnen, daar is ie echt nog te goed en te mooi voor. In 2020 samen met een detailer de buitenkant nog ´fabrieksnieuw´ gemaakt (maar dan met echt goede producten). Dan staat er wel wat!
Ik ga eens kijken wat de markt is voor zoiets en hopelijk vind ik een liefhebber.
Onze autohobby zal er weinig last van hebben, we houden er dan nog 3 over.
![]()
...
De prijzen zijn inmiddels ook wel 4 keer zo hoog overigens![]()
Ja hoor ik rij er nog vrolijk mee rond. Van alles heb ik inmiddels aangepakt. Inmiddels zit er stuurbekrachtiging op met een compleet gereviseerd stuurhuis. De laatste grotere klus was het vervangen van de kachelradiateur en nieuw foam op de kachelkleppen dus ik zit er weer warmpjes bij. Oja en de voorwiellagers vervangen. Qua kosten valt het allemaal wel mee als je het zelf doet, en de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en over het het algemeen betaalbaar.Inderdaad is het straatbeeld wat betreft Golf MK II volledig uitgedund. Alleen de liefhebber exemplaren blijven behouden. Gelukkig is mijn Golf met kenteken YZ-65-FS alive and kicking ( APK tot en met mei 2024 ) bij de volgende eigenaar die hem nog mooier en beter gemaakt heeft.
Moderator
Ik heb er 4 gehad:Benieuwd naar de Golf Barri. Je 4e of 5e Golf 2? Oude liefde roest niet.

Moderator
Moderator
Maar wel "alle airbags ok" . Da's dan weer een meevaller.Oef, wat een hok! Dat geld gaan ze er nooit voor krijgen. Aan de andere kant: als je de losse onderdelen bij elkaar optelt kom je wel op dat bedrag
De Manhattan is overigens verkocht. Een klassiekerhandelaar ziet er brood in en gaat 'm opknappen. Erg leuk!
Lelijk om te zien, maar een portier en een voorscherm zijn niet heel erg veel schade en verder is het best een aardige auto. Vroeg en origineel exemplaar ook.https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenautos/volkswagen-golf-1-6-cl-4-bak/o/1463619
Nog niet zo lang geleden betaalde je dat voor een exemplaar zonder nare schade...
Dat opknappen was snel klaar...Oef, wat een hok! Dat geld gaan ze er nooit voor krijgen. Aan de andere kant: als je de losse onderdelen bij elkaar optelt kom je wel op dat bedrag
De Manhattan is overigens verkocht. Een klassiekerhandelaar ziet er brood in en gaat 'm opknappen. Erg leuk!
Moderator
Ik vermoedde al zoiets want hij begon te appen dat de vorige prijs nog te vinden was op internet...
Ik hoop dat beide wielkastranden en de keienvanger gerepareerd zijn. En de bussen van de versnellingsbak, en de pakkingen van de carburateur zijn vervangen.
Moderator