Het is kinderboekenweek: het grote Auto Kleurboek

Roadracer

Administrator

Forumleiding
In het nieuwe onderdeel de AutoWeek boekenplank moet een start komen en aangezien het tot en met 12 oktober 2025 kinderboekenweek is, viel mijn oog op het Grote Auto Kleurboek. Kinderen van 4 - 8 jaar kunnen zich naar hartelust uitleven op plaatjes van bijzondere en heel herkenbare auto's. Tijdens de AutoWeek Fandag hadden we een ander kleurboek uitgedeeld en ook sommige leden hebben zo'n kleurboek ontvangen, dat viel steeds in goede aarde. Dus vandaar deze tip, zeker met de herfstvakantie in aantocht!

Auto-Kleurboek-kinderboeken.jpg

101 pagina's, ISBN: 9789465129730

Zijn dat niet zo goed als allemaal AI-gegenereerde plaatjes? Er zitten best veel lelijke smeren op de kleurplaten in de voorbeeldpagina's die een mens niet zou maken. De elektrische sportauto heeft ook een kabel die onder de auto vandaan komt en nergens heengaat en mist een bestuurdersstoel. Ik snap dat er ergere dingen op aarde zijn dan de origine van wat plaatjes in een kinder-autokleurboek, maar dit vind ik wel een extreem zwaktebod van de uitgever. Een kleurboek geef je nota bene voor de creatieve ontplooiing van je kind, dan doe je dat toch niet met een product waar alle creativiteit in het productieproces is weggezogen.

Ik ben het wel met 944 eens, ik heb ooit zelf een kleurboek met auto's gemaakt en daat gaat echt verschrikkelijk veel tijd in zitten. Ik was denk ik ongeveer 1 tot 3 uur bezig met de grove lijnen op te zetten en dan nog een 1 tot 2 uur om details bij te werken. In mijn geval waren het "maar" 16 pagina's. 50 auto's van dit boek zou dat dus ongeveer 150 tot 200 uur aan werk zijn.

Ik ben het wel met 944 eens, ik heb ooit zelf een kleurboek met auto's gemaakt en daat gaat echt verschrikkelijk veel tijd in zitten. Ik was denk ik ongeveer 1 tot 3 uur bezig met de grove lijnen op te zetten en dan nog een 1 tot 2 uur om details bij te werken. In mijn geval waren het "maar" 16 pagina's. 50 auto's van dit boek zou dat dus ongeveer 150 tot 200 uur aan werk zijn.
Wow, daar zou ik niet snel stil bij staan maar ik geloof het graag

Terug
Bovenaan