Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
244 55 zei:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1591061279-daf-55-variomatic-sedan-1100-1973.html
Een zo te zien nette Daf 55 voor een redelijke prijs.
Prachtig kleurtje 😉 èn de jongste 55 van Nederland!
244 55 zei:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1591061279-daf-55-variomatic-sedan-1100-1973.html
Een zo te zien nette Daf 55 voor een redelijke prijs.
Prachtig kleurtje 😉 èn de jongste 55 van Nederland!
TYN zei:Dat wist ik niet.Lijkt me wel grappig rijden, zo'n dikke ongeblazen diesel met handbak in een beschaafde sedan.
![]()
929V6 zei:TYN zei:Dat wist ik niet.Lijkt me wel grappig rijden, zo'n dikke ongeblazen diesel met handbak in een beschaafde sedan.
![]()
Ik denk dat de prestaties te vergelijken waren met die van een 300D. Ze reden vaak met een paardentrailer erachter.![]()
De 45 V6 is (helaas) alleen met automaat geleverdWouter82 zei:Maar... het is een automaatNog veel bijzonderder denk ik, maar ook minder aantrekkelijk?
Moderator
Andere fabriek, ander staal?929V6 zei:Leuke Daewoo! Ik heb het idee dat de Nexia beter tegen roest is behandeld dan de E-Kadett destijds, want ik zie er nog verrassend vaak eentje opduiken terwijl de Kadett zes jaar geleden (het verschil tussen de laatste productiejaren) ook al praktisch uit het straatbeeld was verdwenen. Terwijl er daar veel meer van zijn verkocht en het vertroetelen van een Daewoo niet echt een vanzelfsprekendheid is.
Wouter82 zei:Andere fabriek, ander staal?929V6 zei:Leuke Daewoo! Ik heb het idee dat de Nexia beter tegen roest is behandeld dan de E-Kadett destijds, want ik zie er nog verrassend vaak eentje opduiken terwijl de Kadett zes jaar geleden (het verschil tussen de laatste productiejaren) ook al praktisch uit het straatbeeld was verdwenen. Terwijl er daar veel meer van zijn verkocht en het vertroetelen van een Daewoo niet echt een vanzelfsprekendheid is.
ginkelvanmichiel zei:het grootste verschil is dat de Daewoo van zincor plaatstaal werd gemaakt en de Kadett niet...
voor zover ik weet niet; pas bij de facelift is men moderner metaal gaan gebruiken. Net als bij de Astra vanaf +/- 1994. Mogelijk dat GM in Azië hetzelfde staal gebruikte.D Elzinga zei:ginkelvanmichiel zei:het grootste verschil is dat de Daewoo van zincor plaatstaal werd gemaakt en de Kadett niet...
En gold dat ook al voor de Daewoo Racer en de daarop gebaseerde Le Mans? Want met name die laatste heeft juist weer niet zo'n best imago.
JFR zei:Zo'n eerste model Seat Toledo is inmiddels ook al een aardige zeldzame verschijning aan het worden.
D Elzinga zei:JFR zei:Zo'n eerste model Seat Toledo is inmiddels ook al een aardige zeldzame verschijning aan het worden.
Als diesel een unicum, denk ik.