Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

In dit geval hoop je dan toch dat ze zich een nulletje hebben vergist bij de vraagprijs, 2.900 euro lijkt me realistischer dan 29.000 euro voor deze subaru. Maar ja, vragen mag...
Hij lijkt echt wel in topstaat te zijn en 2.900 euro betaal je tegenwoordig voor een opknapper. 10 à 11 mille had ik nog wel realistisch gevonden in deze tijd.

Dan nog lijkt me 30k best veel en zou ik liever doorsparen voor die Range Rover. Ook een bak geld, maar met zo’n verleden snap ik dat iets beter. Weet niet of het deze is, maar er stond ook een Rijkspolitie Range Rover in het PIT-museum (hulpverleningsvoertuigen) in Almere. Daar was ik toevallig vlak voordat het definitief werd gesloten.
Mij ook, maar goed je ziet steeds meer auto's met absurde prijzen staan.
Zal ook wel redelijk zeldzaam zijn.

land-rover-range-rover-rijkspolitie.jpg
Wat een brute Wagen.
(Deze heb ik als speelgoed autootje)

Hij lijkt echt wel in topstaat te zijn en 2.900 euro betaal je tegenwoordig voor een opknapper. 10 à 11 mille had ik nog wel realistisch gevonden in deze tijd.

Ja.. het is een bijzonder exemplaar, bedrijfswagen kenteken erop.. maar krap dertig duizend euro vraagprijs..??
Ik vraag mij af wat men dan wel niet voor een SVX in originele NL staat zouden vragen..

Mij ook, maar goed je ziet steeds meer auto's met absurde prijzen staan.
Zal ook wel redelijk zeldzaam zijn.
Dat kan, al merk ik ook wel dat veel mensen (vooral particulier) de prijs omhoog gooien zodra hun auto belastingvrij is/wordt. Die denken vast dat ze goud in handen hebben ofzo. Al merk ik het ook in de wereld van de 1/18 schaalmodellen. Echt belachelijk wat particuliere verkopers soms vragen.

Wat betreft die Politie Range Rover als speelgoedauto: mijn opa en oma hadden die volgens mij ook in hun la met speelgoed voor ons als kleinkinderen.

Als je toch ziet wat hier allemaal voorbijkomt, dan ga ik deze Peugeot 309 GTI die eerder ook al door de Autoweek redactie voor het voetlicht werd geplaatst nog scherp geprijsd vinden. En zeker ook bijzonder.

0-7fec0284a4d33306772e9f9ea68f6c0e.jpg

Of anders voor vergelijkbaar geld toch wel deze 106 Rallye (zelf rond mijn 20e nog meer rondgereden)

peugeot-106-1-3-rallye-1-3-rallye.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is echt belachelijk. Daar kun je hooguit 2-3.5K voor vragen. Onze 107 met nu 40.000 op de teller is ooit getaxeerd op 4.5k, dus die 106 is veel te duur. Zou wel leuk staan in de collectie van Visscher Classique trouwens. Als het ooit moet zou ik onze 107 daar ook wel naartoe willen doen.

^^ Geinig....zál ik 'mijn' eerste auto terugkopen..:unsure:
Volgens mij had ik ook NB beginnend, als kenteken. Had een blauwe.. betaalde er toen 1000 guldens voor (met barst in de voorruit in gezichtsveld, dus toen ook al APK afkeur (maar die zat er nog op voor enkele maanden). Verzekering met ruitschade dekking afgesloten. ;)

Iets zegt mij, qua advertentie en zelfs een YT video, dat dit niet een gewoon, dagelijks, gebruikte auto is geweest en dat de reden van verkoop een andere is. Het kust klimaat is 'm ook niet aan te zien.. opmerkelijk.

~~~~~~~~~~~~~~

Die 106 van 24 mille is toch ook weer een verhaal om achterdochtig van te worden. Als ik de tekst zo lees dan heeft de verkoper die auto in september 2021 gekocht en dus enkele jaren (weer) stilgezet, gezien de kilometerstand.
Zo 'de foto's spreken voor zich' vind ik het ook niet. Zitten een paar vage tussen.. en zomerfoto's in de winter (herfst) posten maakt mij altijd al achterdochtig.

Laatst bewerkt:
Dat is echt belachelijk. Daar kun je hooguit 2-3.5K voor vragen. Onze 107 met nu 40.000 op de teller is ooit getaxeerd op 4.5k, dus die 106 is veel te duur. Zou wel leuk staan in de collectie van Visscher Classique trouwens. Als het ooit moet zou ik onze 107 daar ook wel naartoe willen doen.
Het kán niet anders dan dat dit een fout is… ik heb de verkoper een mail gestuurd met de vraag of het typefout is en hij €2499,= bedoelt….zo niet, dan is het uhm….koekoek!!

Er staat best veel leuks te koop op Facebook. Het zoeken is ruk maar het aanbieden is laagdrempelig en dat scheelt. Heb er ook al een paar via FB gekocht en verkocht.

FB is tegenwoordig een beetje wat MP en Ebay vroeger was. Vaak leuke dingen te koop voor leuke prijzen.

Maar zoeken is inderdaad een ramp, en de omschrijvingen en foto's vaak ook. Ligt natuurlijk aan de verkoper, maar het valt wel op dat er ook echt heel veel slechte advertenties tussen zitten. En ontzettend veel oplichters. En dan bedoel ik echt achterlijk veel. Je pikt ze er meestal wel zo uit gelukkig.

Voor 16k heb je een hele mooie gti. Iets wat in de toekomst misschien nog wel meer waard word. Of tenminste redelijk waardevast is. Waarom zou iemand ooit dit ding kopen.

Laatst bewerkt:
Ja, onzin inderdaad. En toen dacht ie "nou als ik er 16k voor kan krijgen kan ik ook best nog eens 9 meer vragen"? Kul.

Het ergste is: Die auto kostte NIEUW nog geen 9000 euro... En het is geen klassieker en verre van zeldzaam of leuk.

In mijn familie was er ook ene waar ik zelf nog mee gereden en aan gewerkt heb.
Nieuw gekocht in dezelfde uitvoering en hetzelfde bouwjaar als de betreffende advertentie.
Deze was in combinatie met een andere Peugeot besteld waardoor de werkelijke prijs zelfs nog lager was.
En zo zijn er vele van die grijze 106jes verkocht in deze uitvoering... Als Bij-verkoop voor een prikkie... Boodschappenauto/2e auto voor velen.
Die auto is vorig jaar richting de sloop gegaan... want die was na 21 jaar gewoon op..
Ik zie wel dat deze beter is... Maar dan nog,.. het blijft een saaie 106 in de bijna meest basic uitvoering die je kon krijgen voor een prikkie...

Die prijs voor die W123 Benzo lijkt me niets te gek maar wil de heer Henk Grooten als aanbieder zijnde dan wel die kar ff op fatsoenlijke, verse MO Uniroyals zetten? Het DOT 019 op de reserveband zegt ook wel iets, pre-2000.

En wat vindt Henk zelf van het afgehangen plaatwerk?

Nee, geef mij maar Willem. Ook 4-deurs en een 4-bak -..-

Het is wel dé kans om zo'n auto 'nieuw' te kopen. Ziet er prachtig uit, zowel exterieur als interieur. De markt zal bepalen of het veel of teveel is.
Je kan er alleen vrij weinig mee, je kan zowat nergens meer de stad in en met zo weinig vermogen kom je ook niet meer lekker mee met het verkeer.

Terug
Bovenaan