Hoeveel kan ik hiervoor nog vragen? Eventueel particuliere verkoop).

TonyGoens f3971874

Net ingestapt
Beste

Dit is tevens mijn eerste post. Begin mei '26 ga ik na een loopbaan van 45 jaar op pensioen. Ik heb besloten om mijn Mercedes C200D uit 2018 van de hand te doen en over te stappen naar een EV. De EV is een Kia EV3 geworden. Aangezien we nog 2 kleinkinderen hebben is wat ruimte zeker belangrijk.

Overname via de garage is mogelijk, maar particulier zou ik eventueel nog wat meer kunnen vragen.

Het gaat om een ongevalvrije gefacelifte Mercedes C klasse W205 200D een 1.6 met 160 pk (automaat) Sedan in een business uitvoering uit november 2018.

De auto heeft 204988 km'ers op de teller. Altijd onderhoud gehad bij de officiële verdeler.

De wagen heeft de eerste 5 jaar helaas redelijk wat elektronica en mechanische issues gehad. Software problemen, EGR-klep, turbo, dan een Adblue probleem (2x immobilisatie) desondanks het feit dat ik zeer veel autostrade doe. Alles is eigenlijk altijd kosteloos en in garantie opgelost. Toch heb ik besloten om na 43 jaar geen Mercedes meer te kopen aangezien mijn W211 ook heel wat problemen heeft gehad. De kwaliteit bij Mercedes is er toch serieus op achteruitgegaan.

Hoeveel zou ik nog kunnen vragen voor mijn huidige wagen?

Dank alvast en ik wens iedereen een prettige dag toe.

Bij verkoop in Nederland verwacht ik voor zo'n auto 10K particulier. Kan een keer wat minder of meer zijn. Natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de auto qua schades aan lak en interieur, velgen, banden etc. allemaal informatie die nu ontbreekt.

Een loopbaan van 45 jaar, dat kunnen er weinig zeggen (y)
In uw plaats en gezien de problemen die er waren met de auto zou ik gewoon inruilen, geen gedoe met kopers die niet komen opdagen, belachelijke biedingen doen of een terrasset willen inruilen ;), gedoe met de 2DH keuring en noem het allemaal maar. En wat zal het finaal schelen? Uw garage zet die auto toch direct door naar “de handel” en ze willen er ook een kleinigheid op verdienen.

Geniet van uw pensioen en de EV3! En zo zonde dat Mercedes een decennia lange trouwe klant
/ ambassadeur van het merk verliest…

De auto wordt door mij én door de garage zeer goed onderhouden. In
Een loopbaan van 45 jaar, dat kunnen er weinig zeggen (y)
In uw plaats en gezien de problemen die er waren met de auto zou ik gewoon inruilen, geen gedoe met kopers die niet komen opdagen, belachelijke biedingen doen of een terrasset willen inruilen ;), gedoe met de 2DH keuring en noem het allemaal maar. En wat zal het finaal schelen? Uw garage zet die auto toch direct door naar “de handel” en ze willen er ook een kleinigheid op verdienen.

Geniet van uw pensioen en de EV3! En zo zonde dat Mercedes een decennia lange trouwe klant
/ ambassadeur van het merk verliest…

Mercikes. 't Gaat allemaal enorm snel. Na de humaniora ga je jong en onbezonnen naar het leger voor de toen nog verplichte legerdienst erna begin je te werken, trouwen, kinderen, kleinkinderen en volgende maand word ik er 63. Een mensenleven vliegt voorbij. 'k Probeer jong van geest te blijven en collega's van verschillende generaties hebben altijd gezorgd voor plezier op het werk maar er is een tijd van komen en gaan. Al zal ik nog wat helpen in de zaak van mijn zoon.

Ja, ik heb gans mijn leven met Mercedes gereden maar goed de laatste 2 wagens waren niet ok. Ik heb nog eentje met gigantische gekocht in 2018 omdat de vorige een 'probleemwagen' was, maar de huidige Mercedes liet toch ook de wensen over. Zonder garantie hadden ze me fortuinen gekost ..

Het vele kilometers doen zal voorbij zijn en gezien de huidige geopoltieke toestand in de wereld lijkt een EV me geen slechte keuze. Daarnet nog voor €123 getankt ..

De Duitse autoindustrie moet zich misschien wat herpakken, want laat ons eerlijk zijn Duitse wagens zijn al lang niet meer wat ze geweest zijn op vlak van duurzaamheid en kwaliteit. Japan maakt al zeer goede wagens, dan Zuid-Korea en nu is China serieus aan het opkomen. Je krijgt bij Aziaten toch veel auto voor je geld. Al kost een wagen tegenwoordig toch zeer veel geld.

Dank voor info. Via deze site wordt er dan een bod gedaan op de wagen door eender welke handelaar? Is dit betrouwbaar?
Deze site biedt je auto aan aan diverse handelaren / opkopers, die bieden dan op je auto en de site geeft jou een vrijblijvend bod o.b.v. die biedingen. Meestal gaat dat bod nog wat omhoog als je niet direct toehapt. Bevalt het je, dan kan je het bod accepteren en een afspraak maken om je auto in te leveren bij een inleverpunt in de buurt. Kans is dat ze daar dan nog wat van je prijs proberen af te pingelen als je bijvoorbeeld iets van schade niet hebt gemeld die ze dan wel nog zien. Volgens mij is dit inmiddels verder wel betrouwbaar.

O.b.v. aanbod Autoscout (Belgie) en 2ehands.be denk ik ook dat je moet denken aan een reeële marktwaarde van 10-12k. Als je hem particulier wil verkopen kan je altijd de vraagprijs iets hoger inzetten (biedt ruimte voor onderhandelen). Via een wijkopenautos.be, zou ik verwachten dat je een bod in die buurt van 10-12k gaat krijgen. Hoewel een diesel lastig blijft in te schatten (hier in Nederland amper markt meer voor, weet niet hoe het in Belgie zit). Voor welk bedrag wil de garage je auto overnemen? Weet je dat bedrag al?

Interessant, ik had altijd wat een vooroordeel tegen die auto inkoopsites, “zitten te zaniken om het minste geringste gewoon om de prijs te drukken”.
Ik zal mijn mening moeten herzien… Wijkopenautos.be haalt een Trustpilot score van 4,4/5 en dat op basis van zowat 5.000 reviews.
Of dat dan tevredenheid is over de afwikkeling of de gekregen prijs of een combinatie van beide, geen idee maar ik positief verrast.

Interessant, ik had altijd wat een vooroordeel tegen die auto inkoopsites, “zitten te zaniken om het minste geringste gewoon om de prijs te drukken”.
Ik zal mijn mening moeten herzien… Wijkopenautos.be haalt een Trustpilot score van 4,4/5 en dat op basis van zowat 5.000 reviews.
Of dat dan tevredenheid is over de afwikkeling of de gekregen prijs of een combinatie van beide, geen idee maar ik positief verrast.
Dat "vooroordeel" had (en heb) ik ook (gehad) eerlijk gezegd, maar dat vooroordeel heb ik o.b.v. de werkwijze van 15 jaar geleden ofzo, toen deze sites net een beetje in opkomst waren en ikzelf eens 1x een auto zo heb verkocht (toen werd er bij het ophalen inderdaad nog 200 of 300 euro 'afgepingeld' door de opkoper) Denk wel dat dit soort sites met de jaren nu "volwassener" is geworden.

U kunt altijd een bod aanvragen bij de al genoemde inkoper maar u kunt ook zelf een advertentie plaatsen op een platform (verkoopwebsite) als Autoscout24 waar internationaal gezocht kan worden. Handelaren zoeken ook wel op die websites, naast de veilingen en andere business to business kanalen. In bepaalde markten zijn diesels nog best wel verkoopbaar.

ik hoor wisselende verhalen over die websites maar over het algemeen zijn mensen wel tevreden. dat af pingelen doen ze nog steeds, maar ze proberen het gewoon. als je voet bij stuk houd dan nemen ze de auto ook gewoon mee , mits ze niet gewoon een terecht punt hebben en de auto daadwerkelijk veel slechter is dan eerder aangegeven.

Zo'n W205 is wel een gewilde auto, maar als sedan, en diesel, en dan ook nog de C200 met 1.6 diesel en over de 200.000 km op de klok. Zo'n auto gaat het vooral in de export goed doen. maar wel een handelaar, en dat is wat minder gunstig voor de opbrengst. Ik denk dat je heel blij mag zijn wanneer je er 10.000 euro voor krijgt, zeker met de huidige onzekerheid in de wereldwijde markt mbt diesel.

Ik heb al mijn auto's die ik particulier heb aangeboden ook bij dergelijke websites aangemeld. Kreeg er nooit een fatsoenlijk bedrag voor, was nog lager dan de inruil. Prijs die ik uiteindelijk bij particuliere verkoop had, lag altijd een stuk hoger. Kost wel meer tijd/ gedoe natuurlijk.

Je kunt het altijd proberen, online komt er al een aardige schatting. Meestal bij afspraak bekijken ze de wagen goed en vragen ze de biedingen op. Ter plaatse kun je nog altijd niet akkoord gaan. Paar keer een auto verkocht (oa. schade auto) maar het is van tte voren koffiedik kijken wat ze geven. Nogmaals, je kunt altijd nog akkoord gaan of niet, afhankelijk natuurlijk ook wat is geboden als inruilwaarde, bedrag nog niet gezien of wilt u die niet delen?

ik hoor wisselende verhalen over die websites maar over het algemeen zijn mensen wel tevreden. dat af pingelen doen ze nog steeds, maar ze proberen het gewoon. als je voet bij stuk houd dan nemen ze de auto ook gewoon mee , mits ze niet gewoon een terecht punt hebben en de auto daadwerkelijk veel slechter is dan eerder aangegeven.

Zo'n W205 is wel een gewilde auto, maar als sedan, en diesel, en dan ook nog de C200 met 1.6 diesel en over de 200.000 km op de klok. Zo'n auto gaat het vooral in de export goed doen. maar wel een handelaar, en dat is wat minder gunstig voor de opbrengst. Ik denk dat je heel blij mag zijn wanneer je er 10.000 euro voor krijgt, zeker met de huidige onzekerheid in de wereldwijde markt mbt diesel.

Ik zou er graag zeker nog 10 000 à 12500 euro voor willen krijgen. Diesel is niet meer populair in onze contreien. Een 1.6 diesel valt qua taksen wel redelijk mee.

Desondanks de issues die ik er mee heb gehad die in garantie zijn oplost is het wel een zeer fijne wagen dat heerlijk rijdt en zeer zuinig is.

Hedendaagse diesels zijn niet meer de diesels van 25 jaar geleden qua duurzaamheid. Eerst de introductie van de roetfilter dan het SCR systeem. Het helpt voor ons milieu, maar we kunnen niet ontkennen dat het de duurzaamheid en betrouwbaarheid van de wagen aantast het is toch allemaal zeer storingsgevoelig.

Ik zou er graag zeker nog 10 000 à 12500 euro voor willen krijgen. Diesel is niet meer populair in onze contreien. Een 1.6 diesel valt qua taksen wel redelijk mee.

Desondanks de issues die ik er mee heb gehad die in garantie zijn oplost is het wel een zeer fijne wagen dat heerlijk rijdt en zeer zuinig is.

Hedendaagse diesels zijn niet meer de diesels van 25 jaar geleden qua duurzaamheid. Eerst de introductie van de roetfilter dan het SCR systeem. Het helpt voor ons milieu, maar we kunnen niet ontkennen dat het de duurzaamheid en betrouwbaarheid van de wagen aantast het is toch allemaal zeer storingsgevoelig.

eens, door alle emissie eisen zijn auto's te gevoelig geworden. van elk merk. Helaas.

in de export markten (oost europa, afrika) zijn zulke auto's nog wel goed te slijten, maar die geven de voorkeur aan de 2.0 diesel. Dat het een fijne wagen is geloof ik gelijk, maar je hebt de tijd tegen zitten. Helemaal nu met de huidige prijzen. Als benzine was er hier zo vanaf geweest maar dit word wel lastig. zoals ik zei; met 10.000 euro zou ik er gelijk een klap op geven.

Terug
Bovenaan