Hoge prijs tweedehands Jazz

Piet 3986947

Net ingestapt
Goedendag,
oriënterend naar een nieuwe tweedehands Honda Jazz kwam ik deze tegen in een flitsende kleur, maar ik schrok nogal van de prijs. € 14.950 voor een auto van 8 jaar oud die oorspronkelijk € 20.068 heeft gekost. Of misschien weet ik niet wat "catalogusprijs" precies inhoudt... Wellicht is dat zonder extra's of zo.
Is dat bedrag een beetje reëel? Ik snap dat er wellicht te onderhandelen valt, maar daar ben ik slecht in.

Ze schrijven amper af. Een Jazz van 25 jaar oud kost nog goed geld. Gewilde en hele goede auto's. Zeker de 1.3 automaat.. onverwoestbaar.

In 2024 is mijn Mazda 2 uit 2015 ook met automaat met een kilometerstand van 95.000 bij een handelaar verkocht tegen een vraagprijs van € 13.950.
In dat licht bezien is de vraagprijs van deze Jazz niet verkeerd. Deze is uit 2017 en heeft nog geen 41.000 op de teller. De Jazz is misschien net wat minder populair dan de Mazda en van de kleur (ik wel!) moet je houden.
Automaten zijn erg in trek en het aanbod is niet heel groot. Wat resulteert in hoge vraagprijzen.
Kijk goed wat een vergelijkbare auto kost bij een andere aanbieder. En: hoe wordt de auto afgeleverd? Krijg je een jaar garantie? Je koopt bij een merkdealer. Die zal echt wel kwaliteit willen leveren. Desnoods laat je een aankoop keuring doen.

Goedendag,
oriënterend naar een nieuwe tweedehands Honda Jazz kwam ik deze tegen in een flitsende kleur, maar ik schrok nogal van de prijs. € 14.950 voor een auto van 8 jaar oud die oorspronkelijk € 20.068 heeft gekost. Of misschien weet ik niet wat "catalogusprijs" precies inhoudt... Wellicht is dat zonder extra's of zo.
Is dat bedrag een beetje reëel? Ik snap dat er wellicht te onderhandelen valt, maar daar ben ik slecht in.

tjah, auto's zijn nieuw heel duur geworden en daardoor occasions ook. Nu kost een nieuwe jazz 30.000 euro. veel mensen willen daardoor 2e hands, word minder nieuw verkocht, dus minder aanbod, meer vraag. Het heeft allemaal met elkaar te maken.

Wij hadden een Up, helemaal nieuw, catalogusprijs van 12.000 euro. einde leaseperode na 5 jaar en 80.000 km ingeleverd en stond later te koop voor 9.900. een nieuwe Up kosste toen 18.000 euro.

zeker gewilde modellen zijn naar verhouding erg duur geworden, nieuw, en dus ook occasions.

Bij Tesla zie je het andersom. Nieuwwaarde in 2019 € 60k, in 2024 € 50k. Wat dien je dan te betalen voor een auto van 5 jaar en 100k km? Obv € 60 of € 50k terug rekenen? Honda's zijn zeer betrouwbaar en daarom zeer gewild, maar schaars.

Je koopt bij een merkdealer. Die zal echt wel kwaliteit willen leveren.

Tja, deze auto betreft import.. is in april bij de dealer binnen gekomen en nog niet verkocht.. Wát weet deze Honda dealer nou precies van deze auto? Het kan misschien aantoonbaar zijn maar uiteindelijk is dit toch ook handel wat ingekocht is omdat het aanbod van gebruikte Honda's uit Nederland zelf natuurlijk steeds minder wordt.. met die beroerde nieuwverkopen de laatste jaren.

Ik vind de tekst in de kentekenchecker van Autoweek (via Finnik) wel amusant: die begint met "deze auto wacht nog op een eerste eigenaar". Knap, voor een auto uit 2017.. :sneaky: Maar goed, het geeft wel direct een hint (voor de geoefende lezer) dat dit een importauto moet zijn.

Waarschijnlijk verklaart die 20 mille nieuwprijs ook wel het importverhaal:unsure:

Maar okay, het is niet de duurste in het (beperkte) aanbod..

Als je iets meer kilometers geen probleem vindt, zo rond de ton, dan kan je voor een duizendje of twee minder ook kopen in de bouwjaren 2016/2017, vaak een comfort of elegance uitvoering. De trend is de basis uitvoering.

Tja, an sich is deze Honda in Alkmaar dus wel enigszins marktconform geprijsd maar ik blijf het (te) veel geld vinden en kennelijk anderen ook want als er weinig aanbod is en wel vraag.. waarom staat zo'n auto dan al 215 dagen bij de dealer?

Ik vind het jammer dat over het algemeen tweedehands auto's in Nederland zo duur zijn, vergeleken met bijvoorbeeld België of Duitsland dan, maar soms ook met de rest van de wereld. Vaak worden auto's van 10 jaar of langer daar als "oud" beschouwd en tegen relatief goedkope prijzen aangeboden. Hier lijkt het soms alsof ze nog het maximale eruit willen halen. Ook jammer dat auto's boven de 200/250 duizend km vaak nog veelste duur aangeboden worden.
In mijn optiek zou een auto van 10 jaar oud op z'n minst al de helft van nieuw moeten kosten (er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals supercars, classics, etc).

Tja, ze zijn oerdegelijk en best gewild. Inflatie helpt ook niet echt.
Wij kochten in januari 2019 een handgeschakelde Jazz Elegance uit december 2015 met 33k km voor 15K.

Een nieuwe Honda Jazz kost nu al snel € 30.000, en er zijn de afgelopen jaren gewoon heel weinig van verkocht in Nederland.

Weinig aanbod en de hoge nieuwprijs zorgt voor een relatief hoge prijs voor een gebruikte Jazz. Verder is het een goede auto, en dat weten meer mensen.

De vraagprijs van de getoonde Jazz is vind ik erg hoog, voor dat geld koop je bij de concurrentie, die er in kwaliteit niet voor onder doet, een stuk nieuwer en moderner.

Terug
Bovenaan