Honda Civic | Integra (CN) | facelift 2025 v.a. € 38.150

0t9y3r7bqkxc.jpg

733yqk3bj4sz.jpg

Pagina 1 voor de sedan, pagina 2 voor de hatchback. Gewoon logisch. Maar ontopic blijven blijft moeilijk. Stuur dan een PM ofzo.

US-spec
ZtJe7CC.jpg

WKEaAs0.jpg

vbKCkMj.jpg

JP-spec
R7s6ryQ.jpg

cLhOXJe.jpg

oHDTBm3.jpg

c4Ojvri.jpg

Meer foto's: https://www.netcarshow.com/honda/2022-civic/

001_o.jpg

011_o.jpg

008_o.jpg

009_o.jpg

010_o.jpg

012_o.jpg

002_o.jpg

003_o.jpg

004_o.jpg

007_o.jpg

96 foto's; https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1333020.html Met accessories:

096_o.jpg

099_o.jpg

26 foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1333023.html

Kan hier best mee leven. Ziet er prima uit. Wel denk ik dat deze snel verouderd zal ogen.

AutoWeek | Nieuwe Honda Civic Hatchback: als hybride naar Nederland - herfst 2022 op de markt

De nieuwe Honda Civic beleefde zijn werelddebuut als Sedan. Vandaag heeft Honda digitaal het doek getrokken van de nieuwe Civic Hatchback. In de herfst van volgend jaar komt hij in Nederland op de markt. Als hybride.

Highlights

In de herfst van 2022 naar Europa
Alleen als hybride e:HEV
Gekalmeerd, strakker design
Groter onderscheid met Sedan

De nieuwe elfde generatie Honda Civic werd aanvankelijk alleen als Sedan gepresenteerd. Die vierdeurs Civic werd voorgesteld in thuisland Japan en in de Verenigde Staten, maar over de komst van het model naar Europa hield Honda de lippen stijf op elkaar. Ook nu is nog nog niet helemaal helder of de sedan naar ons werelddeel komt, maar de nieuwe Civic Hatchback komt in ieder geval wel.

Honda start in de herfst van volgend jaar met de levering van herziene Civic Hatchback. Honda heeft het voornemen om vanaf eind 2022 alleen nog geëlektrificeerde modellen in Europa te verkopen en zodoende komt hij alleen met een hybride e:HEV-aandrijflijn op de markt. De nieuwe Jazz en de huidige CR-V hebben al een dergelijke hybride aandrijflijn, al houdt Honda de exacte specificaties van die aandrijflijn nog even onder de pet. In de Verenigde Staten wordt de nieuwe Civic geleverd met een 160 pk atmosferische 2.0 viercilinder i-VTEC-benzinemotor en met een 182 pk en 240 Nm sterke 1.5 turbo. Die laatste krachtbron kennen we al van de uitgaande Civic, maar in Nederland hoef je die dus niet meer te verwachten. Dat er van de nieuwe Civic weer een plankharde Type-R komt, staat vast. Maar of die krachtpatser gezien Honda's elektrificatiedoelstellingen ook naar Europa komt, valt nog te bezien.

Design
Het design van de nieuwe Honda Civic is ten opzichte van dat van zijn voorganger behoorlijk tot bedaren gebracht. Het is gedaan met de relatieve overdaad aan scherpe vouwen, strakke lijnen en grote openingen in de bumpers. Ook de opvallende C-vormige achterlichten en de achterspoiler die de achterruit in twee delen verdeelt, keren niet meer terug. Het front van de nieuwe Civic vertoont overeenkomsten met dat van grote broer Accord en de hier niet leverbare Insight. De led-achterlichten zijn relatief eenvoudig van opzet en worden aan elkaar geknoopt met een ledstrip. Opvallend is ook dat de Civic Hatchback van een afstand ook door de leek eenvoudiger van de Sedan is te onderscheiden. De huidige Civic Sedan heeft namelijk nog een sterk aflopende, hatchback-achtige daklijn terwijl de nieuwe vierdeurs een meer traditioneel lijnenspel heeft.

De Civic Hatchback heeft net als de Sedan een wielbasis van 2,74 meter. De Hatchback is 4,55 meter lang en 1,41 meter hoog. Dat betekent dat de wielbasis met 4 centimeter is toegenomen ten opzichte van de Civic die nu nog in de showrooms staat. In de lengte is de Civic Hatchback met 3 centimeter gegroeid. De jongste Civic Sedan is met 4,67 meter overigens fors langer. De Civic Hatchback is volgens Honda 19 procent stijver dan zijn voorganger en daarmee lijkt de auto iets van de traditionele Civic-scherpte terug te winnen.

Interieur en gadgets
Ook het interieur van de nieuwe Civic Hatchback breekt sterk met dat van het actuele model. Het geheel oogt net als het exterieur modern en is dus ietwat minimalistisch van opzet. Bovenop het dashboard staat het infotainmentscherm, een unit die in de Verenigde Staten een diameter van 7- en optioneel 9-inch heeft. Achter het stuur zit een digitaal instrumentarium. Opvallend is het chroomkleurige rooster dat over de gehele breedte van het dashboard loopt waarin de uitstroomopeningen van de klimaatregeling zijn geïntegreerd.

Kijken we naar de voor de Amerikaanse markt bestemde Civic Hatchback, dan zien we dat het model er standaard wordt geleverd met Traffic Jam Assist en met tien airbags. Exacte details van de voor Europa bestemde Honda Civic Hatchback volgen in de aanloop naar de marktintroductie die in de herfst van volgend jaar plaatsvindt.

Herfst 2022 naar Europa? Nou, dat schiet weer lekker op. Vind de hatchback niet verkeerd ogen, wel vind ik dat de overhang achter vergeleken met de overhang voor aan de korte kant is, al heeft dat ook wel weer wat. Optisch lijkt het ontwerp een beetje achterover te hangen.

Ik ben toch wel erg enthousiast over de Civic hatchback. Mag wat mij betreft wel sneller komen; hoe sneller op de tweedehands markt, hoe beter :D
Mooi laag en sportief model!

Een mooie Civic en eindelijk weer een echt mooie Honda. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de door mij eerder zo verfoeide huidige Civic steeds meer ga waarderen en opgezocht heb op de occasionsites. Een blauwe of zwarte 1.0 met handbak (vanwege het trekgewicht) begin ik steeds interessanter te vinden. Niet dat de auto ineens mooier is geworden, maar de Civic ziet er niet uit als de C segment leaseauto met business pakket die op iedere straathoek staat.
Ik vrees echter dat deze nieuwe Civic niet aan mij besteed is door het aandrijfconcept. Een hybride met CVT betekent meestal niet veel goeds voor het trekgewicht. Helaas, want ik vind het een serieus mooie auto. Een beetje Audi A5 SB met een recht(er)opstaande voorruit.

Nette auto, traditioneel vormgegeven maar het staat 'm goed. Maar alweer zo lang wachten op een nieuw Honda-model dat tegen de tijd dat hij hier leverbaar is in Japan de opvolger alweer in de coulissen staat...

De achterkant ziet er nog best aardig uit maar voor de rest vind ik het eigenlijk maar een nietszeggend en oubollig model. Het interieur is echt helemaal een achteruitgang vergeleken met het huidige model (en al helemaal vergeleken met de uitbundige en smaakvolle 8ste generatie) Ik hou opzich wel van simpele en cleane lijnen maar dit oogt wel heel erg gedateerd en inspiratieloos.

Voor de Amerikaanse - Japanse smaak.
Voorkant is een disaster vormgeving, maar daar had Honda al langer last van.
Als die deze kant op komt gaan we hem gelukkig toch nooit tegenkomen want niemand koopt nog Honda. Vanwege de prijs in combinatie met het afzichtelijke design.
Enige mooie Honda is de NSX, maar die is hier weer niet te koop :(

Vandaag officieel gelanceerd in Japan in slechts 5 kleuren:

002_o.jpg

001_o.jpg

Aangezien hierboven al hoop foto's staan, 114 nieuwe foto's vind je hier: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1341573.html en hier met persfoto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1341409.html

Wederom een verschrikkelijk model. Weliswaar een flinke verbetering ten opzichte van het vorige model (wat ook niet zo moeilijk is) maar overduidelijk door en voor Japan ontworpen. Jammer.

Het is wat mij betreft een zeer geslaagd model geworden. Ben erg benieuwd of Honda 'm een beetje concurrerend in de markt kan zetten hier.

@Durashift

In de EU. pakt Honda dat normaliter anders aan, de VS kijkt toch wat simpeler naar dat soort dingen dus ik zou mij geen zorgen maken.

Car and Driver heeft de nieuwe Honda Civic vergeleken met een aantal van de belangrijkste concurrenten: de Hyundai Elantra, Mazda3, Nissan Sentra, Toyota Corolla en Volkswagen Jetta.

2022-honda-civic-vs-2021-hyundai-elantra-mazda-3-nissan-sentra-toyota-corolla-volkswagen-jetta-101-1632319825.jpg

2022-honda-civic-touring-urbano-103-1632332749.jpg

2022-honda-civic-touring-urbano-104-1632332750.jpg

2022-honda-civic-touring-simari-101-1632332677.jpg

6th Place: 2021 Toyota Corolla XSE Apex (159/240 punten) "Usually it takes an aftermarket tuner to screw up a suspension this badly."
5th Place: 2021 Nissan Sentra SR (175/240 punten) "The Sentra is not bad, but rivals are better."
4th Place: 2021 Hyundai Elantra Limited (181/240 punten) "The Elantra has style, but the top finishers have a little more depth beneath the surface."
3rd Place: 2021 Volkswagen Jetta SEL Premium (184/240 punten) "An ideal car for someone who doesn't appreciate the performance of the GLI."
2nd Place: 2021 Mazda 3 Premium (195/240 punten) "Has enough style and luxury to play in another league, but there's not quite enough practicality to win the day here."
1st Place: 2022 Honda Civic Touring (208/240 punten) "With the regular Civic this good, we can't wait to see what the Si is like."

Complete vergelijkingstest: https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a37418355/2022-honda-civic-vs-2021-hyundai-elantra-mazda-3-nissan-sentra-toyota-corolla-volkswagen-jetta-compared/

Meestal vind ik een hatchback fraaier dan een sedan, maar bij de nieuwe Civic niet. De hatchback heeft wat vreemde verhoudingen. De achterkant is te kort en de overhang voor te lang. Een beetje een rare auto maar daardoor wel onderscheidend. Van de achterkant hadden ze wat originelers van kunnen maken want hierdoor is de sedan ook wel een beetje saai.

De vorige Civic hatchback was ook al een apart ding. Wat mij betreft alleen in het zwart een beetje te pruimen zodat die enorme zwarte gaten niet zo opvallen. Bij een andere kleur zou je die gaten in carrosseriekleur moeten spuiten en een stel aluminiumkleurige wielen moeten monteren ipv het reguliere donkergrijs of zwart. Dan kan het nog wat worden :). De vorige Civic sedan vind ik wel een fraai ding.

Dongfeng Honda produceert in China de Civic en die andere joint-venture van Honda, GAC Honda, krijgt nu een eigen variant van de Civic. Deze heeft de naam Honda Integra meegekregen.

20210928203337352479314536601.jpg-908x681.jpg

20210928223814453644006447975.jpg-908x681.jpg

20210928223814970958430288886.jpg-908x681.jpg

Bron: https://info.xcar.com.cn/202109/news_2062293_1.html

nieuwe-honda-integra-breek-2021-970-001-1.jpg

2022-honda-civic-touring-08-ct.jpg

Ziet de Integra er toch wel een stuk beter uit. Op basis van de nieuwe Civic komt ook een nieuwe Acura Integra, een sportieve liftback zoals vroeger. Ik plaats het nu alleen even als link want verdient uiteindelijk een eigen topic als ie echt officieel is: https://www.carscoops.com/2021/09/acura-confirms-new-2023-integra-will-have-a-five-door-liftback-body/

Civic Si
2022-honda-civic-si-front.jpg

2022-honda-civic-si-rear.jpg

2022-honda-civic-si-trunk.jpg

2022-honda-civic-si-interior.jpg

2022-honda-civic-si-seats.jpg

Met 1.5T met 200pk. Minder dan de vorige Si zelfs. Alle info: https://www.motor1.com/news/541673/2022-honda-civic-si-specs-photos/

Si met wat opties en accessoires. Configurator: https://automobiles.honda.com/tools/build-and-price-trimwalk?modelseries=civic-si-sedan&modelyear=2022

nak5zqZ.jpg

pvPqcwe.jpg

Inmiddels is de Civic e:HEV hybride gelanceerd, naast de Type R de enige krachtbron waarmee de Civic leverbaar wordt in Europa. De hybride (2.0 Atkinson benzine + elektromotor) heeft een systeemvermogen van 184 pk en 315 Nm koppel. Het Europese debuut vond eerder deze maand plaats op de Salon de Lyon.

honda-civic-face.jpg

honda-civic-journaliste-3.jpg

honda-civic-profil.jpg

honda-civic-3-4-arriere.jpg

honda-civic-arriere.jpg

coffre-civic.jpg

Meer foto's: https://www.largus.fr/actualite-automobile/honda-civic-2022-a-bord-de-la-compacte-hybride-de-11e-generation-10912393.html

ak18445.webp

ak18453.webp

ak18455.webp

dsc8192.webp

Meer foto's: https://www.automobile-magazine.fr/toute-l-actualite/article/33386-nouvelle-honda-civic-2022-nos-impressions-a-bord-de-la-berline-hybride

28 juni aanstaande (2022) is de onthulling van de Civic hatchback e:hev, o.a. op Facebook.

Wat moet er nog onthuld worden aan de Civic hatchback hybride? Twee maanden na zijn debuut in Lyon staat de auto nu op de Milano Monza Motor Show:

honda-civic-mimo-2022.jpg

honda-civic-mimo-2022_3.jpg

honda-civic-mimo-2022_3.jpg

honda-civic-mimo-2022_1.jpg

Bron: https://www.alvolante.it/news/honda-porta-tre-modelli-punta-al-mimo-2022-378565

Prijzen Civic Hybrid:
Elegance € 35.680
Sport € 37.390
Advance € 41.055

Bron: https://www.autozine.nl/honda/nieuws/honda-prijst-civic-2022

Vanafprijzen van concurrenten (in niet-Lease-uitvoering), allemaal met automaat en sprinttijden naar 100 km/h in minder dan 9 sec, maximumprijs 40.000 euro:

Ford Focus 1.0 EcoBoost 155pk Hybrid Titanium X Powershift € 36.370
Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V Premium € 35.645
Kia Ceed 1.5 T-GDi DynamicLine DCT € 31.895
Kia ProCeed 1.5 T-GDi GT-Line € 37.895
Mazda3 e-SkyActiv X 2.0 186 aut. € 34.490
Renault Mégane Estate TCe 160 Intens € 34.840
Seat Leon 1.5 eTSI 150pk Style € 37.095
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic € 37.865
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style € 39.690

Dat zijn verrassend nette prijzen. Honda is goed bezig de laatste tijd; eindelijk na lange verwaarlozing van de Europese activiteiten.

Het probleem blijft dat hij erg duur is, je hebt geen keuze, bij alle genoemde concurrenten kan je og voor een minder sterke variant gaan die goedkoper is.

Toch denk ik dat de Civic nu beter in de markt zal liggen in één carrosserievorm en met één aandrijflijn dan voorheen met twee carrosserievarianten en drie aandrijflijnen (de Type R even uitgezonderd - anders twee respectievelijk vier). De vormgeving is nu veel lichter verteerbaar en de auto heeft een mooie, krachtige, zuinige 4-cilinder hybride. Nu is dat slechts een gevoel, maar het totaalpakket lijkt nu veel beter voor elkaar.

Honda-Civic-e-HEV-169Gallery-8fe8111e-1911337.jpg

Honda-Civic-e-HEV-169Gallery-26d8a35d-1911321.jpg

Honda-Civic-e-HEV-169Gallery-c3137697-1911320.jpg

Honda-Civic-e-HEV-169Gallery-a6ef6f9c-1911324.jpg

Honda-Civic-e-HEV-169Gallery-e4060fb1-1911325.jpg

Honda-Civic-e-HEV-169Gallery-79982a6d-1911327.jpg

Rij-impressies:
https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/honda-civic-e-hev/

"Der komplex wirkende Antrieb im angenehm zurückhaltend designten Civic arbeitet harmonisch und kraftvoll, was wiederum prima zur maßvoll agilen Fahrwerksabstimmung passt."

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/honda/honda-civic/
https://www.stern.de/auto/fahrbericht-fb-honda-honda-civic-e-hev--eurofighter-31989064.html

Ik denk dat hij het ook wel beter gaat doen, hoj ziet er voor een hoop mensen beter uit. Alleen denk ik dat ze met een 1.0 en lagere vanaf prijs er meer zouden kunnen verkopen.

Men wil hier geen Honda's, of ze nou leuk zijn (8e generatie), lelijk (10e generatie) of saai (deze nieuwe) zijn. Van Europeanen vergeven kopers echt werkelijk van alles maar zodra het een Japanner is worden ze opeens extreem kritisch. Dan weten ze altijd wel iets te vinden om er toch niet voor te gaan.

Ik vind deze Civic echt niks aan, snap al die lovende reacties op de hoofdpagina gewoon echt niet. Deze had ook in 2015 ontworpen kunnen zijn, en dan heb ik het niet over tijdloos.

MCW 84 zei:
Men wil hier geen Honda's, of ze nou leuk zijn (8e generatie), lelijk (10e generatie) of saai (deze nieuwe) zijn. Van Europeanen vergeven kopers echt werkelijk van alles maar zodra het een Japanner is worden ze opeens extreem kritisch. Dan weten ze altijd wel iets te vinden om er toch niet voor te gaan.
Europese auto's sluiten nou eenmaal beter aan bij de Europese smaak en behoeften. Tel daarbij op dat de lijntjes met de fabrieken korter zijn, en de Europese klant wordt/voelt zich beter bediend.

Frits79 zei:
Ik denk dat hij het ook wel beter gaat doen, hoj ziet er voor een hoop mensen beter uit. Alleen denk ik dat ze met een 1.0 en lagere vanaf prijs er meer zouden kunnen verkopen.
Wellicht, maar door de hogere bpm voor die motorisering zou dat voor Honda wel eens financieel heel onaantrekkelijk kunnen worden, willen ze die uitvoering significant lager prijzen dan de hybride. Niet te vergeten dat die motorisering alleen maar voor (een deel van) Europa relevant zou zijn.

Ik vind het model verfrissend conservatief, staat zo schuin van voren gezien erg lekker op z'n wielen (moeten wel de 18" zijn) en ik vind het interieur erg fraai. De specificaties vallen me ook niet tegen.

Ik hoop dat de kleur keuze wel beter wordt, van de 1.5 staan er alleen zwarte witte en 50 tinten grijs te koop

Europese auto's sluiten nou eenmaal beter aan bij de Europese smaak en behoeften

En dat is? Veel bediening zit bij veel merken onhandig weggepropt in een touch screen die veel kritiek krijgen van de pers. Auto's die een stuk minder zuiniger dan beloofd, materialen die steeds kariger worden. Qua uiterlijk is een moderne Peugeot niet te vergelijken met een VW bv. En ook een Mazda is heel wat anders dan een Toyota.

MCW 84 zei:
Europese auto's sluiten nou eenmaal beter aan bij de Europese smaak en behoeften

En dat is? Veel bediening zit bij veel merken onhandig weggepropt in een touch screen die veel kritiek krijgen van de pers. Auto's die een stuk minder zuiniger dan beloofd, materialen die steeds kariger worden. Qua uiterlijk is een moderne Peugeot niet te vergelijken met een VW bv. En ook een Mazda is heel wat anders dan een Toyota.

Daar heb je ook wel weer een punt.

Als ik dan één punt kan noemen waar ik -proefondervindelijk- van kan zeggen dat Europese merken (+ Kia) het in ieder geval véél beter doen dan Honda: Als je een proefrit aanvraagt online en je nummer achterlaat word je -soms letterlijk- binnen een paar tellen gebeld en heb je een proefrit in je agenda staan.

De functie om updates over de Civic te ontvangen op de Hondasite doet het niet, en het enige wat de dichtstbijzijnde Hondadealer wist te melden is dat mijn 06 maar achter moest laten zodat-ie me meer info kon geven (kan niet per e-mail natuurlijk). Aldus geschiedde en nu is 10 dagen later oid.

De nieuwe Civic Hybrid staat nu ook in mijn leasecalculator, en behoorlijk gunstig mag ik wel zeggen. Alleen moet ik ik snel bestellen en proefrijden kan pas in ... oktober ???

Update: Er bestaan ook aanzienlijk behulpzamere Hondadealers!

Terug
Bovenaan