"hot" hatch met hoger trekgewicht

Mark390

Startmotor
Hoi,
Na 11 jaar geleden op advies van jullie een volvo c30 gekocht te hebben.
Wordt het nu wel een keer tijd voor iets anders.
Ik zoek een "hot" hatch, dus een hatchback met sportpakket. R-Design, M-pakket, GT-line etc.
Rijd ongeveer 15k op jaarbasis waarvan de helft snelweg, vind dat de c30 een 6e versnelling mist waardoor ik teveel toeren maak op de snelweg. Moet moeite doen om 1 op 12 te halen, dus iets zuinigers is nooit weg.
Aangezien de bestelwagen van de hobby boerderij de deur uit gaat, zal ik met enige regelmaat een aanhanger moeten trekken.
Dus een trekgewicht van 1300+ is wel gewenst.
Budget is 15.000 max, niet ouder dan 10 jaar.
Mijn lijstje die ik tot nu toe had:
-mazda 3 GT-M
- Volvo v40 R-design(bij voorkeur dan de 2l benzine?)
- Renault Megane 1.6 Tce GT

Iemand andere suggesties?
Meeste hybrides mogen amper gewicht trekken bij mijn weten?
Ff een toevoeging, geen witte autos! Net als lichte bekleding.

Laatst bewerkt:
Een 'Hot hatch' betekent voor mij meer dan een normale hatchback met wat sportieve opsmuk. Volvo C30 leuke auto, wat voor motor heb je nu dan erin? De Renault GT (heb ik zelf als 2.0t) staat op een fatsoenlijk sportonderstel en kun je nog wat tunen, dan vind ik het wel een hothatch..Mazda schakelt lekkerder en stuurgevoel ook beter denk ik, maar 170pk is wel beetje de max voor de 2.0 liter, volvo v40 geen ervaring mee..

Laatst bewerkt:
Daarom staat "hot" ook tussen aanhalingstekens. Ik heb nu een c30 2.0 r-design, met 140 pk. Rijd leuk, maar zeker geen snelheids monster.
Wat meer vermogen is fijn, maar een GTI of zoiets hoeft het van mij niet te zijn.
Verlaagd is voor mij bijvoorbeeld niet praktisch.
Lekker kunnen invoegen op de snelweg, en nog fatsoenlijk een viaduct over kunnen met 1400 kilo erachter was mijn gedachte.
Dus een 1 liter wet belt motor is zeker geen optie, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk dat je niet per se op zoek bent naar meer vermogen, maar naar meer koppel. Dan is ie al een stuk vlotter.
Ik heb een Golf 7 met nu tegen de 170pk. Geen hot hatch, wel een fijne en vlotte C segmenter.

Veel mogelijkheden..

Civic 1.8i

1.4T Giuletta (1.7 helemaal leuk)

Golf 7 met 1.5TSI

Focus met 1.5 ecoplof

Megane met 1.3 TCE (goed en fijn blok)

Insignia? iemand die iets weer over dit blok?

Mondeo.. ook een hatch. 200pk.

Zou zelf denk ik voor een 120i met B48 gaan als dat te vinden is voor 15k.

Mondeo zou ik als een sedan beschouwen?
Net als de Insignia.
Ford focus kom ik best leuke exemplaren van tegen, maar hoe goed zijn die EcoBoost motoren?
Renault bied best veel auto voor het geld, maar ik beschouw een 1.3 als een downsize motor. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.
De Volvo heeft ook al een deel revisie gehad omdat het een 2 takt werd qua olie verbruik.

Mondeo zou ik als een sedan beschouwen?
Net als de Insignia.
Ford focus kom ik best leuke exemplaren van tegen, maar hoe goed zijn die EcoBoost motoren?
Renault bied best veel auto voor het geld, maar ik beschouw een 1.3 als een downsize motor. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.
De Volvo heeft ook al een deel revisie gehad omdat het een 2 takt werd qua olie verbruik.

Mondeo en insignia hebben een achterklep waar het raam bij meegaat - dus officieel een hatchback.

De ecoboost motoren van voor 2017 waren niet zo best. Ken een aantal 2019/2020 1.0 focusjes die probleemloos naar de 180k zijn gereden.

De 1.3 van Renault zit bijv ook in een Mercedes a180/200. Zijn echt hele fijne motoren om mee te rijden.

Ga je voor lange termijn betrouwbaarheid moet je echt bij een civic 1.8 of Mazda 3 2.0 zijn.

eigenlijk is de topicstarter gewoon op zoek naar een leuk uitziende hatchback. dat hoger trekgewicht valt ook wel mee, ik dacht we hebben het over 1500-1800 kg of zo, maar 1300kg kunnen de meesten wel hebben

Alle auto's kun je wel met een sportievere aankleding krijgen, dus eigenlijk kun je alle auto's wel nemen

Focus, Golf, Astra, Leon, Megane, Mazda 3, dat werk

Ik zou ook de Seat Leon overwegen. Dit exemplaar is niet mijn kleur, en is een stationwagon, maar heeft wel al een trekhaak. Scheelt ook weer een €1000.

Deze witte hatchback is ook leuk uitgerust:

ik zou proberen deze mee te krijgen, heel iets boven budget

maar een GT-line, dus met alle gewenste opsmuk van wielen, sportstoelen, uitlaat, bumpers, zwarte hemel, etc.
bekende 1.3 blok 140PK, super betrouwbaar en zuinig
fijne automaat
2019 met slechts 96.000 km
trekhaak zit er al op dus scheelt weer kosten, en mag nog 1650 kg trekken ook!
ziet er ook keurig uit op het eerste oog

https://www.autowereld.nl/renault/m...sensoren-cruise-control-42129816/details.html

Vind ik zeker geen slecht voorstel, die automaat bak is betrouwbaar?
Zie de Meganes veelal met automaat.
Ik kwam ook nog deze dikke station tegen, ook wel erg leuk!

Ben alleen helemaal geen grote auto nodig, zit er vrijwel altijd alleen in. Alleen dat hoge trekgewicht werkt dat weer tegen natuurlijk.
Toch maar eens wat opties gaan bekijken hier in de buurt.

Kia pro_cee'd GT, dat is een driedeurs en die heeft een 1.6 turbo en doet richting 200 pk. Reserveer wat extra geld voor een setje otoplaplastieken, qua comfort zijn er wellicht fijnere opties.

Ben alleen helemaal geen grote auto nodig, zit er vrijwel altijd alleen in. Alleen dat hoge trekgewicht werkt dat weer tegen natuurlijk.
De 7DCT300 automaat van Magna Getrag die niet alleen Renault, maar ook Mercedes, BMW, Mini, Mitsubishi, Nissan, Ford, Fiat etc. gebruiken, heeft een hele goede reputatie op betrouwbaarheid. Bij mijn Renault moet elke 6 jaar de automaat olie worden vervangen.

Ik heb zelf vanaf Juni 2020 een Clio met de 1.3 TCe en deze automaat.
Ben er bijzonder tevreden over, tot nu toe geen enkele reparatie of storing.
Is gewoon een hele fijne en krachtige aandrijflijn, in mijn auto schakelt die bijna onmerkbaar. (Ik Gebruik de sport stand en flippers in de praktijk nooit.)

De 1.3 TCe kom je inmiddels met hele hoge kilometerstanden tegen, over de duurzaamheid zou ik me geen zorgen maken. Het enige wat je soms hoort is koelvloeistof lekkage via het kunststof thermostaat huis.

Succes met de keuzes.

Fijne auto is dit!

Mondeo en insignia hebben een achterklep waar het raam bij meegaat - dus officieel een hatchback.

De ecoboost motoren van voor 2017 waren niet zo best. Ken een aantal 2019/2020 1.0 focusjes die probleemloos naar de 180k zijn gereden.

De 1.3 van Renault zit bijv ook in een Mercedes a180/200. Zijn echt hele fijne motoren om mee te rijden.

Ga je voor lange termijn betrouwbaarheid moet je echt bij een civic 1.8 of Mazda 3 2.0 zijn.
Check even het verschil tussen hatchback en een liftback.

Mondeo en Insignia zijn liftbacks.

Veel mogelijkheden..

Civic 1.8i

Golf 7 met 1.5TSI

Focus met 1.5 ecoplof

Megane met 1.3 TCE (goed en fijn blok)

Insignia? iemand die iets weer over dit blok?

Mondeo.. ook een hatch. 200pk.

Zou zelf denk ik voor een 120i met B48 gaan als dat te vinden is voor 15k.
Met zo’n 1.4 Guiletta wordt je niet gelukkig met aanhanger. Dit blok heeft onderin weinig kracht.

In welke zin verschilt de 1.3 Tce ten opzichte van de 1.2? Behalve de motorinhoud natuurlijk.
Kom deze tegen hier in de buurt, ik heb toch een voorkeur voor een hatchback tov sedan.

1.3 is nieuwer, ook krachtiger. Ik zou persoonlijk met dit budget daar sterk de voorkeur naar geven ook. De 1.2 waren nog wel eens wat dingetjes, al was dat met name in de beginjaren

In welke zin verschilt de 1.3 Tce ten opzichte van de 1.2? Behalve de motorinhoud natuurlijk.
Kom deze tegen hier in de buurt, ik heb toch een voorkeur voor een hatchback tov sedan.
De 1.2 staat bekend als notoire olieboot.

De 1.3 kent maar 1 issue: het thermostaathuis moet je preventief elke 80.000km vervangen

Ah, goed om te weten.. Olieverbruik heb ik al teveel ervaring mee helaas.
Dus de 1.2 TCe gaat sowieso van de lijst af.

Heb m'n huidige auto ff op MP gezet, kijken hoe de animo is.
Verwacht dat die meer oplevert, dan dat ik 'm inruil.
Iets in dezelfde lijn qua looks zoek ik, maar dan wel 5 deurs.
Coupe blijkt toch minder praktisch soms.

Met dit budget zou ik ook de 1.3 TCe kiezen .

ook al waren de kinderziektes van de 1.2 TCe zoals inhouden en olieverbruik toen de Megane 4 op de markt kwam al opgelost.
De 1.3 TCe is zoals ook Ascona GT al aangeeft moderner en krachtiger. Erg fijne en betrouwbare motor.

Het lekken van het thermostaat huis komt bijzonder incidenteel voor ( bron ANWB )
Vanaf half 2019 is het thermostaat huis verbeterd en van een andere leverancier
( Magal).

Met zo’n 1.4 Guiletta wordt je niet gelukkig met aanhanger. Dit blok heeft onderin weinig kracht.
Niet alleen naar de papieren cijfertjes kijken, in de praktijk is het een perfecte (caravan)trekauto. Gewoon de DNA in D zetten en de schakelmomenten zijn perfect om met een aanhanger te rijden, komt dan moeiteloos met het verkeer mee bijna alsof er niets achter hangt.
Verbruik loopt dan wel wat op, maar als je dat belangrijk vindt koop je sowieso geen "hot" hatch.

1750TBi mag veel minder trekken, scheelt maar liefst 300kg dus voldoet niet aan eisen TS.
1.4MA daarentegen een perfecte trekauto, weet ik uit eigen ervaring, als je aan 1300kg genoeg hebt (zoals TS aangeeft).

Niet alleen naar de papieren cijfertjes kijken, in de praktijk is het een perfecte (caravan)trekauto. Gewoon de DNA in D zetten en de schakelmomenten zijn perfect om met een aanhanger te rijden, komt dan moeiteloos met het verkeer mee bijna alsof er niets achter hangt.
Verbruik loopt dan wel wat op, maar als je dat belangrijk vindt koop je sowieso geen "hot" hatch.

1750TBi mag veel minder trekken, scheelt maar liefst 300kg dus voldoet niet aan eisen TS.
1.4MA daarentegen een perfecte trekauto, weet ik uit eigen ervaring, als je aan 1300kg genoeg hebt (zoals TS aangeeft).
Ik kijk niet naar de papieren cijfertjes. Ik heb er regelmatig mee gereden en die 1.4 vind ik echt een rotblok. Echt een groot turbogat icm met een in de basis lichte motor. Zelfs zonder aanhanger werd ik er niet vrolijk van.

En in stand D heeft dat blok geen extra vermogen. Hij reageert alleen maar zenuwachtig.

De 1.3TCE van Renault is bijvoorbeeld veel soepeler en modernere motor.

Ik kijk niet naar de papieren cijfertjes. Ik heb er regelmatig mee gereden en die 1.4 vind ik echt een rotblok. Echt een groot turbogat icm met een in de basis lichte motor. Zelfs zonder aanhanger werd ik er niet vrolijk van.

En in stand D heeft dat blok geen extra vermogen. Hij reageert alleen maar zenuwachtig.

De 1.3TCE van Renault is bijvoorbeeld veel soepeler en modernere motor.
Dat je niet naar de papieren cijfers hebt gekeken geloof ik nu wel, anders had je wel geweten dat in de D je wel degelijk beschikking hebt over een hoger vermogen en meer koppel.
Maar dat je nog nooit met een aanhanger erachter en DNA in D hebt gereden is ook wel duidelijk.
De D is alleen nerveus als je er alleen in zit zonder passagiers, bagage of aanhanger. Een aanhanger van een beetje gewicht is precies goed om dat nerveuze te compenseren. En het turbogat merk je in D ook niks meer van omdat de TCT daarin het toerental daarboven houdt.
"Regelmatig in gereden" is duidelijk zwaar overdreven, kennelijk hooguit af en toe anders zou je beter weten dan wat je nu allemaal beweert.

^^ Wat een vreemde reactie, zeker van een moderator.
Dat is toch exact wat ik doe, een andere mening en echte ervaring geven dan kris' totaal ongefundeerde 'daar wordt je niet vrolijk van'?!

En als hij dan daarop reageert met feitelijke onwaarheden is het natuurlijk niet zo gek dat die worden weerlegd.
Als je 'afwijkende mening' had geschreven had het nog ergens op geslagen, de mening en 'ervaring' van kris wijkt sterk af van het algemene beeld dat ook de reviews op deze site van de 170pk Giulietta TCT laten zien. Van de auto en motor op zich, maar ook van de auto als caravantrekker. En S J 1001 komt natuurlijk ook niet voor niets met die suggestie, waarbij zijn andere suggesties duidelijk laten zien dat hij niet aan vooringenomenheid lijdt.

Zo'n afwijkende mening heeft de TS dus helemaal niets aan om zich een betrouwbaar, geloofwaardig beeld te kunnen vormen van de voorgestelde auto's. Als moderator zou je je beter druk kunnen maken om een forummer die feitelijke onwaarheden verkondigt onder zo'n verzoek om aankoopadvies!

Dat je niet naar de papieren cijfers hebt gekeken geloof ik nu wel, anders had je wel geweten dat in de D je wel degelijk beschikking hebt over een hoger vermogen en meer koppel.
Maar dat je nog nooit met een aanhanger erachter en DNA in D hebt gereden is ook wel duidelijk.
De D is alleen nerveus als je er alleen in zit zonder passagiers, bagage of aanhanger. Een aanhanger van een beetje gewicht is precies goed om dat nerveuze te compenseren. En het turbogat merk je in D ook niks meer van omdat de TCT daarin het toerental daarboven houdt.
"Regelmatig in gereden" is duidelijk zwaar overdreven, kennelijk hooguit af en toe anders zou je beter weten dan wat je nu allemaal beweert.
De eerste de beste review die ik op internet vind spreekt van een “futloze motor”. Zo heb ik dat ook ervaren.

En wij kennen elkaar verder niet, dus weet je ook niet hoe vaak ik met deze auto gereden heb.

Mogelijk heb ik ongelijk en heeft de auto wel degelijk meer vermogen in D. Heb je hiervan onderbouwing d.m.v. van een testbank uitdraai?

Mazda3 is sowieso een fijne auto maar de GT-M is sinds de vorige 3 geen extra uiterlijk opsmuk meer met andere bumpers, skirts e.d.
Is er nog wel een lijn die dat wel heeft?
Heb mij nog niet echt verdiept in Mazda, zusje heeft een cx-5 met dezelfde motor en die rijdt best lekker.

Mazda was juist een van de eerste met zulke modellen in de normale klasse (eerst Active en toen GT-M) maar ze zien er standaard al top uit dus niet meer nodig ;)

De eerste de beste review die ik op internet vind spreekt van een “futloze motor”. Zo heb ik dat ook ervaren.
Zonder linkje zegt dat niet zoveel, welke uitvoering was het? De Giulietta was er ook in tammere (120pk) handbak uitvoering, die kan best futloos zijn met de gewicht/vermogenverhouding daarvan - zeker als een onervaren en/of gewoon onhandige automobilist de schakelmomenten niet op de motorkarakteristiek weet af te stemmen, wat de TCT wel automatisch doet
En wij kennen elkaar verder niet, dus weet je ook niet hoe vaak ik met deze auto gereden heb.
... maar jouw weergave van jouw ervaringen wekt sterk de indruk bij iemand die de auto wel bijna dagelijks (heeft) gebruikt dat dat echt niet al te vaak kan zijn geweest
Mogelijk heb ik ongelijk en heeft de auto wel degelijk meer vermogen in D. Heb je hiervan onderbouwing d.m.v. van een testbank uitdraai?
Als je even bij Squadra tuning had gekeken, tuners meten dat soort dingen, had je ook zelf al meteen je eigen ongelijk kunnen inzien:
IMG-3117.gif

Het verschil in vermogen tussen N en D is weliswaar relatief bescheiden, maar met tot 10pk wel degelijk aanwezig. Het verschil in koppel is duidelijk groter, tot 22Nm oftewel 10% bij 2500rpm, en natuurlijk veel belangrijker als (caravan-) trekauto. Niet zo vreemd natuurlijk dat er wel degelijk verschil is, anders zou zo'n DNA-schakelaar ook niet zoveel zin hebben...

Dat hij helemaal onderin de toeren pas relatief laat oppakt is bekend maar een bewuste keuze voor een "hot" hatch, precies wat de TS zoekt. En ligt niet aan het 'rot'-blok, maar aan de gekozen relatief grote turbo en gekozen parameters in het motormanagement. Exact hetzelfde blok ligt in meer (voormalige) FCA-modellen, en heeft bv in de Fiat 500X een heel andere karakteristiek door de andere keuzes.

De nervositeit in D zonder belading, passagiers of aanhanger, is bekend, en dan ook één van de punten die door de bekende tuners relatief simpel wordt aangepast. Dat wil ik ook nog laten doen. Maar juist met belading en/of aanhanger is dat helemaal geen punt meer omdat dat extra gewicht precies genoeg is om de (te) scherpe kantjes daarvan af te halen, en ontstaat juist een prettig vlotte trekauto.

Maar uiteraard is het uiteindelijk aan de TS om te beslissen welke auto het best aan zijn wensen voldoet, en of deze eigenschappen daarbij passen. Kennelijk kunnen ze dus héél verschillend ervaren worden...

Laatst bewerkt:
Zonder linkje zegt dat niet zoveel, welke uitvoering was het? De Giulietta was er ook in tammere (120pk) handbak uitvoering, die kan best futloos zijn met de gewicht/vermogenverhouding daarvan - zeker als een onervaren en/of gewoon onhandige automobilist de schakelmomenten niet op de motorkarakteristiek weet af te stemmen, wat de TCT wel automatisch doet

... maar jouw weergave van jouw ervaringen wekt sterk de indruk bij iemand die de auto wel bijna dagelijks (heeft) gebruikt dat dat echt niet al te vaak kan zijn geweest

Als je even bij Squadra tuning had gekeken, tuners meten dat soort dingen, had je ook zelf al meteen je eigen ongelijk kunnen inzien:
IMG-3117.gif

Het verschil in vermogen tussen N en D is weliswaar relatief bescheiden, maar met tot 10pk wel degelijk aanwezig. Het verschil in koppel is duidelijk groter, tot 22Nm oftewel 10% bij 2500rpm, en natuurlijk veel belangrijker als (caravan-) trekauto. Niet zo vreemd natuurlijk dat er wel degelijk verschil is, anders zou zo'n DNA-schakelaar ook niet zoveel zin hebben...

Dat hij helemaal onderin de toeren pas relatief laat oppakt is bekend maar een bewuste keuze voor een "hot" hatch, precies wat de TS zoekt. En ligt niet aan het 'rot'-blok, maar aan de gekozen relatief grote turbo en gekozen parameters in het motormanagement. Exact hetzelfde blok ligt in meer (voormalige) FCA-modellen, en heeft bv in de Fiat 500X een heel andere karakteristiek door de andere keuzes.

De nervositeit in D zonder belading, passagiers of aanhanger, is bekend, en dan ook één van de punten die door de bekende tuners relatief simpel wordt aangepast. Dat wil ik ook nog laten doen. Maar juist met belading en/of aanhanger is dat helemaal geen punt meer omdat dat extra gewicht precies genoeg is om de (te) scherpe kantjes daarvan af te halen, en ontstaat juist een prettig vlotte trekauto.

Maar uiteraard is het uiteindelijk aan de TS om te beslissen welke auto het best aan zijn wensen voldoet, en of deze eigenschappen daarbij passen. Kennelijk kunnen ze dus héél verschillend ervaren worden...
Je hebt blijkbaar gelijk. De auto heeft in D meer vermogen.

Ik vind de turbo voor dit blok te groot. Hij doet niets, niets, niets en dan opeens gaat hij er vandoor. Lijkt mij niet prettig rijden met aanhanger. Dan wil je dat hij direct thuis geeft.

Je hebt blijkbaar gelijk. De auto heeft in D meer vermogen.

Ik vind de turbo voor dit blok te groot. Hij doet niets, niets, niets en dan opeens gaat hij er vandoor. Lijkt mij niet prettig rijden met aanhanger. Dan wil je dat hij direct thuis geeft.
En dat is dus precies waar de D het verschil maakt, die zorgt met TCT dat je volledig buiten het toerengebied blijft dat jij als "niets, niet" omschrijft. En het extra gewicht van de aanhanger onderdrukt de nervositeit van de D.

Bottom line voor de TS is dus dat de Alfa blijkbaar heel verschillend kan worden ervaren, het is geen allemansvriend, en als hij de Alfa zou overwegen hij zeker zelf erin moet rijden om te zien hoe hij hem ervaart. Liefst ook met aanhanger, al zal misschien niet elke verkoper daar even graag aan meewerken - dat is iha lastig als je specifiek een trekauto zoekt.

Alhoewel ik alfa's soms best mooie auto's vind om te zien, blijf ik er liever vandaan..
Ik geloof dat ze best goede motoren bouwen, maar de rest er om heen hebben ze een reputatie die ik liever niet zelf ervaar.
Ik denk dat ik voor een mazda of volvo ga, en toevallig staat dit exemplaar hier in de buurt te koop wat ik wel kan waarderen.:

Of toch misschien deze?

Denk dat de renault voor het dagelijkse woon-werk verkeer een stuk zuiniger is?

Laatst bewerkt:
De Mazda rijdt het leukst en is het meest betrouwbaar. Dus dat zou de rationele keuze zijn.

De Renault vind ik het modernst, heeft wat
‘Joi de vivre’. Denk ook het zuinigst.

De Volvo is het meest ouderwets, minst zuinig, kleinste kofferbak (?), duurste in onderhoud.

Jaren geleden voor een lease auto keuze gestaan. Deze drie ook bekeken/gereden. Het werd de v40. Beste stoelen, fijnste gevoel voor relax rijden.

Het is maar zeer de vraag of de mazda wel zo leuk rijdt met aanhanger. Die motor daarvan biedt helemaal weinig souplesse, haalt pas bij een idioot hoog toerental zijn koppel. Dan moet je erg ver in de versnellingen doortrekken, lijkt me heel onprettig rijden met een aanhanger. Die 120 pk houdt al niet over als je tot 1300kg wilt kunnen trekken, en 210Nm lijkt misshien wel aardig maar wordt pas bij 4000 toeren gehaald!

Ik vond de voorganger van deze 3 trouwens ook zonder aanhanger al absoluut niet prettig rijden, die heb ik een week als vervangende auto gehad maar ik was echt dolblij toen ik hem weer kon verruilen met mijn eigen. Die had ook nog een atmosferische motor weliswaar, maar dat was niet zo'n extreme toerenmotor als die van mazda. Misschien dat de nieuwere jaargang iets is verbeterd, maar de cijfers stemmen absoluut niet optimistisch.

Daarvoor geldt dus ook zeker het advies van goed zelf uitproberen.

Zusje rijdt met dezelfde motor in een zwaardere auto(cx5) met een zwaardere last(paardentrailer)
Snel zal het niet gaan, en kan evt ook nog naar de 165 pk mapping, want ik begreep dat verder alles technisch identiek is?
Zal ook om een keer of 10 per jaar gaan dat ie aan z'n maximale trekgewicht komt, en dan geen uren lang.
Ga maar ff proef ritjes maken, ben gisteren bij de volvo wezen kijken, en dat is een strak exemplaar in ieder geval.

Hoe is het met de motor in deze focus?
3 cilinder ecoboost, is dit ook een wetbelt?
Vind dit qua looks en uitvoering eigenlijk perfect.
De wetbelt moet je even nagaan, op een gegeven moment is gewisseld voor een riem. Je vindt praktijkervaringen van verschillende berijders hier. Veel testen van gebruike Focussen zijn met 1.0 liter motor. Maar aan dit koopadvies van de Ford Focus heb je wellicht ook wat.

Misschien net boven budget maar wel in de "hot" hatch stijl. Nog geen ton gelopen, 1300 kilo trekgewicht en heeft al een afneembare haak.

Heeft ook nog een witte te koop met iets meer kilometers maar zonder trekhaak, valt vast wel iets te regelen.

Sowieso een leuk model als je wilt kijken naar een hatchback. Wel even opletten dat je de juiste motor koopt.

Hoe is het met de motor in deze focus?
3 cilinder ecoboost, is dit ook een wetbelt?
Vind dit qua looks en uitvoering eigenlijk perfect.
Ik heb de 1.0 en er staat bijna 2 ton op de teller. Van horen zeggen is deze 1.5 nog beter. De 1.5 4-cilinder is een drama, maar deze 3-cilinder niet. Natte riem of ketting blijf ik een mysterie vinden. De pomp heeft sowieso nog een natte riem als ik mij niet vergis.

Deze auto was sneller weg dan gehoopt, heb afgelopen zaterdag mn huidige auto verkocht.
En vandaag de handtekening gezet voor een volvo v40 t4 in het blauw. Heb vandaag ook 2 Mazda 3 bekeken, maar deze vielen niet mee
Maar hoe upload ik hier een foto?

Terug
Bovenaan