Hothatch/warmhatch tot 2500€

mike 1834566

Startmotor
Ik ben op zoek naar een leuke kleine, lichte, hothatch/warmhatch tot 2500€ euro.
Mijn zoektocht heeft me geleid naar een fiat panda 100hp, Lancia y elefantino rosso en een Toyota yaris 1.5 sport.
Budget voor onderhoud en verbetering is aanwezig. Ben alleen erg benieuwd welke auto ik mis en de moeite waard is om mee te nemen in mijn overwegingen.

Je kunt nog kijken naar een Fiat Grande Punto/ Punto Evo,
Renault Twingo 1.2 TCe, of een Clio met 1.2 TCe of 1.6 16V motor. (de 1.2 is de oude motor met turbo)

Het budget is laag, dus let goed op in welke staat de auto nog is.

Budget is inderdaad erg laag. Dat maakt het voor mij ook leuk eerlijk gezegd. Als het ding niet start pak ik de fiets om naar mn werk te gaan. Twingo tce is lastig te vinden. De 1.5 swift is er in overvloed. 206 met 2.0 motor en met name de cc is ook genoeg te vinden. Audi TT is zwaarder en mijns inziens aanzienlijk duurder om rijdend te houden.

Audi TT deelt veel techniek met de Golf GTI. Onderdelen zijn niet heel duur, maar sommige componenten zijn wel lastig bereikbaar in de auto.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de 206 GTi, daar zijn er nog wel een paar van te vinden onder de € 2.500, zonder dat ze compleet aan gort zijn. Een Mini Cooper S rijdt ook leuk, maar is niet per se de meest betrouwbare auto.

Ik heb in 2021 met zulk budget dus een Fiesta ST gekocht. Later een Smart Roadster en nu wilde ik toch een klein stapje maken en heb ik wat meer geld neergelegd, voor een Mini Cooper S cabrio. Maar de vroege S hatchback vind je tegen de 3. Ook heel leuke auto's!

Audi TT had ik ook op m'n lijstje (altijd al fan geweest) maar die is me toch wat te zwaar en inmiddels wat oud.

Het is natuurlijk een grote gok met dit budget. Een cooper s voor dit geld is vragen om problemen. Een TT is te zwaar en onderhoud is duur ivm bereikbaarheid van componenten. Die smart 1.5 heb ik op de lijst staan. Er staat ook een hele leuke Lancia y elefantino rosso op marktplaats. Blijken aardig betrouwbaar te zijn. Leuke zoektocht wat mij betreft.

Het is natuurlijk een grote gok met dit budget. Een cooper s voor dit geld is vragen om problemen. Een TT is te zwaar en onderhoud is duur ivm bereikbaarheid van componenten. Die smart 1.5 heb ik op de lijst staan. Er staat ook een hele leuke Lancia y elefantino rosso op marktplaats. Blijken aardig betrouwbaar te zijn. Leuke zoektocht wat mij betreft.
Hou wel rekening met distributieriemen, binnen jouw budget wellicht niet helemaal goed en duidelijk op papier wanneer deze vervangen is. Japanners en diens Europese tweelingen hebben vaak een ketting.

Mijn eerste auto was een Peugeot 206 1.6-16v (±110pk) en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Met dit budget moet het te doen zijn.

Ik ben vroeger begonnen met een Ford SportKa. 95pk en een geweldig onderstel. Past prima in je prijsklasse. Pas bij deze auto's alleen wel op met roest bij de benzinedop en de dorpels.

Terug
Bovenaan