Hulp gevraagd, max 30k maar met wat wensen

Paullaat f2461579

Net ingestapt
Na lang meelezen, toch maar hulp bij de zoektocht..

-20.000 km per jaar
-budget max 30k
-eigen oprit en laadmogelijkheden
-huishouden met 1 aanstaande puber
-kosten per maand moeten behapbaar zijn, maar hoeft niet perse zo voordelig mogelijk, blijft een hobby autorijden
-ACC en automaat een vereisten
-Vlot
-Te lage zit zoals een CLA heeft niet de voorkeur, een CX30 of 2008 voelen te “klein” binnen in.

We hebben heel wat proefgezeten inmiddels, met een diverse shortlist van een Cupra Formentor, Audi A4, CX5 een XC40 of een Tesla 3LR (voordelige keuze met de huidige prijzen..)

Wie helpt met de zoektocht? Dank alvast!

een 3 is vrij laag, een Y?
Ja, maar na een proefrit vonden we de 3 best oké zitten.. De Y zit net aan de bovenkant van het budget..

Als je naar een A4 hebt gekeken kun je ook naar een 320e of 330e kijken.
De 330e is afgevallen.. Geen BMW fan..

Daar doelde ik ook op ;) omdat TS thuis kan laden én zonnepanelen heeft, zou ik op z'n minst PHEV maar bij mijn eigen voorkeur EV kiezen. Misschien was mijn formulering niet duidelijk :)
Opladen is geen probleem… Daarnaast gratis laden op beide werkadressen.. Dus PHEV of EV blijft een optie..

Dank voor de verdere inspiratie. De Captur is idd wel wat te klein.. We gaan ook nog naar een Kuga eens kijken dit weekend, die hebben we nog niet gezien..

Ja, maar na een proefrit vonden we de 3 best oké zitten.. De Y zit net aan de bovenkant van het budget..
Had verwacht dat je wel een Y onder de 30k zou krijgen, maar een snelle blik op gaspedaal bevestigt jouw punt...
Opladen is geen probleem… Daarnaast gratis laden op beide werkadressen.. Dus PHEV of EV blijft een optie..
Ik zou van "optie" dan "sterke voorkeur" maken? In jullie geval zou ik eerst EV bekijken, dan PHEV en anders een andere vorm van hybride. Dan pas benzine...

Als je zowel thuis als op het werk kan laden, EV, mits naar jullie smaak en wensen natuurlijk. Maar dat moet toch lukken voor 30k?

Na lang meelezen, toch maar hulp bij de zoektocht..

-20.000 km per jaar
-budget max 30k
-eigen oprit en laadmogelijkheden
-huishouden met 1 aanstaande puber
-kosten per maand moeten behapbaar zijn, maar hoeft niet perse zo voordelig mogelijk, blijft een hobby autorijden
-ACC en automaat een vereisten
-Vlot
-Te lage zit zoals een CLA heeft niet de voorkeur, een CX30 of 2008 voelen te “klein” binnen in.

We hebben heel wat proefgezeten inmiddels, met een diverse shortlist van een Cupra Formentor, Audi A4, CX5 een XC40 of een Tesla 3LR (voordelige keuze met de huidige prijzen..)

Wie helpt met de zoektocht? Dank alvast!
bmw i3, 120 kwh (specs: https://www.autoweek.nl/auto/95486/bmw-i3-120ah/)
Tweedehands goede te krijgen voor prijzen rond 18.000.
Probeer hem eens, superfijne auto.

Heel vlot (0-100 6sec).
Stuurt goed.
Rijdt met twee vingers in je neus nog onder 15kw/100km.
Handige hatchback met 4 goede zitplaatsen en prima toegang.
Probleemloos en goedkoop ook als de MRB erin komt 1300kg.

Ik zou echt niet weten wat er niet fijn is aan de auto.
Nou ja hij is tikje windgevoelig en de banden zijn vrij prijzig maar niet extreem.

bmw i3, 120 kwh (specs: https://www.autoweek.nl/auto/95486/bmw-i3-120ah/)
Tweedehands goede te krijgen voor prijzen rond 18.000.
Probeer hem eens, superfijne auto.

Heel vlot (0-100 6sec).
Stuurt goed.
Rijdt met twee vingers in je neus nog onder 15kw/100km.
Handige hatchback met 4 goede zitplaatsen en prima toegang.
Probleemloos en goedkoop ook als de MRB erin komt 1300kg.

Ik zou echt niet weten wat er niet fijn is aan de auto.
Nou ja hij is tikje windgevoelig en de banden zijn vrij prijzig maar niet extreem.
Geen BMW fan en de Captur al te klein... gaat het niet worden voor TS denk ik?

Opel Grandland met 300 pk en 4x4 past ook.
Die had ik nog niet in het vizier! Maar als ik idd de betrouwbaarheid ga nalezen, dan zie ik daarin twijfels…

De i3 is inderdaad te klein! De L&C hebben we al een tijdje gehad in de beginjaren, fijne auto, maar niet nog een keertje. De optie Tesla Y heeft ons wel aan het denken gezet, toch maar eens proefrijden en zitten.

Skoda Enyaq en VW ID4 zijn ook vindbaar binnen je budget. En qua maat vergelijkbaar of groter dan een Tesla model Y. Het moet wel je smaak zijn. Hoewel een goede kleure en juiste uitvoering hier veel kunnen doen. Eventueel de Audi Q4. Maar die staan er stuk minder te koop voor <30k.

Laatst bewerkt:
Een gebruikte Lynk&Co is wel goedkoop op te pikken nu. Geen gek idee. Hij is alleen vrij zwaar waardoor de wegenbelasting vrij hoog is.
Klopt alleen de onderdelenvoorziening is dramatisch. Krijg geen schade want je bent 4 maanden verder voor die gerepareerd is. Rijdt overigens wel prima.

Ik zat ook aan de Enyaq te denken. Die vind ik echt mooier dan de ID4

Terug
Bovenaan