Hybride leaseauto gezocht

Martinspire

Startmotor
Ik zal ook eens mijn vraag delen:

Ik ben ook op zoek naar nieuwe leaseauto. Momenteel rijd ik een Toyota Corolla Hatchback (2.0l, Executive, rood met zwart dak) die eigenlijk vorig jaar al ingeleverd had kunnen worden. Qua prijs zit ie wel op de sweetspot, maar ik wil toch wel weer wat anders.

Mij voorkeur gaat uit naar wat hogere instap (ben 1m90 en vind dat comfortabeler), maar dan wel gekoppeld met een wat snellere uitvoering wat momenteel een lastige keuze is. Ook wil ik wel wat ruimte dat ik prima mensen kan meenemen, waardoor eigenlijk de Yaris Cross bv afvalt (al was dat vanwege motorisch vermogen al zo). Verder hou ik wel van een kleurtje. Mijn vorige auto's waren Blauw, Blauw en nu Rood. Ik zou ook graag een trekhaak willen, maar later monteren is ook prima.

Qua budget is het nog niet helemaal duidelijk. Mijn huidige corolla kostte 600 per maand, maar dat ga ik nu niet meer halen. Dus het wordt waarschijnlijk <800 euro

Ik ben qua merk vooral fan van Toyota en Honda, maar vind Kia, Hyundai, Ford, Opel of iets dergelijks ook wel prima. Niet zo'n fan van Franse (waardeloze garages) of Duitse (duur) auto's. Ik twijfel verder nog erg over de Toyota CHR. Ik vind het op het eerste gezicht een minder geslaagde auto dan vorig model. De nieuwe heeft heel erg het gevoel dat er 2 designers waren voor voor- en achterkant en dat ze elkaar tegenkwamen in het midden. Ook dat accent zijpaneel bij bepaalde uitvoering vind ik niks. Maar van binnen en los van voren of achter vind ik hem wel prima. Er staat er recent 1 in de wijk en langzaam begin ik hem wel mooier te vinden. En uiteindelijk zal ik met parkeren toch vooral de achterkant zien denk ik. De Corolla vind ik in ieder geval veel mooier. De Corolla Cross doet mijn hart ook niet echt sneller gaan, maar ik vind hem ook weer niet heel verkeerd.

Qua EV/Hybrid/Fuel is het vrij duidelijk: Doe maar hybrid. Ik heb een parkeerplaats in een parkeerkelder en daar is nog geen enkele aansluiting geregeld. Dus dat wordt waarschijnlijk een duur geintje aldaar. Bij de algemene parkeerplaats van het complex staat geen laadpaal. Wel paar honderd verderop, maar die zijn eigenlijk altijd wel bezet. Daardoor gaat de voorkeur wel naar een auto met ook brandstof. Hybride vind ik verder prima. En zelfs een plug-in hybrid is nog wel te doen (gezien die toch vaak wat meer PK bevatten, ook al zou ik dan ook brandstof kwijt zijn aan het vullen van de accu). Mocht iemand een prijs weten voor het nieuw aanleggen in een parkeerkelder, dan ben ik wel geïnteresseerd in het getal, maar voorlopig blijf ik even bij hybrides.

Ik wil verder weer android auto en ik hou wel van wat features. Dodehoekwaarschuwing, adaptieve cruise control, dimmende binnenspiegel. Ook wil ik makkelijk de verplichte piepjes uit kunnen zetten (dit is iets waar ik sowieso nog naar op zoek ben, heb eventueel nog wel een ODB2 device als dat helpt). Ik hou wel van vlot rijden dus bij voorkeur 0-100kmh <10s - wat ik nog best schappelijk vind, maar ik begrijp dat dat door de huidige regelgeving steeds lastiger wordt. Qua pakketkeuze verwacht ik wel weer de 1 na hoogste te pakken of iets dergelijks. Ik hoef nooit een panoramadak of iets dergelijks, maar wil er dus wel wat snufjes in hebben om het rijden comfortabeler of makkelijker te maken. Net als dat ik het al jaren fijn vind om gewoon een automaat te rijden, maar dat is bij alle hybrides wel het geval.

Overigens ga ik vandaag nog naar de autobeurs in Brussel om ze allemaal nog even te proberen, dus wellicht valt er al iets af.
En ik mag nog tot oktober doorrijden met de huidige auto dus als er nog iets leuks aan zit te komen, dan is dat verder ook prima. Ik ga ook nog eens kijken of van deze modellen nog een facelift komt in 2025, want ik wil dus nog best even wachten als dat een leukere auto oplevert.

Mijn huidige lijst is:
  • Kia Niro (is die wel snel genoeg)
  • Kia Sportage (is die niet te duur)
  • Opel Astra (wil ik weer zo'n lage instap)
  • Opel Mokka (is die wel snel genoeg)
  • Toyota Yaris Cross (is die wel snel genoeg en groot genoeg)
  • Toyota CHR (vind ik hem wel mooi genoeg, vorig model vond ik mooier)
  • Toyota Corolla Cross (vind ik hem wel mooi genoeg, is ie niet te duur?
  • Nissan quasqai (niet te duur, onduidelijkheid overname Honda)
  • Honda HRV (alleen als er nog een snellere variant komt)
TL;DR: Nieuwe auto leaseauto gezocht, bij voorkeur vlotte en uitgebreid uitgeruste versie, automaat, hogere instap, hybrid of plugin, makkelijk uit te zetten piepjes en niet te luidruchtig. Budget <800pm, maar liever wat minder. Heb nog tot oktober om iets uit te kiezen, dus wachten op wat nieuwe modellen is zeker mogelijk.

De Toyota C-HR lijkt mij een prima keuze. Bij voorkeur de nu voordelige plug-in hybride en een laadpaal op de algemene parkeerplaats als je die kunt aanvragen. Als dat niet lukt de gewone hybride, die is 180 kg lichter en heeft 54 liter meer bagageruimte. Over laden in een parkeerkelder is niet iedereen even enthousiast. Hier een vergelijk met de huidige Corolla.

- Mitsubishi asx , dan omzeil je jouw waardeloze renault garage
- Als je de nissan qq gaat bekijken , check dan ook gelijk de x-trail , deze afwijkende techniek dan andere modellen uit de rensult nissan groep
-dacia heeft recent een nieuwe model Duster komt binnenkort met de bigster en hebben ook nog de Jogger
- Liever lage bijtelling, dan biedt de suzuki vitara/ s-cros. Nadeel is dat ze eigen hybride techniek hebben gekoppeld aan een semi automaat , voordeel is dat ze tot 1200 kg mogen trekken en er ook als 4x4 zijn. De suzuki acros deelt wel techniek met toyota

Dagje autobeurs is nu gedaan, dus ik heb weer wat nieuwe inzichten gekregen.

De Mokka en Yaris Cross vallen al direct af. Die vind ik echt te krap van binnen. Tel daarbij ook dat ze niet echt veel power hebben en ze zijn niet dermate goedkoop in de trims die ik zou willen, dat ik dan liever wat meer uitgeef.

Wbt Kia vind ik die momenteel de beste opties. Niro is ruimer van binnen dan ik had verwacht en is van binnen vrij identiek aan de sportage. En ik vond hem ook erg logisch in elkaar zitten met de dingen op plekken waar ik het verwacht of waar ik het wil hebben. Geen rare opbergbak of muffe schuif elementen, knopjes op logische plekken. Dus die ga ik beiden nog wel even rijden.

Ik heb verder toch maar Renault op de lijst gezet. Vond een paar modellen wel mooi van binnen en ruimte achterin is een stuk beter dan het model wat ik gereden heb hiervoor. Ik kon zelfs in de Captur achter mijzelf zitten, dat was eerst echt niet mogelijk. Goed, maar eens dieper in duiken komende week. Van de Megane is het jammer dat ie weer alleen elektrisch is.

De Astra vond ik niet verkeerd, maar sprong er ook nergens echt in uit. Mooie auto om te zien, maar de lage instap (vooral als de stoel naar achteren staat) blijft toch wel wat irritant. Zeker als je toch het budget hebt om daar wat aan te doen.

Jammer dat Nissan en Mitsubishi niet op de beursvloer waren. Tenminste, wij hebben ze niet gevonden. Maar goed, wel verder nog wat leuke dingen gezien.

Weer in de HRV gezeten. Van binnen blijft die toch wel mooi, maar jammer dat ie niet wat sneller is. Als daar een 2.0 in had gezeten, had ik het zo gedaan.

Bij Toyota heb ik ook nog even gestaan. Yaris Cross valt wel af, die is te krap. De CHR vond ik toch wel wat mooier in de versie die daar stond (dus zonder zwarte verticale paneel aan de zijkant). Maar van binnen voelt ie toch wel krap aan en vooral achterin is het gewoon echt een beetje opgesloten. Voorin zit prima en vind ik hem wel wat mooier dan de rest, maar ik denk niet dat ik daar op termijn blij mee ga zijn. De Corolla Cross vond ik wel wat beter dan de laatste keer dat ik hem bekeken heb, al zat er binnen weinig kleur in (net als zoveel merken tegenwoordig waar grijs vooral afgewisseld wordt met meer grijs). Vooral een degelijke auto en een veilige keuze. En een vlotte motor dus.

Ford valt ook af, die vind ik toch te duur voor wat je er dan voor krijgt, vooral binnen vind ik ze gewoon karig. Het is geen Dacia, maar het scheelt ook weer niet veel. Net als de Volkswagens. Die vond ik toch ook wel erg prijzig staan (mocht ik voor EVs gaan oid).

Verder geen echte verrassingen gezien. Geen modellen gezien die er nog aan moeten komen en nog haalbaar zijn, dus dat is wel jammer. Maar het is duidelijk dat mijn budget wat omhoog moet als ik een leuke nieuwe leasebak wil gaan doen.

- Mitsubishi asx , dan omzeil je jouw waardeloze renault garage
- Als je de nissan qq gaat bekijken , check dan ook gelijk de x-trail , deze afwijkende techniek dan andere modellen uit de rensult nissan groep
-dacia heeft recent een nieuwe model Duster komt binnenkort met de bigster en hebben ook nog de Jogger
- Liever lage bijtelling, dan biedt de suzuki vitara/ s-cros. Nadeel is dat ze eigen hybride techniek hebben gekoppeld aan een semi automaat , voordeel is dat ze tot 1200 kg mogen trekken en er ook als 4x4 zijn. De suzuki acros deelt wel techniek met toyota
Wbt ASX, die heb ik ook al eens bekeken, maar ik vond die te krap, maar misschien moet ik hem maar gewoon gaan bekijken. Overigens hebben we mitsubishi niet in Brussel op de beursvloer gezien dus dat is jammer. Idem met Nissan, die was ook afwezig volgens mij (al snap ik dat daarvan dan weer wel).

Nissan wil ik nog wel langsgaan, al weet ik niet of ik die x-trail niet te groot vind. We gaan het zien

Dacia ook bekeken. Vond ik toch wat te goedkoop aanvoelen. Het is veel auto voor weinig geld, maar ik ben niet zo'n budget-shopper zeg maar. Wel even in gezeten in die 3 modellen gezeten en zijn prima auto's geworden, maar denk niet dat het bij mij past.

Vitera staat er al 1 van in onze parkeerkelder. Vond hem vrij veel lijken op de Corolla Cross maar vond hem weinig spannends van binnen. Ook niet echt vlot verder.

Trekkracht of 4x4 maakt mij weinig uit, ik ben meer van de hotels en verharde wegen.

De Toyota C-HR lijkt mij een prima keuze. Bij voorkeur de nu voordelige plug-in hybride en een laadpaal op de algemene parkeerplaats als je die kunt aanvragen. Als dat niet lukt de gewone hybride, die is 180 kg lichter en heeft 54 liter meer bagageruimte. Over laden in een parkeerkelder is niet iedereen even enthousiast. Hier een vergelijk met de huidige Corolla.

CHR op de beurs bekeken en vond hem toch wel erg krap achterin, ook als ik al rekening hou met iemand die achter mij komt te zitten. Echt meer voor als je kleine kinderen hebt. Ook qua hoofdruimte paste het niet echt prettig. En door de kleine raampjes wel wat opgesloten gevoel. Begin wel wat te wennen aan het uiterlijk en van achter het stuur ziet ie er top uit. Bagageruimte vond ik overal wel prima. Ik ben niet echt een hoarder en neem ook geen rare dingen mee op vakantie. Bovendien geen kids, dus dat scheelt ook veel, al wil ik dus wel gewoon mensen mee kunnen nemen naar familieuitjes of sporten.

Laatst bewerkt:
En als je in de mitsubishi de stoelen net zo hebt staan als in de captur is de asx dan nog steeds re krap?
Maar ondanks de hotels moet er wel een trekhaak op, want niet op elke hybride mag een trekhaak. Maar trekhaak is puur voor een fietsendrager?

En als je in de mitsubishi de stoelen net zo hebt staan als in de captur is de asx dan nog steeds re krap?
Maar ondanks de hotels moet er wel een trekhaak op, want niet op elke hybride mag een trekhaak. Maar trekhaak is puur voor een fietsendrager?
Ja voor een fietsendrager of eens een aanhanger om wat afval weg te gooien of een matras te kopen. Het is niet voor een vakantie nee.
Maar ik zal nog eens in de ASX duiken.

Ik heb een CHR en als je regelmatig mensen achterin hebt raadt ik hem af. Rijdt wel enorm goed en met de 2.0 hybride ook behoorlijk rap. En model is wel opvallend, maar dat is smaak. Tucson vind ik persoonlijk ook een mooie auto.

Terug
Bovenaan