Hyundai i20 of......

yep1

Startmotor
Hallo
Ik zoek een andere auto, budget is 20.000 euro. Ik rij ongeveer 12.000 km, stadskilometers en lange afstanden. De auto moet betrouwbaar zijn, lage onderhoudskosten. Voorkeur gaat sterk uit naar een "Aziaat"

Qua maat/grootte van de auto vind ik de Hyundai i20 ideaal, veel groter of kleiner moet de auto niet zijn. Ik zoek binnen een straal van 30km in Enschede. Hybride zou mooi zijn echter geen plug in.

Een kleine shortlist

Tips en andere suggesties zijn van harte welkom

Bij de Hyundai zou ik zelf wel een sterkere motor kiezen. Maar kijk zelf of dit voor je voldoende is. De Hyundai is duidelijk ruimer, en de Toyota heeft een automaat, voor beiden valt wel wat te zeggen.
De Toyota is zuiniger en heeft een langere garantie.

Beiden zijn goede auto’s, de Toyota maakt wel meer geluid, is kleiner, en is minder comfortabel dan mijn eigen auto uit het B segment.

(Betrouwbaar en lage onderhoudskosten vind je ook bij niet Aziatische merken, met mijn eigen auto ( Renault Clio zie review) ben ik de afgelopen 5 jaar niet tussen de beurten in de garage geweest, was bijzonder betrouwbaar, en lagen de kosten heel laag. )

Ik zou dan wel voor een 1.0T gaan en niet de 1.2mpi.
Kia Rio of een Mazda 2?
De 1.0 heb ik ook gezien, die heeft een turbo motor. Snelheid e.d. vind ik totaal onbelangrijk en ik denk hoe minder complex de motor, hoe minder er kapot aan kan gaan. Ik wil de auto oprijden dus een jaar of 10/12 moet die zeker meegaan

De Yaris van je link is intussen al verkocht, maar die garage heeft er nog een pak andere staan.
Mazda 2 is ook een goede suggestie van Frits79, maar ik denk bij gelijk bouwjaar / budget dat ie wat achterblijft bij de Yaris? Met name dan voor adaptieve CC en CarPlay, voor zover je daar belang aan hecht uiteraard…
<edit> met je budget is ook een CX-3 mogelijk, de hogere trims hebben die 2 voorzieningen en die is iets ruimer.

Ik zou zonder problemen een 1.0 met turbo kopen, die gaan bij gewoon gebruik echt wel 10/12 jaar mee. Hij is zuiniger dan de 1.2 want hoeft minder hard te werken.

De 1.0 heb ik ook gezien, die heeft een turbo motor. Snelheid e.d. vind ik totaal onbelangrijk en ik denk hoe minder complex de motor, hoe minder er kapot aan kan gaan. Ik wil de auto oprijden dus een jaar of 10/12 moet die zeker meegaan
Volgens mij heeft de 1.2 ook directe inspuiting , dus lals je liever minder complex wil dan kun je het beste voor een micra 1.0 tce gaan

De Hyundai I20 is gewoon een hele goede keus in het B segment.
Was ook de nummer 2 bij de recente testen van Autoweek in het B segment.

Kijk eens naar de Honda Jazz. Qua ruimte ongeëvenaard. Wij rijden nu een jaar een Jazz en nog geen dag spijt van. Destijds vergeleken met een Yaris en de Jazz was op alle fronten (ruimte, rij comfort, prijs) de winnaar.

Terug
Bovenaan