Hyundai Ioniq 3

camperfan

Wegverkenner
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-1.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-17.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-6.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-4.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-3.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-16.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-11.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-12.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-9.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-10.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-13.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-15.webp
Hyundai-Ioniq-3-N-Line-14.webp

toch weer een suv achtige dat vind ik wel weer jammer.maar wel apart! en leuk interieur hoor.

Technische specificaties Hyundai IONIQ 3 (2026)​

• Lengte: 4.155 mm (Base) / 4.170 mm (N Line)
  • Breedte: 1.800 mm
  • Hoogte: 1.505 mm
  • Wielbasis: 2.680 mm
  • Accu: 42,2 kWh (Standard Range) / 61 kWh (Long Range)
  • Laden: DC-snelladen (10-80%) in ca. 29 min (Standard) / 30 min (Long), AC-laden 11 kW V2X (standaard), 22 kW V2X (optioneel)
  • Topsnelheid: 165 km/u
  • 0-100 km/u: 9,0 s (Standard) / 9,6 s (Long)
  • WLTP-actieradius: tot 344 km (Standard) / tot 496 km (Long)
  • Aandrijving: voorwielen
  • Vermogen elektromotor: 107,8 kW (147 pk) / 99,5 kW (135 pk)
  • Koppel elektromotor: 250 Nm
  • Luchtweerstandscoëfficiënt: 0,263
  • Banden: 205/65 R16, 215/55 R17, 215/50 R18, 225/45 R19
  • Bagageruimte: 441 liter (322 + 119 liter Megabox)
  • Gewicht: 1.550 tot 1.580 kg
  • Exterieurkleuren: Atlas White Solid, Phantom Black Pearl, Lumen Gray Pearl, Aurora Gray Pearl, Vibrant Blue Pearl, Ice Blue Pearl, Fierce Red Solid, Fierce Red Matte
  • Interieurkleuren: Zwart, beige/grijs, blauw/grijs, zwart met rode accenten (N Line)

Laatst bewerkt:
Nog even en schermen in auto's hebben het formaat van een volwassen flatscreen-tv...

Ik vind de voorkant een beetje saai, de achterkant is wel geinig en doet zelfs een beetje aan de Alfa Romeo SZ denken.

Ik vind hem leuk! Beetje excentriek en een eigen stijl. Een kleine EV6, maar toch ook genoeg een eigen gezicht.

De achterlichten hadden van mij wel meer zoals de concept mogen zijn, dat klopte meer voor mijn gevoel. Misschien heeft dat ook met regelgeving te maken dat de achterlichten van de concept het niet hebben gehaald.
img_d84f81275f618066c037402568d2c7d1.jpg

Hyundai%20Ioniq%203%203.png

Ik ben benieuwd hoe goed deze Ioniq 3 het gaat doet en hoe de versie zonder N-line eruit ziet.

Laatst bewerkt:
Voor zo’n sportief ogend ding is het koppel trouwens vrij laag en de 0-100 tijd ook niet geweldig.

ik vind het toch wel een heel groot verschil met de concept three! dat was een echte leuke hatchback.
272458576

262337625

niet elke auto hoeft praktisch te zijn toch :D ik dacht een leuke veloster revival maar zwarte wielkasten en hoog op de poten is weer een heel uiterste. helaas is de markt zo veranderd :(

Die zwarte randen kan jenatuurlijk meespuiten.
Ben benieuwd naar de ‘gewone’ uitvoeringen.

Weinig SUV aan. Lager bijvoorbeeld dan een BMW 5 serie. Als deze net zo goed is als de Inster wordt het een succes.
Hmm, hij ziet er hoger uit, maar hij is inderdaad maar 1,50 hoog! Niet heel veel hoger dan een Polo of Fiesta en lager dan een Arona of Kamiq.

ik vind het toch wel een heel groot verschil met de concept three! dat was een echte leuke hatchback.
272458576

262337625
Het is ook vooral de verlaging en de wielkastranden die het verschil maken denk ik, AI maakt er onderstaande van. Niet eens zo verkeerd denk ik.
Copilot-20260422-211134.png

Het is ook geen SUV, maar een crossover.
Ook een crossover is hoger. De Kona is een crossover en die is 1.57 cm hoog. De Ioniq 3 is gewoon een hatchback. Een BMW 5 serie is zelfs nog iets hoger. In mijn ogen is dat een gewone sedan/station. Mijn Ford Focus II was ook ongeveer zo hoog.

Het is ook vooral de verlaging en de wielkastranden die het verschil maken denk ik, AI maakt er onderstaande van. Niet eens zo verkeerd denk ik.
Copilot-20260422-211134.png
Ik weet niet hoever je deze kan verlagen. Ik heb een Inster, maar het accupakket zit zo laag dat je heel soms de bodem raakt. Dat zie je er aan de buitenkant niet vanaf.

Er staat kennelijk een Ioniq 3 in de standaard uitvoering in Ierland. Ziet er prima uit wat mij betreft! Een van de twee reviews staat hier:

Ik moet er even aan wennen, dat lichtgrijze kunststof is wel wat ‘jaren negentig’, maar eigenlijk bevalt me dat een stuk beter dan de N Line.

Ik vind het in de niet N-Line eigenlijk wel een heel leuk model! Kleurtje erop en licht interieur erin, en ik zie mezelf er wel in rijden.

Op 9 Juni kan ik hem in de levende lijve zien, in De Meern bij de Hyundai dealer Wittenberg.
Ik kijk er naar uit.
Het ziet er veelbelovend uit als ik de bovenstaande foto's kijk.

Terug
Bovenaan