Hyundai scoupe ,Pony en Excel

Hyundai Fan

Startmotor
Eind jaren 80 ben ik begonnen als automonteur (universeel) en 1992 zijn we dealer van Hyundai geworden en vanaf die tijd ben ik het merk trouw gebleven, ik heb heel lang een Hyundai Lantra GT gereden.
En ben zo steeds jongere auto's gaan rijden,alleen bleven de oudere modellen mij nog aantrekken.
Ik heb op dit moment met mijn zijn zoon 2x Hyundai Scoupe type 1 1990 en 1991 2x Hyundai Scoupe Turbo 1992 en 1995 1x Hyundai Pony 25 Special 1994 1x Hyundai Excel 1993.
Ik weet voor dat voor veel mensen deze auto's weinig betekenis hebben maar voor mij des te meer omdat ik met dit merk mee gegroeid ben en er een leuke tijd heb gehad.

uWT8XBvEzM2k

Mijn jongere broer had eind jaren '90 als 1e auto ook zo'n 1e type Scoupe ( meen uit 1990, kenteken beginnend met Y ) precies hetzelfde zoals deze, rood met onderaan lichtgrijze stukken, ding ging nog best rap van zijn plek kan ik me herinneren.

Hyundai Scoupe zei:
[...] Ik weet voor dat voor veel mensen deze auto's weinig betekenis hebben [...]

Mijn tweede auto was een Hyundai Scoupe uit 93. Of was het 95? Affijn, gekocht nadat ik een aanrijding had gehad met mijn Swift GTI. Misschien iets te snel, want het was een schadeauto geweest. Vandaar de 1993 en 1995 bouwjaren. Uiteindelijk toch 3 jaar mee gereden. Mijn was de 1.5 zonder turbo.

Leuk! Zelf ontferm ik mij over een Peugeot 107. Geen bijzondere auto, maar mijn exemplaar heeft voor mij emotionele waarde.

Wat een gaaf wagenpark zeg! Je mag jezelf wel een groot Hyundai-liefhebber noemen met dat rijtje. :D
De YN-01-TK ken ik vrij goed, de vorige eigenaar van die Scoupe was Stan en die was hier ook actief. Nu ben ik zelf in het bezit van de blauwe Scoupe die je waarschijnlijk ook weleens voorbij hebt zien komen, dus we hebben de auto's ook twee keer naast elkaar gezet. :) Echt een prachtig exemplaar, die YN-01-TK. Het zijn wel zeldzame auto's geworden, meer dan twintig zullen er hier niet meer rondrijden. Je andere Hyundais mogen er trouwens ook zijn. :)

Mooi om liefhebberij te zien! En ONK, daar hoe ik van, bij liefhebbersauto's. Vaker komen de beste exemplaren uit het buitenland, maar daarmee is ONK voor mij nog meer een wanna have. Hou ze op de weg!

Iedereen bedankt voor de positieve reacties en Rutger-DC ja jou auto had ik ook al een paar keer gespot op het net.
Ik hoop jou auto ook in het echt een keer te zien,wij hadden deze kleur ook als demo.

Leuk!(y) Ik ben sinds 3 jaar de zeer tevreden eigenaar van een gifgroene Hyundai i20. Hier in Ameland. Daarvoor ruim 25 jaar Japans gereden. Het gaat wat ver om te zeggen dat ik een Hyundai fan ben maar ik heb in de loop der jaren wel steeds meer sympathie voor het merk en voor Koreanen in het algemeen. Ik moest ook meteen aan de Scoupé van Rutger denken. Medeforumer Micha D heeft ook een inmiddels zeer zeldzame Hyundai Pony van de eerste generatie, zie hier zijn topic

Voor mij is Hyundai meer met de nieuwe modellen ongekend goed bezig, en ben tevreden eigenaar van een Ioniq EV, .... maar de eerdere modellen hebben ook een charme. Van een merk dat met elke auto meer zelfvertrouwen liet zien maar altijd gewoon goede autos kon maken. Het heeft voor mij een zelfde charme als Suzuki (daar heb ik een klassieker van) echter mist Suzuki de constante drang om beter en groter te worden en is dus ingehaald.

Heel erg leuke collectie! Om het wat makkelijker te maken voor anderen heb ik een paar fotos uit je album hier geplaatst.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

Vorige week een Hyundai Pony 1.5 GLS 25 Special erbij gekocht.
En nu netjes maken om een aantal auto's mee te nemen naar Japan Classic Sunday 2023
20240416-130127.jpg

Laatst bewerkt:
Oh wat gaaf, die Runner! De GT Turbo is ook heel mooi hoor, maar ik had nooit gedacht dat er nog een Pony Runner op Nederlands kenteken zou bestaan!

Oh wat gaaf dat ie zwarte Pony naar jou is, ik zag hem op FB al voorbij komen. Leuk!
Ja ik kreeg m aangeboden en heb wel getwijfeld of ik zou nemen of niet.
Maar nu heb ik hem en ik heb er benzine in gedaan en er zelfs een klein stukje mee gereden echt super.
En nu ga ik kijken wat er aan de onderkant gedaan moet worden(gelukkig weinig laswerk)

Oh leuk, deel vooral werkjes die je er aan doet hier :) Hopelijk valt het mee, wat goed dat hij rijdt :)

Nu ben jij een beetje, ahum lees erg, bekend in de Hyundai wereld, is er eigenlijk nog een bestaande 2e serie Pony in ons land?
Deze bedoel ik:
Hyundai Pony by RemoVa, on Flickr

Oh leuk, deel vooral werkjes die je er aan doet hier :) Hopelijk valt het mee, wat goed dat hij rijdt :)

Nu ben jij een beetje, ahum lees erg, bekend in de Hyundai wereld, is er eigenlijk nog een bestaande 2e serie Pony in ons land?
Deze bedoel ik:
Hyundai Pony by RemoVa, on Flickr
Volgens kentekens zouden er nog een paar zijn.
Mijn zwarte stond in het verleden met een zilvergrijze in een showroom en dat was wel een 2e type met kunstof bumpers

Terug
Bovenaan