ID3 limited of Tesla 3 RWD

JPNL

Net ingestapt
Beste autokenners. Ik sta voor een klein dilemma waar ik graag jullie advies over vraag. Wij hebben nu een Tesla Y (1 jaar oud) en Ford Fiesta (2018). Voor de Ford (auto van mijn vrouw) zoeken we een nieuwe elektrische opvolger. De Tesla bevalt erg goed.

Aangetrokken door de scherpe prijs van een ID3 limited edition hebben we daar een proefrit in gemaakt. Prima auto, rijdt zeker oké, met 20 inch trondheim velgen een leuke verschijning al vonden wij het interieur wel iets minder mooi. Verder is een het gebrek aan achteruitrijcamera en navigatie jammer, en 80% opladen vind ik ook minder.

Nu zie ik ook wat voorraadmodellen (voor ca 5K extra) van de limited pro, die heeft wel een camera en navi, maar ook beter lampen, betere lampen stoelverwarming etc.

Ook Tesla heeft een mooie korting op de model 3 met 5K korting bij inruil. Als gezegd zijn we erg blij met de Y (klinkt raar), software, snelheid, probleemloos 100% volladen etc, maar wel een minder praktische kofferbak voor de boodschappen.

Bij VW krijg ik 8.5K terug voor de Ford, bij Tesla is de inruil wat onduidelijk maar geschat 6K.

Dat brengt een ID3 limited op ca 22.5K bijpassen, een ID3 pro limited op ca 27K en een Tesla 3 verwacht ik 29K. Tesla geeft 4 jaar garantie, VW maar 2 Jaar.

Mijn vrouw is met alle 3 blij, vind meer uitgeven dan nodig eigenlijk onzin. Ik kijk vooral naar waar ik het meeste waar voor m’n geld krijg, met de rationale dat ik de meerprijs bij inruil ook voor een deel terug zie. Welke zou naar jullie mening de beste deal zijn?

Op de nieuwe Toyota C-HR+ heb je tot 10 jaar garantie, lijkt mij de beste keuze als particulier koper! Of eventueel de Subaru Uncharted! Moet je nog wel even geduld hebben.

Aangetrokken door de scherpe prijs van een ID3 limited edition hebben we daar een proefrit in gemaakt. Prima auto, rijdt zeker oké, met 20 inch trondheim velgen een leuke verschijning al vonden wij het interieur wel iets minder mooi. Verder is een het gebrek aan achteruitrijcamera en navigatie jammer, en 80% opladen vind ik ook minder.
Back-up Camera is al een aantal jaar verplicht in de EU, dus dat lijkt me raar, zeker weten dat je het hebt gecheckt?
< edit : ik zie net dat sensoren ook toegelaten zijn ipv een camera>

Laatst bewerkt:
Beste autokenners. Ik sta voor een klein dilemma waar ik graag jullie advies over vraag. Wij hebben nu een Tesla Y (1 jaar oud) en Ford Fiesta (2018). Voor de Ford (auto van mijn vrouw) zoeken we een nieuwe elektrische opvolger. De Tesla bevalt erg goed.

Nu zie ik ook wat voorraadmodellen (voor ca 5K extra) van de limited pro, die heeft wel een camera en navi, maar ook beter lampen, betere lampen stoelverwarming etc.

Ook Tesla heeft een mooie korting op de model 3 met 5K korting bij inruil. Als gezegd zijn we erg blij met de Y (klinkt raar), software, snelheid, probleemloos 100% volladen etc, maar wel een minder praktische kofferbak voor de boodschappen.

Bij VW krijg ik 8.5K terug voor de Ford, bij Tesla is de inruil wat onduidelijk maar geschat 6K.

Dat brengt een ID3 limited op ca 22.5K bijpassen, een ID3 pro limited op ca 27K en een Tesla 3 verwacht ik 29K. Tesla geeft 4 jaar garantie, VW maar 2 Jaar.

Mijn vrouw is met alle 3 blij, vind meer uitgeven dan nodig eigenlijk onzin. Ik kijk vooral naar waar ik het meeste waar voor m’n geld krijg, met de rationale dat ik de meerprijs bij inruil ook voor een deel terug zie. Welke zou naar jullie mening de beste deal zijn?
Ik rij hier nog enkele dagen met een model 3 (2021) en mijn vrouw en dochter hebben beiden een ID.3
ID.3 heeft onwaarschijnlijk korte draaicirkel, terwijl die van mijn model 3 vreselijk groot is. ID.3 heeft ook een veel praktischere koffer.
Model 3 heeft meer range, en laadt ook wat sneller op, is ook wat sneller.

Ik zou als particulier ook eens informeren voor een recente tweedehands ID.3 of Model 3 . Je kan de status van de accu makkelijk laten controleren en verder kan er eigenlijk erg weinig stuk aan een EV..

Maar je vrouw geeft dus eigenlijk het antwoord al. Ze is blij met alle 3 en wil niet meer uitgeven dan nodig dan zou ik gewoon voor een ID3 gaan.

Die fiesta moet je gewoon op marktplaats zetten. Daar krijg je die 8500 ook wel.
Vervolgens kun je gaan shoppen zonder inruil, maar met minimaal 10% onderhandelingskorting op de vraagprijs (behalve bij een nieuwe Tesla).
Kijk ook even naar een jonge Kia EV : ivm 10 jaar garantie kun je daar een tijdje mee vooruit. En 2e hands zijn die auto's ook geliefd ivm de 10 jaar garantie, dus minder afschrijving.

Een interieur van de ID.3 niet mooi vinden snap ik. Een Tesla heeft helemaal geen interieur...

Serieus, de ID.3 is een stuk korter dan de M3, is veel makkelijker manoeuvreren dus. Er zijn prima deals te maken met de ID.3. Zelf zou ik misschien wel voor de Pro gaan. Daarnaast heeft VW nog dat leuke blauw te koop voor een redelijke meerprijs. Tesla heeft weinig keus qua kleur.

Maar je vrouw geeft dus eigenlijk het antwoord al. Ze is blij met alle 3 en wil niet meer uitgeven dan nodig dan zou ik gewoon voor een ID3 gaan.
Een topic openen om diens vrouw te overtuigen. :)
Kom gerust met nog meer voorstellen, dan kan TS weer aan de slag.

Ik zou voor de ID3 gaan, en dan de goedkope variant. Voor de langere trips etc de tesla. In en om de stad is een ID3 lekker praktisch en ook ruim. Zou ook idd voor een jong gebruikt exemplaar kunnen gaan, heb je eerste afschrijving al te pakken.

Terug
Bovenaan