Iemand aanspreken op lang verlopen APK?

Bij welke website heb je gekeken naar de auto van je buurman.

Die van de RDW is het betrouwbaarste en up-to-date.

autoweek.nl loopt ongeveer 1 maand achter met de verwerking en finnik.nl loopt ook iets achter, maar hoe lang ze achter lopen weet ik niet.

Als autoliefhebber weet jij dit natuurlijk al
@Adam2014, bij welke website kijk jij altijd bij het checken van kentekens.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo’n buurman. Overal schijt aan. Geen remmen geen probleem ik rem wel met de handrem. Al 1,5 jaar geen apk, nou en. Gladde banden waar het binnenwerk doorheen komt. Tja ach het is droog weer.

Ik vind het ook moeilijk. Ik ben wel een gesprek aangegaan. Maar alles wuift hij weg.

Die van mijn buurman is geschorst. Dan krijg je geen APK boete. Zo slim is hij dan weer wel.

En als er wat gebeurt is het waarom overkomt mij dat nou. Kansloos dit soort gasten.
Een geschorste auto mag toch niet op de openbare weg staan? Dan zou hij nog steeds een boete kunnen krijgen, of hij er nu mee rijdt of niet, lijkt me, of hij moet een eigen garage hebben waar hij hem altijd in parkeert. Dan heeft hij er namelijk wel geluk mee. Heb gelezen dat de boetes voor een geschorste auto op een openbare locatie nu ook niet heel goedkoop zijn, en snel kunnen oplopen.

Een geschorste auto mag toch niet op de openbare weg staan? Dan zou hij nog steeds een boete kunnen krijgen, of hij er nu mee rijdt of niet, lijkt me, of hij moet een eigen garage hebben waar hij hem altijd in parkeert. Dan heeft hij er namelijk wel geluk mee. Heb gelezen dat de boetes voor een geschorste auto op een openbare locatie nu ook niet heel goedkoop zijn, en snel kunnen oplopen.
Sterker de jurisprudentie is zelfs veel strenger. Als je bijvoorbeeld een eigen parkeerplaats hebt voor de deur en niet afgesloten middels een hek ben je ook al strafbaar. Omdat er geen belemmeringen waren zoals hekken ,slagbomen of borden stonden dat het om privé grond gaat , werd het gezien als openbare weg. Overigens gaat deze uitspraak over een parkeerterrein van een bedrijf.

Makkelijke stelregel: Als er een postbode kan lopen is het openbare weg. Zelfs in een pand, waar je gewoon naar binnen kan (ook door bijvoorbeeld een openstaande overheaddeur), geldt de WAM (makkelijk ivm de vele scootmobielen in bejaardenhuizen, electrische postkarren etc etc).

Heb een keer ergens gelezen dat het nog strenger kan zijn, namelijk dat als je de auto kan zien vanaf de openbare weg, dat ze dan al moeilijk kunnen doen. Dus je moet hem echt opslaan in een garage, of een hoog genoeg hek eromheen zetten dat je hem niet zou kunnen zien vanaf de weg.
Hoe erg dat nu wettelijk onderbouwd is weet ik ook niet, maar zitten inderdaad sowieso erg strenge regels aan.

Heb een keer ergens gelezen dat het nog strenger kan zijn, namelijk dat als je de auto kan zien vanaf de openbare weg, dat ze dan al moeilijk kunnen doen. Dus je moet hem echt opslaan in een garage, of een hoog genoeg hek eromheen zetten dat je hem niet zou kunnen zien vanaf de weg.
Hoe erg dat nu wettelijk onderbouwd is weet ik ook niet, maar zitten inderdaad sowieso erg strenge regels aan.
Dat is ten dele waar. Als je voertuig op eigen terrein staat hoeft de nummerplaat niet zichtbaar te zijn. Als je op eigen terrein de nummerplaat afplakt of verwijderd mag je auto er meestal staan. Ik schrijf meestal omdat er ook gemeentes zijn waar in de apv het langdurig plaatsen van auo's campers en caravans in het zicht sowieso niet is toegestaan, ook niet op eigen terrein.

Terug
Bovenaan