Import Mini Cooper (2016/97k km) vs NL Mini met meer kms (2017/148k km)

DaanW

Startmotor
Ik ben al een tijd op zoek naar een geschikte Mini Cooper en heb nu 2 occassions op het oog die binnen mijn budget vallen, alleen zijn ze nogal verschillend qua geschiedenis.

1: Mini Cooper uit 2016 met een 1.2 motor (102pk), geïmporteerd maar volgens de dealer wel complete onderhoudshistorie uit Duitsland en keuring ''cum laude'' doorlopen (wat dat dan ook betekent) en 1 sleutel & 97000 kms

2: Mini Cooper uit 2017 met 1.5 motor (136pk), origineel NL met 3 vorige eigenaren, complete onderhoudshistorie, 2 sleutels en 148000 kms

Het is een beetje de afweging tussen veel meer kms gelopen vs import en maar 1 sleutel. Wat is wijsheid? De prijs voor beide is overigens hetzelfde en de overige opties op beide auto's idem.

Das makkelijk, de 1.5 Cooper. De 1.2 vind ik nou niet echt bij een Mini passen, gevalletje ik wil wel Mini rijden maar kan het eigenlijk niet betalen.
Maar heb je een link naar de auto's.

Weet niet wat je budget is, maar ik zou wel gaan voor 1 met sportstoelen, die zitten vele malen beter dan de standaard stoelen.

Ik heb het niet zo op import, 1 sleutel en alleen een vaag verhaal over onderhoud en een keuring. Dus doe mij maar origineel NL met complete ondrrhoudshistorie, een jaar jonger en een zwaardere motorisering.
In mijn kennissenkring is het idd de kennissen met een huishouden van Jan steen zijn altijd hun reserve sleutel kwijt en ruilen hem dus ook in zonder reservesleutel in en zonder garagerekeningen , komen overal te laat achter ohja op wintersport moet je winterbanden hebben, mijn apk is verlopen oh wanneer moet de distributieriem enz enz.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
De 1.5 overduidelijk. De 50.000 meer kilometers is niet 'veel meer', verder is leeftijd ook een ding (rubbers, plastics, grotere kans op kortere ritten). Mini is ook een overzichtelijk autootje qua slijtage schokbrekers en onderstel (heeft niet zoveel te houden als een X5).

Oja, keyless entry en ledkoplampen, veel modernere en luxere looks.. Ja echt hands down die 1.5

Import is voor mij geen issue, maar in dit geval zijn het 2 verschillende uitvoeringen Mini en ga ik mee met Vorq. De 1.5 is op alle vlakken een fijnere auto. Enkel de kmstand is hoger. Voor mij is de keuze snel gemaakt.

Terug
Bovenaan