Infiniti Q60 of BMW 4 serie coupé/cabriolet

Cole Trickle

Kilometervreter
Op 1 januari ga ik mijn laatste leaseauto, een Polestar 2, inleveren. Daarna weer wat meer privé km rijden. Die rijd ik nu met mooi weer in mijn BMW 330i e93. Een prachtige auto, maar 4 jaar is net als voor velen hier vrij lang om in dezelfde auto te rijden.

Een paar redenen dus om weer wat actiever op Gaspedaal te kijken wat voor moois er allemaal is. Ik kijk nu naar 3 auto's: de Infinity Q60, de BMW 4 serie coupé (f32) en de BMW 4 serie cabriolet (f33). Prijs tot ongeveer 25k. Begin volgend jaar wil ik gaan toeslaan.

Jullie hoeven geen links te sturen, maar ben wel benieuwd naar jullie ongezouten mening of adviezen over deze auto's. Kan niet beloven dat ik daar wat mee ga doen overigens, sorry. En ook niet raar opkijken als er toch nog iets heel anders uit de hoge hoed komt ; )

Waar laat je een Infiniti onderhouden? Kan dat gewoon bij de Nissan dealer? Snap ergens de wens om iets anders dan anders te rijden maar nuchter beschouwd is een 4 serie de betere en fijnere auto denk ik.

Waar laat je een Infiniti onderhouden? Kan dat gewoon bij de Nissan dealer? Snap ergens de wens om iets anders dan anders te rijden maar nuchter beschouwd is een 4 serie de betere en fijnere auto denk ik.
Terecht punt. Dat is natuurlijk precies het nadeel van het feit dat je iets vrij unieks rijdt. Op internet kwam ik een servicepunt in Amsterdam tegen. Dat zou voor mij prima zijn.

Maak anders eens een poll aan C.T. ?
Ik vrees ze hier wat kennende voor een Stalinistische score genre 98% en 2% :giggle:
Niet alleen hier, ik zie dat overal op internet terugkomen. Maar juist die verhouding spreekt voor mij in het voordeel van de Infiniti: je rijdt iets unieks.

Hi!

BMW & Infiniti (ex-)eigenaar hier.

Onderhoud van een Infiniti is geen probleem. Zijn ‘simpele’ wagens, specifieke onderdelen via ex Infiniti dealers in Amsterdam & Rotterdam gewoon te bestellen. Duurt soms iets langer.

Maar ik zou geen 1.6 of 2.0 (Mercedes) motor in een Infiniti willen. De G37 heeft de iconische (Nissan) 3.7 v6. Onverwoestbare motor die echt heerlijk zijn vermogen afgeeft. Een 430i is daar niks bij. Ze rijden bijzonder sportief! Doet niet onder voor een bmw.

Als je voor een 4 met 4 cilinder gaat - zorg voor een 2017+ met b48. 10x beter dan het voorgaande blok.

Ik heb maar 1x een nieuwe BMW gehad voor 5 jaar, maar je hoort / leest toch vaak dat bij BMW de LCI de betere keuze is. Wellicht omdat er dan wat foutjes worden weggegumd?

Net even op mobile.de gekeken : geen enkele Q60 cabrio (wel 3 G37s) en 6 Q60 coupé - nu, dan rij je wel heel exclusief / exotisch.

Ik heb geen idee wat je precies zoekt in je volgende auto, maar is een Lexus IS250c een optie?
lexus-is-cabriolet-250c-luxury-v6-marklevinson-1e-eigenaar.jpg

Dank voor het meedenken @Frits79 :)

Hier heb ik eerder (toen ik uiteindelijk de e93 kocht) wel naar gekeken. Maar net als bij veel andere cabrio's met stalen klapdaken vind ik de kont iets te dik geworden. Dat heeft BMW juist zo ingenieus voor elkaar, de auto blijft slank.

Ook qua bouwjaar hoop ik op iets jonger (en tot ongeveer 130k km's), de 330i die ik nu heb is van 2010.

NB: autokenners hoor je wel altijd heel enthousiast over de kwaliteit van de Lexus. Zelf ook een SportCross gereden, die was ook zeer betrouwbaar.

Als je nu een 330i uit 2010 hebt.. heb je een 3.0 zes lijn.. dan denk ik.. dat je met 25k budget niet een betere auto gaat rijden.
Interessant dat je dit zegt :) Maar wat is 'beter'? Kijk, ik waardeer de looks (int/ext) van een auto hoger dan motorisering en techniek. Ik wil uit de auto stappen en steeds achterom kijken. Qua rijden hobbel ik maar wat over dijkjes en weggetjes, ik haal nooit het maximale uit de wegligging en rijeigenschappen, by far niet. Op de lage tonen is mijn gehoor belabberd, dus die mooie sound van de 6 in lijn hoor ik eigenlijk nooit, anderen zeggen het tegen me ; )

Ik zie bijvoorbeeld deze auto's (toch een paar linkjes), die ik serieus mooi vind:

Beter. Hangt inderdaad af van wat je in een auto zoekt.

De 3.0 zes in lijn is zoveel smoother en zal vermoedelijk langer door kunnen rijden dan de opvolgende 2.0T.

De auto is minder zwaar, zeker dan een cabrio. Dynamischer rijgedrag.

Die 420i cabrio is iets wat je moet proberen. Voor mij te veel gewicht op te weinig vermogen. Een 430i coupé is best goed.

Als je dan moderner zoekt: koop dan een b48 4 serie.

Die Estoril blauwe coupe is echt serieus mooi. Maar wil je nu een coupé of cabrio? Vanuit een E93 zou ik niet in een coupe stappen.

Die Estoril blauwe coupe is echt serieus mooi. Maar wil je nu een coupé of cabrio? Vanuit een E93 zou ik niet in een coupe stappen.
eens, die ander zou ik laten staan. Teveel aan Ali express geneuzel erop.

@Cole Trickle Hoe lang ben je ? Ook nog iets om rekening mee te houden indien lang. Elektrische stoelverstelling bij deze generatie 3/4 serie zit je dan vrij snel tegen het dak aan. Helemaal als je voor de coupé gaat met panoramadak

Ik zit bijv in mijn auto (F11) ook al met m’n haren tegen het dak

Dat kan nog beide kanten op. In het verleden heb ik veel cabrio's gehad, maar ik was ook heel gelukkig met mijn Volvo C70 T5 coupé. Gewoon vanwege de looks. Ik rijd nog steeds regelmatig cabrio, maar wel minder omdat ik ook een leuke sloep heb, waarvoor ook vrije tijd en mooi weer is vereist ; )

Denk wel dat ik minder vaak 'zomaar een eindje' zou gaan rijden. Wel iets om over na te denken.

eens, die ander zou ik laten staan. Teveel aan Ali express geneuzel erop.

@Cole Trickle Hoe lang ben je ? Ook nog iets om rekening mee te houden indien lang. Elektrische stoelverstelling bij deze generatie 3/4 serie zit je dan vrij snel tegen het dak aan. Helemaal als je voor de coupé gaat met panoramadak

Ik zit bijv in mijn auto (F11) ook al met m’n haren tegen het dak
Ja dat 'carbon' was ook een doorn in mijn oog. Kan er waarschijnlijk makkelijk af, maar wellicht zegt het iets over de vorige berijder (jong, onbezonnen en een slechte smaak :LOL:).

Ik ben 1.81m. Heb tot nu toe nog nooit een auto laten staan omdat dit te lang bleek.

Yes en even verder op letten wat betreft de F generatie:
  • Zit er een 4g module in , de 2-3G wordt na volgend jaar mogelijk niet meer ondersteund. Uit m’n hoofd is BMW overgestapt in 2017 (NBT EVO)
  • Stuur zeker m sport is slechte kwaliteit verf. Ze worden allemaal lelijk, goed om over te onderhandelen
  • Koplampen gaan lekken door slechte toeleverancier. Vraag hier expliciet naar / check op vocht. Je kan dit eenvoudig (laten) fixen als de modules nog niet stuk zijn door de lamp te kitten, maar bumper Enzo moeten eraf dus is klusje van paar uur
  • Plastic bij deurklink gaat verweren , sticky plastic
  • De B48 kan gedoe hebben met de plastic koelvloeistof leidingen. O.a. Kristian heeft dit gehad
  • De B48 heeft een plastic oliefilterhuis. Deze t.z.t. vervangen voor een aluminium versie als je de pakkingen moet vervangen zou ik als tip meegeven

De n20 ( pre 2017) motoren hadden meer issues, bijv kettinggeleiders, waterpomp, etc. En die 4g module is nog een argument om post 2017 te zoeken,

Terug
Bovenaan