Infotainment blijft zichzelf resetten - Skoda Elroq

rm95

Startmotor
Gistermiddag heb ik mijn nieuwe Škoda Elroq 85 in ontvangst genomen. De auto is op kantoor afgeleverd, waarbij ik te horen kreeg dat er tijdens het transport een storing in het infotainmentsysteem was opgetreden, maar dat deze inmiddels verholpen zou zijn.

Na het aansluiten aan de laadpaal ben ik twee uur later naar huis gereden. Tijdens zowel de rit naar huis als de rit naar kantoor vanmorgen blijft het infotainmentsysteem zichzelf echter om de 2 tot 4 minuten opnieuw opstarten. Daarnaast heb ik geen geluid: geen radio, geen richtingaanwijzers en ook geen waarschuwingstonen of andere geluidssignalen van de rijhulpsystemen. Erg vervelend, zeker bij een nieuwe auto.

Vanmorgen heb ik twee keer contact opgenomen met de dealer, maar ik wacht nog steeds op een terugbelactie. Ik heb intussen alles geprobeerd: van het uitvoeren van een reset tot de auto een hele nacht laten staan, maar zonder resultaat.

Vraag: heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zo ja, wat bleek bij jullie de oplossing te zijn?

Nou, als je even googelt krijg je
zachte reset: aan/uit knop minimaal 10 sec ingedrukt houden
harde reset: Accu min 10 minuten loskoppelen
Dealer bellen.

Nou, als je even googelt krijg je
zachte reset: aan/uit knop minimaal 10 sec ingedrukt houden
harde reset: Accu min 10 minuten loskoppelen
Dealer bellen.

Zachte reset heb ik al meerdere keren uitgevoerd, helaas zonder succes. Dealer inmiddels ook gebeld, wacht nu op een medewerker van de servicebalie die mij terugbelt.

Zou het helpen om eens een kop koffie bij de dealer te gaan drinken en ze er dan direct naar laten kijken?

Dat zou kunnen, maar is niet om de hoek. Leverende dealer (Skoda Van Mossel) is gevestigd in Tilburg. Ik woon in Hoofddorp. En heb ook contact gehad met A-Point, waar ik mijn vorige auto (ID3), in onderhoud had. Zij gaven aan dat de leverende dealer eerst aan zet is, en vermoedelijke de auto moet komen ophalen.

Dat zou kunnen, maar is niet om de hoek. Leverende dealer (Skoda Van Mossel) is gevestigd in Tilburg. Ik woon in Hoofddorp. En heb ook contact gehad met A-Point, waar ik mijn vorige auto (ID3), in onderhoud had. Zij gaven aan dat de leverende dealer eerst aan zet is, en vermoedelijke de auto moet komen ophalen.
Fijn, een werkgever of leasemaatschappij die een dubbeltje wil besparen en je auto aan de andere kant van het land weg haalt.

Niet ideaal inderdaad, maar Van Mossel heeft alleen in zuiden van het land Skoda dealers.

Dat klopt, regio Tilburg dacht ik.
Maar ze hadden 'm gewoon lekker via A-point moeten laten leveren als jij in Hoofddorp woont, maar dat zou je werkgever een paar euro meer per maand kosten mogelijk.

Inmiddels contact gehad met de leasemaatschappij (Van Mossel Autolease). Ze hebben graag dat ik bij A-point in Hoofddorp langs ga. Daar kan ik morgenochtend terecht.

Een update. Na gisteren niks gehoord te hebben van de leverende dealer, op aanraden van Van Mossel Lease, contact opgenomen met A-point in Hoofddorp. Daar kon ik vanmorgen terecht en ben keurig geholpen. Helaas konden ze niks vinden. Er is een melding gemaakt bij de fabriek, die het met of een software update of vervangen van hardware gaan oplossen.

Nu in contact met Van Mossel Lease om tijdelijk een vervangende auto te krijgen.

Nogmaals dank voor het meedenken en hou jullie uiteraard op de hoogte.

precies hetzelfde met Audi A6 E-tron, incl melding: ga naar de dealer die geleverd heeft. Dealer heeft geen antwoord. Bizar en belachelijk. Auto is in 1,5 mnd bezit en al 3 x naar dealer geweest wv 1x 5 dagen aan de beademing. Probleem nog steeds aanwezig.

Laatst bewerkt:
Dealer heeft allemaal testen uitgevoerd, zonder resultaat. Dus vervolg is contact met importeer, waar ze nu in afwachting zijn van antwoord (en dus vervolg).

Terug
Bovenaan