Interclassics 2025 - 16-19 januari 2025 - Maak kans op een kaart!

Roadracer

Administrator

Forumleiding
AutoWeek is uitgebreid vertegenwoordigd tijdens Interclassics, dat van 16 tot en met 19 januari wordt gehouden in het MECC te Maastricht. Op de donderdag en vrijdag kun je tot 20.00 uur terecht. Het is de 30e editie van het evenement waar liefhebbers van klassieke auto's hun hart kunnen ophalen vanwege een groot, internationale vertegenwoordiging. Ook zijn er altijd clubs vertegenwoordigd. AutoWeek heeft er een uitgebreide stand met natuurlijk mooie klassieke auto's. Ook zijn er tijdens het evenement verschillende redacteuren en andere AutoWeek-collega's aanwezig.
Meer informatie over Interclassics
3JpPF9A.jpeg

We hebben een aantal toegangskaarten beschikbaar voor onze communityleden. Wil je er één? Laat het dan hieronder weten en geef wat achtergrond: wat heeft je aandacht, welke auto's wil je zéker gaan zien? Ben je van plan een ('nieuwe') klassieker of youngtimer te kopen? In de loop van dinsdag 14 januari ga ik de gelukkigen een bericht sturen.

Dit evenement past wel in mijn straatje. Zeker met alle opkomende EV’s en steeds belangrijker wordende thema’s als klimaat en milieu zullen echte klassiekers en oldtimers denk ik steeds zeldzamer worden, maar neigt mijn autoliefde daar wel steeds meer naartoe.

De echte liefhebbers zullen uiteraard hun best blijven doen om deze pareltjes zo lang mogelijk op de weg te houden, maar ik kan me ook voorstellen dat een deel op den duur zal verdwijnen in privécollecties of musea.

Joost, kun je het evenement niet een paar dagen naar voren halen ;) ik ben t/m 13 januari in NL, lijkt mij wel leuk om te bezoeken, maar gaat dus niet lukken!
Het is allemaal wel kort dag, dat ben ik met je eens. Agenda’s zitten zomaar vol.

Edit: Qua reistijd vanuit Friesland niet realistisch, dus dat wordt ‘m niet.

Laatst bewerkt:
Ik zou best een kaartje willen. Ik ga niet om zelf iets te kopen (het meeste is ook ver boven budget), maar gewoon om lekker rond te kijken en foto's te maken (wat met de drukte vaak niet meevalt). Mijn aandacht gaat vooral uit naar zeldzame en minder bekende klassiekers en youngtimers, auto's met Nederlandse historie (in de vaak ijdele hoop dat de beurs ze niet in buitenlandse handen doet verdwijnen) en leuke modellen uit mijn jeugd.

Het blijft toch een aftrap van het nieuwe klassiekerjaar. Ik ga vaakwel hierheen al is het maar op boekenjacht. Clubdisplays zijn altijd leuk, en vaak de thema's ook. Wat me positief opvalt is dat de klassiekers die er te koop staan een redelijke mix zijn qua merken maar ook qua prijs. Een koopje zal je er niet zo snel vinden maar wel iets enigzins betaalbaars. Alleen maar dure Porsche's etc is van andere beurzen weleens een valkuil.
En ik heb weleens AW Classics redactieleden gesproken op de beurs, altijd leuk.

Verder... ik laat me vooral verrassen. Ik heb interesse in een kaartje!

Ik ga er ook graag heen. Heb daar in het verleden een schitterend gerestaureerde Buick Skylark van rond bouwjaar 1953 gezien. De prijsklasse van de auto maakt eigenlijk niet uit, de minder kostbare auto's op de show zijn vaak ook heel mooi. Het is een prachtige show en leuk dat de redactie van Autoweek ook aanwezig is! Mijn aandacht gaat uit naar een mooie Bentley Brooklands (bouwjaar 2008/9), geen idee of die op de show staat.

Wat leuk zeg. Hier had ik wel echt bij willen zijn maar hele weekend vol waar ik niet onderuit kom :( :(.

Laatste keer interclassics Maastricht stond m’n pa nog te kijken voor een Daimler double six. Uiteindelijk niet gekocht, nog steeds spijt van :p

Heb al kaartjes gekocht, altijd in de voorverkoop. Dus ik wens de winnaar veel plezier, voor volgend jaar maak ik graag aanspraak. Dan gaan we voor de 25e keer dus…. :ROFLMAO:

Mooi evenement.
Mooie mix qua bezoekers tussen de rode-ribbroeken-brigade en de rouw-rand-vieze-vette-nagel groepering.
Uiteraard maken we er een weekend van met een feestmaal in een top tent.

En altijd loop je wel een forummer tegen het lijf!

Wat een ontzettend leuke topic.
Ik ga elk jaar met veel plezier naar deze beurs toe. Ik ben met name geïnteresseerd in de porsches en bmw's.
Het is een mooi evenement voor jong en oud, met een groot scala aan bezienswaardigheden. Het is een beurs welke ik niet graag oversla!

Het belooft een schitterend evenement te worden, aan het einde van de week. Ik heb intussen de winnaars van de kaarten een direct bericht gestuurd (en @ENTE , ik denk dat je volgend jaar opnieuw moet reageren als er weer zo'n actie voorbij komt). Gefeliciteerd!

Mijn bezoek staat voor vrijdag tweede helft van de middag in de agenda. Als je het leuk vindt, kunnen we kijken of we elkaar kunnen treffen. Het handigste is via een forum-PM een exactere tijd/plaats te regelen mocht je dat willen. Maar bij zo'n evenement weet ik ook dat zoiets regelen een uitdaging op zich kan worden!

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Dat snap ik, maar dan dus ook geen "Helaas..."-berichtje. Dan weet ik nu dat ik in elk geval geen bericht gemist heb. Helaas pindakaas, dus. ;)

@929V6 - Je had wel een bericht gemist, maar ik heb je een email gestuurd (naar het mailadres dat ik van je heb) met dezelfde informatie.

Ik ga er vrijdag a.s. heen met twee auto-makkers. Kaarten al als aardige geste van mobiele lekkernijenpaleis in Maastricht waar ik klant mag zijn ;) Ik zal bij de AutoWeek stand even spieken of ik Joost zie, anders vinden we elkaar ergens in het MECC toch wel.

Het belooft een schitterend evenement te worden, aan het einde van de week. Ik heb intussen de winnaars van de kaarten een direct bericht gestuurd (en @ENTE , ik denk dat je volgend jaar opnieuw moet reageren als er weer zo'n actie voorbij komt). Gefeliciteerd!

Mijn bezoek staat voor vrijdag tweede helft van de middag in de agenda. Als je het leuk vindt, kunnen we kijken of we elkaar kunnen treffen. Het handigste is via een forum-PM een exactere tijd/plaats te regelen mocht je dat willen. Maar bij zo'n evenement weet ik ook dat zoiets regelen een uitdaging op zich kan worden!
Nee, Joost jij gaat mijn 25ste kaart gewoon sponsoren :cool: :cool:

Net terug uit Limburg. Leuk om even rondgekeken te hebben en veel moois gezien maar allemensen wat was het druk. Het bezoek aan de Autoweek-stand was overigens geen onverdeeld genoegen: zeer agressieve abonnementenverkopers waarvan er een zelfs het in zijn brutale hoofd haalde om mijn rugtas open te ritsen en deze vol te stoppen met tijdschriften. :mad: Ik zou zowat geneigd zijn mijn AW Classics-abonnement erom stop te zetten, maar kan er de redactie niet de schuld van geven.

Ik had dezelfde ervaring gisteren ( Met betrekking tot gisteren, Ook toen was het stervensdruk! ) , Maar gisteren ook tot 3 maal toe benaderd voor een abonnement, Niks mis mee, Ik heb vorig jaar op jullie stand ook een abonnement op classics genomen, Toen werdt het me gewoon prettig gevraagd op de stand zelf. Echter tijdens Wheels Mariënwaerdt werd me toen ik aangaf dat ik al een abonnement had op classics nog een abonnement opgedrongen op de gewone autoweek.

Nu tijdens de Interclassics liepen ze voor mijn gevoel op iedereen af die ook maar enigzins in de búúrt kwam van jullie stand met meerdere jongens.

Heel jammer, Jullie hadden een hele leuke stand met leuke auto's, En heb Michiel met oprechte enthousiasme zien rondlopen en buurten. Maar ik heb geen stap op jullie stand durven zetten en zelfs proberen te mijden. ( Nu ben ik wel Autistisch, Maar toch.. )

Edit; En oh ja, Ik ben ook geen "Maat"

Laatst bewerkt:
Ik ben ook weer terug uit Limburg. Geweldige show. Ik vond het met de drukte wel meevallen, vergeleken met mijn ervaringen op de IAA Frankfurt waar het altijd veel drukker was. We waren er van 09:00-12:00.

De eerste auto die we zagen bij binnenkomst was een F40. Die had veel krassen in de lak, vreemd als je zo'n auto neerzet op een show, dat moet veel beter kunnen. En ik zag bij heel veel auto wasstraatkrassen. Raar dat auto's niet even mooi worden gepolijst voor zo'n show. Daar worden ze veel aantrekkelijker door. En het is toch ook een verkoopshow.

Toppers van de show:

- Alle auto's van Real Art on Wheels
- Een splinternieuwe Alpina B5 GT Touring bij de Zelden Collectie, helaas wel met Alpina striping en privacy glas.
- Een heel bijzondere parelmoerwitte Ferrari 599 GTO van een Zweedse handelaar. Heel mooi.
- Alle auto's van Porsche Centrum Gelderland. Alles mooi gepoetst, top gepresenteerd en allemaal fraaie auto's. Als auto's er zo mooi bij staan, dan wil je ze gewoon hebben, wat het ook kost.

Wat was nog meer mooi?

- Een Opel Kadett met weinig kilometers van tweede eig enaar
- Een aantal mooie Maserati Ghibli's uit de jaren 90. Helaas geen showroomstaat. Wel een héél mooi model.
- Een fraaie 450 SEL 6.9 van een Duitse handelaar
- Een fraaie Mercedes W123 in een bijzondere kleur (cayenne orange) van Alphons Ruyl.

Wat was opvallend?

- Een stand met ietwat overprijsde Mercedessen uit de jaren 90
- Een op zich mooie, rode Ferrari "GTB Turbo" die op het bordje ernaast werd aangeprezen als een 308 met 3.0 V8 motor. Maar die een 328 grille had :cautious: Ik ben niet de grootste Ferrari kenner, maar een Ferrari 308 turbo met 3.0 V8 motor was nieuw voor mij.Verder maar niet nagevraagd.
- Emthousiaste mensen op de stand van de Jaguar-Daimler club.
- Een Subaru Impreza voor 300,000 euro. En dan ook nog met het stuur aan de verkeerde kant.

Al met al, erg leuk!

5ehJul9.jpg

GoIs3EK.jpg

WgGOOEk.jpg

fXrdsVi.jpg

6HzIHEk.jpg

pp6gMYG.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ging vrijdag en vond het een leuke beurs. Het viel me vooral op dat er meer youngtimers leken te zijn, zelfs praktisch nieuwe auto's (maar wel exclusief) vergeleken met de echte oldtimers. Daarbij heb ik veel foto's gemaakt waar ik een selectie van plaats als impressie.

AnHqi7I.jpeg

AutoWeek had een grote, centrale stand met auto's via Visscher Museum in Buren. Leuke nostaltische auto's waaronder naast de Peugeot 205 ook onder andere een oranje Simca 1100 en een Citroën HY.

aZGoNwx.jpeg

Koop je een dure Rolls-Royce, moet je elke 5.000 mijl je oliefilter verversen... kom daar nu eens om!

q0BMzHe.jpeg

Hoofdprijs voor de modellen, waarbij het opvalt dat juist de nieuwe modellen het duurste zijn!

a6CiBLR.jpeg

Burton was ook aanwezig, onder andere met dit bijzondere offroadmodel.

vPiHoba.jpeg

Speciale en unieke auto's die zijn toegerust voor de Mille Miglia.

Fv7aTxN.jpeg

In de 'club-zaal' onder meer een uitgestrekte stand van de Mercedes-Benz clubs samen.

33NcPGy.jpeg

bp9sOnr.jpeg

SVtnBXT.jpeg

Ik zag deze auto eerst van achteren en vond het een wat vreemde Fiat 500 Giardinetta. Dat was het dus ook niet, Autobianchi had ook een stationwagon gemaakt! Aangename verrassing.

QjTPFdB.jpeg

En het Nederlandse erfgoed was waardig vertegenwoordigd met deze DAF coupé.

Leuk om de verslagen te zien! Mijn vrouw vond het wat te ver weg voor zo’n beurs helaas, terwijl we ook wel eens heen en weer naar Frankfurt zijn gereden voor de IAA :)

Ik meen die auto's voor de mille miglia ook gezien te hebben bij de Interclassics in Brussel afgelopen november. Foto's zien er leuk uit, de focus op youngtimers is ook niet gek gezien die auto's uit de jaren 80 en 90 nu in trek zijn.

Heb nog wel in twijfel gestaan, maar 2x bijna 3 uur rijden om in Maastricht een dagje auto's te kunnen kijken werd me toch net iets te gortig.

Terug
Bovenaan