AlexFranke f287330
Startmotor
Hallo,
Ik ben op zoek naar jullie mening. Ik heb een auto gezien die ik geweldig vind! Maar ik loop, als niet auto-kenner, vast op wat dingen. Zouden jullie een blik hierop willen werpen? En mij kunnen laten weten of mijn alarmbellen terecht afgaan?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn met een auto als deze, met een aantrekkelijke prijs en weinig km’s, zo’n tijd te koop staat? Met andere woorden: wat hebben anderen gezien wat ik, als leek, niet zie?
Kan er nog zo makkelijk geprutst worden met kilometerstanden waardoor het een te groot risico is als ik deze toch koop? Zoals ik al zei: dit is voor mij onbekend terrein dus ik heb geen idee!
Alvast heel erg bedankt
Ivm een aantal vragen naar de advertentie, bij deze:
Ik ben op zoek naar jullie mening. Ik heb een auto gezien die ik geweldig vind! Maar ik loop, als niet auto-kenner, vast op wat dingen. Zouden jullie een blik hierop willen werpen? En mij kunnen laten weten of mijn alarmbellen terecht afgaan?
- Kilometerstand. Het RDW geeft aan dat de stand onlogisch is. Ik heb de verkoper (een autobedrijf) gebeld en hij zei dat het een tikfout is, hij had het zelf nog niet gezien. Hij zei ook dat hij garantie geeft op een correcte tellerstand? De auto is niet geïmporteerd.
- Prijs. Als ik kijk naar dezelfde modellen uit hetzelfde jaar met dezelfde kilometerstand, dan zit er een verschil van zo’n 10k tussen deze auto en de andere auto’s. Waar kan dit aan liggen? Het betreft geen schadeauto volgens de kentekencheck die ik heb gedaan.
- Al lang te koop. De auto staat al lang te koop. Kijkend naar de historie heeft de eerste eigenaar er 4 jaar in gereden vanaf 2019 en is hij in november 2023 ingeruild. Hierna is de auto alleen nog gewisseld van autobedrijf, de laatste wijziging heeft februari 2024 plaatsgevonden.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn met een auto als deze, met een aantrekkelijke prijs en weinig km’s, zo’n tijd te koop staat? Met andere woorden: wat hebben anderen gezien wat ik, als leek, niet zie?
Kan er nog zo makkelijk geprutst worden met kilometerstanden waardoor het een te groot risico is als ik deze toch koop? Zoals ik al zei: dit is voor mij onbekend terrein dus ik heb geen idee!
Alvast heel erg bedankt
Ivm een aantal vragen naar de advertentie, bij deze:
Laatst bewerkt: