Isuzu D-Max / Mazda BT-50

A

Anoniem

Guest
ae4c06d2-2020-isuzu-d-max-2.jpg

8e5872ae-2020-isuzu-d-max-5.jpg

2701ce9c-2020-isuzu-d-max-3.jpg

d67f8d78-2020-isuzu-d-max-1.jpg

Alle info: https://www.carscoops.com/2019/10/all-new-2020-isuzu-d-max-brings-big-improvements-across-the-board/

Isuzu-D-MAX-2020-Launches-in-Thailand-A01-1860x1060_c.jpg

Isuzu-D-MAX-2020-Launches-in-Thailand-A05.jpg

Isuzu-D-MAX-2020-Launches-in-Thailand-A06.jpg

Isuzu-D-MAX-2020-Launches-in-Thailand-A07.jpg

Bron: https://motortrivia.com/2019/10/isuzu-d-max-2020-launches-in-thailand/

Stoere bak, meer technologie en interieur is enorme stap vooruit.

Ik vraag me steeds vaker af of de ontwerpers tegenwoordig nog wel stil staan bij de praktische kant van een pick-up.
Bij het meeste moderne spul is een huishoudtrap al ongeveer een noodzaak geworden om nog toegang tot de laadbak te kunnen krijgen, en deze D-Max is daar ook geen uitzondering op.:(

Zo zien de 4x2 enkele cabine (ongetwijfeld met minder bodemvrijheid/lagere instap), Spacelab en dubbele cabine eruit:

c32e3f10-2020-isuzu-d-max-14.jpeg

2020-isuzu-d-max.jpg

2020-isuzu-d-max.jpg

929V6 zei:
Was dat vroeger dan beter bij 4x4-uitvoeringen?

Jep, een heel stuk beter.
Ik kan bij m'n Nissan D22 pickup nog gewoon vanaf de zijkant wat uit de laadbak pakken. (laadvloer op ca. 80 cm hoogte, rand laadbak ca. 125 cm)
Dat lukt bij het modernere spul haast niet meer zonder eerst op het achterwiel te klimmen.
Lengte van de laadbak wordt trouwens ook steeds kleiner, waar m'n Niksan nog 185 cm binnenruimte heeft (extra cab) geeft de oude D-Max en de Nissan Navara slechts 160 cm.
De cabines worden echter wel steeds groter, maar daar heb je op het nederlandse grijs kenteken helaas geen drol aan.

Ik herinner mij Isuzu als het enige Japanse merk dat niet de spreekwoordelijke betrouwbaarheid biedt. En het uiterlijk werkt ook niet mee.

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

2021-mazda-bt-50.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2020/06/2021-mazda-bt-50-goes-full-kodo-with-its-design-has-isuzu-underpinnings/

De neus is wel aardig maar verder zonde dat een van meer onderscheidende pick-ups nu ook een goedkope rebadge is geworden.

Het is letterlijk een Isuzu met Mazda-neus om te zien en die neus harmonieert niet zo heel goed met de rest voor mijn gevoel, maar dat kan ook komen omdat ik er nu niet meer neutraal naar kan kijken. Mazda heeft wel een eigen dashboard gemonteerd.

isuzu-d-max-2020_01.jpg

isuzu-d-max-2020_02.jpg

[size=medium]Officieel: Isuzu D-Max trekt Europese plunje aan[/size]

Na zijn lancering vorig jaar in het Oosten is de Isuzu D-Max nu ook klaar om de onverharde baantje van Europa te betreden. De Europese versie zet net zoals zijn globaal broertje in op meer luxe, zonder te raken aan de werkkwaliteiten.

Ook Isuzu is niet blind voor de gezonde verkoopgroei in het segment van de compacte pick-up. Vooral pick-ups die SUV-luxe weten te verzoenen met een werkbak achteraan profiteren volop van de stijgende interesse. Denk Volkswagen Amarok en Ford Ranger. Toch mag je volgens Isuzu vanaf nu ook de D-Max in dat gezelschap zetten. Wat de nieuwe generatie wisselt zijn utilitair kantje in voor een streep meer comfort.

Dynamic Drive
Nee, de D-Max is daardoor plots geen softroader geworden die niet meer in staat is om een pak melk te transporteren. Wel zorgt een gloednieuw chassis, Dynamic Drive Platform gedoopt, voor 20 procent meer stabiliteit en een meer SUV-achtig rijgedrag. Vrees niet, je mag nog steeds 1 ton aan materiaal in de laadbak deponeren en 3.5 ton trekken. Een win-win-situatie dus.

Extra duidelijk gemaakt aan de binnenzijde. Isuzu gaat er namelijk prat op dat de cabine met grote tablet en zachte materialen geliefd zal worden door bouwvakker en interieurarchitect. Extra onderstreept door een duo-zone airco en een rits nieuwe veiligheidssystemen van dodehoekdetectie tot een rijstrookassistent.

V-Cross
Voorin de Europese versie een 1.9-liter viercilinder turbodiesel. Een blok dat ook in de uitgaande D-Max zit en goed is voor 164 pk en 360 Nm koppel. Door de toevoeging van AdBlue is de D-Max klaar voor de milieunormen van 2021. Niet onbelangrijk als je überhaupt een voertuig wil verkopen in Europa.

Net zoals zijn voorganger zal de nieuwe D-Max leverbaar zijn in 3 koetswerkvarianten, Single Cab, Extended Cab en Double Cab. Afhankelijk van je buidel kan je dan ook kiezen voor 4 uitrustingsniveaus. De V-Cross is een nieuwe en staat helemaal bovenaan. Die versie wordt gezien als het vlaggenschip. Met een lederen interieur, stoere cover op de laadbak, automaat en de nodige franjes rond de wielbogen.

De instapversie (Single Cab) kost minimaal 25.975 euro zonder btw, de V-Cross is een investering van 39.975 euro (ex. btw) voor je bedrijf.

Bron: https://www.autofans.be/nieuws/officieel/45997-officieel-isuzu-d-max-trekt-europees-plunje-aan

De genoemde prijzen gelden voor de Belgische markt.

Ik vind de Mazda neus harmonieuzer dan die van Isuzu. De huidige neus op hun Pick-up vind ik wel netjes, eigenlijk.

Isuzu en Mazda, een voor mij onverwachte samenwerking. De Mazda vind ik wel geslaagd voor een pick-up!

De verschillen tussen de twee zijn ook groot genoeg. Voorkant, interieur en laadbak zijn allemaal geheel verschillend vormgegeven, zodat alleen de cabine identiek is. En die lijken van alle pick-ups toch al als twee druppels op elkaar.

De nieuwe Isuzu MU-X

l9ly7g8b12yr_800.jpg

bv6ys5obwate_800.jpg

u0by5fub2jq9_800.jpg

pmby8tvbm0m4_800.jpg

muxynbtb8qzn_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-isuzu-mu-x-gepresenteerd/

Huidig model:

s6irv0kh3jd7lmywtqd6.jpg

cqfopl1mlyyf9u83s76i.jpg

jkdevwg0ng0uknxwauyh.jpg

De D-Max is voor modeljaar 2024 opgefrist.

PT_BIMS_2024_Isuzu_D-Max_FL-3-850x567.jpg

2024-Isuzu-D-Max-11-e1697168036368-850x446.jpg

PT_BIMS_2024_Isuzu_D-Max_FL-5-850x567.jpg

PT_BIMS_2024_Isuzu_D-Max_FL-2-850x567.jpg

2024-Isuzu-D-Max-4-850x567.jpg

2024-Isuzu-D-Max-2-e1697168505651-850x446.jpg

2024-Isuzu-D-Max-V-Cross-1-850x595.jpg

Isuzu heeft ook een elektrische D-Max in de pijplijn zitten. Die zal eerst niet op thuismarkt Thailand, maar hier in Europa op de markt worden gebracht.
Isuzu is jumping on the electric pick-up truck bandwagon, declaring that it will introduce a battery-powered pick-up truck for Europe.

The announcement was made by Isuzu’s President and COO Shinsuke Minami, who spoke at the unveiling of the updated Isuzu D-Max truck in Bangkok, Thailand: “Isuzu is actively taking efforts to realize a carbon-neutral society. Going forward, Isuzu plans to produce a BEV (Battery Electric Vehicle) pickup truck in Thailand.

“Isuzu will first introduce it in Europe and then examine its gradual roll out by meeting the needs of each market, including Thailand.”

Unfortunately that was all Mr. Minami had to say on the matter. No technical details for the Japanese brand’s first-ever EV have been revealed yet, nor has a timeline for the truck’s European launch.

Laatst bewerkt:
De D-Max EV, voorlopig als prototype, maar de auto zal binnenkort op de (ook Europese) markt worden gebracht. De D-Max zal het dan hier opnemen tegen de elektrische Maxus T90.

The Isuzu D-Max EV concept is powered by dual electric motors – a 40kW/108Nm unit on the front axle, and 90kW/217Nm motor on the rear – combined outputs of 130kW and 325Nm.

Its 66.9kWh battery is shared with an electric version of the N Series light-duty truck announced last year.

While key figures are limited for now, Isuzu claims its battery-powered dual-cab will be capable of carrying a payload of 1000kg, and have a braked towing capacity of 3500kg – on par with the existing turbo-diesel version.

isuzu-d-max-ev-concept-electric-ute-7.jpg

isuzu-d-max-ev-concept-electric-ute-6.jpg

Terug
Bovenaan