Isuzu D-MAX/MU-X [facelift]

Rutger DC

Asfaltkampioen
Isuzu makes a full model change of the pickup truck in Thailand

[size=x-small]September 29, 2011[/size]

Isuzu Motors Limited will make a full model change of its 1-ton pickup truck called “Isuzu D-MAX”in Thailand and start selling them early in October.

The new D-MAX will adopt a new design featuring dynamic and elegant styling apt for pickup trucks and improved aerodynamic characteristics. The platform will be fully and newly redesigned to match environmental performance and safety performance required to meet in each country.

The engine comes in one 3.0 L engine model and two 2.5 L engine models; the drive system comes in two type—2WD/4WD; the transmission comes in two types—5 speed MT and 5-speed AT to meet a wide range of market needs.

The D-MAX, was awarded as “the 2011 Best-Seller Pickup Truck,” “the Best Fuel Saving Pickup Truck,” and “the Best Life Style Pickup Truck” in Thailand. Isuzu pickup trucks have established the No.1 position in Thailand. Isuzu 1-ton pickup truck total sales volume in Thailand since start of the local production in 1974 amounted to 2,140,000 units.

The Isuzu pickup trucks have become recognized enough to be loved as world-wide pickup trucks in about 90 countries.

This time the full model change is the first of its kind after the transfer of the engineering entity to Isuzu Motors Co., (Thailand) Ltd. in April last year. Isuzu is going to introduce products more suitable for the market needs in future.

Bron: https://www.isuzu.co.jp/world/press/2011/9_29dmax.html

all-new-isuzu-d-max-01.jpg

all-new-isuzu-d-max-02.jpg

all-new-isuzu-d-max-04.jpg

all-new-isuzu-d-max-05.jpg

all-new-isuzu-d-max-45.jpg

all-new-isuzu-d-max-46.jpg

all-new-isuzu-d-max-48.jpg

all-new-isuzu-d-max-47.jpg

all-new-isuzu-d-max-49.jpg

all-new-isuzu-d-max-20.jpg

all-new-isuzu-d-max-21.jpg

all-new-isuzu-d-max-22.jpg

all-new-isuzu-d-max-39.jpg

all-new-isuzu-d-max-44.jpg

all-new-isuzu-d-max-43.jpg

all-new-isuzu-d-max-52.jpg

all-new-isuzu-d-max-54.jpg

all-new-isuzu-d-max-56.jpg

Fotogalerij: https://www.motortrivia.com/section-movie/grand-opening/0051-2011-isuzu-d-max-v-cross/2011-all-new-isuzu-d-max-v-cross.html

Huidig model:

Isuzu-D-Max-fq.jpg

Isuzu-D-Max-rq.jpg

Isuzu-D-Max-int.jpg

Erg geslaagd model! (y) In tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwe Ford Ranger en Mazda BT-50 is deze helemaal goed. Mooi front, mooi sierlijke zijkant, nette achterkant. Grote verbetering ten opzichte van zijn verouderde voorganger.

Eerlijk gezegd doet me de nieuwe niet zo veel. De oude D-max had juist mijn sympathie door zijn blokkige design, dat vond ik een stoere kar, de nieuwste vind ik wat te rond voor een bonkige auto die hard moet werken.

Bij de nieuwe krijg ik teveel de neiging om naar andere Pick-ups te kijken als de Toyota Hi-Lux of de Nissan Navara.
De oude heeft toch veel meer een eigen uiterlijk.

ik heb er in gereden (vorig model) en het rijd helemaal niet verkeerd. Dat was ook in thailand waar het stitk van deD-maxen. En voor die landen is het perfect. Voor hier in nederland zou ik eerder voor een vw amarok gaan of zo, die ook wat meer op de europeze markt is afgestemt

AsconaGT zei:
ik heb er in gereden (vorig model) en het rijd helemaal niet verkeerd. Dat was ook in thailand waar het stitk van deD-maxen. En voor die landen is het perfect. Voor hier in nederland zou ik eerder voor een vw amarok gaan of zo, die ook wat meer op de europeze markt is afgestemt

Ik denk dat bijna alle midsize pick-ups op de Thaise markt zijn afgestemd. Thailand is als op één na grootste pick-up markt (na de VS) de meest belangrijke markt voor modellen als de Hilux, D-MAX, Navara, L200/Triton, Ranger en BT-50.

Live @ Tokyo Motor Show:

dhi20_4ed65ee04d17d.jpg

dhi21_4ed65ee06c584.jpg

dhi40_4ed65ee08406e.jpg

Tokyo Motor Show: https://www.auto.cz/tokyo-motor-show-2011-autosalonova-fotogalerie-63437

Een andere Europese primeur op de Bologna Motor Show is de nieuwe Isuzu D-MAX:

isuzu-al-motor-show-di-bologna-2011_2.jpg

Isuzu stand: https://www.omniauto.it/motorshow2011/stand/812/isuzu

Ik heb zowel met de Isuzu gereden, als de Mitsubishi L200, als de Toyota Hi-Lux.

De Isuzu is veruit de goedkoopste, en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Daarom ook het meest verkocht in Thailand.

De Toyota is veel verfijnder, maar een stuk duurder.

Hansyii zei:
Ik heb zowel met de Isuzu gereden, als de Mitsubishi L200, als de Toyota Hi-Lux.

De Isuzu is veruit de goedkoopste, en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Daarom ook het meest verkocht in Thailand.

De oude of nieuwe D-MAX?
De Hilux is in Thailand overigens wel degelijk wat succesvoller dan de D-MAX.

D-C zei:
AsconaGT zei:

Ik denk dat bijna alle midsize pick-ups op de Thaise markt zijn afgestemd. Thailand is als op één na grootste pick-up markt (na de VS) de meest belangrijke markt voor modellen als de Hilux, D-MAX, Navara, L200/Triton, Ranger en BT-50.

In mijn geheugen zag je de Nissan Navara in Thailand weinig. De Ford zie je er meer.

Ik heb toch ook het idee, dat veel van deze modellen worden afgezet in Afrika en Midden en Zuid-Amerika (minder: Brazilië)

D-C zei:
Hansyii zei:

De oude of nieuwe D-MAX?
De Hilux is in Thailand overigens wel degelijk wat succesvoller dan de D-MAX.

Nee, het vorige model nog.
Maar de combinatie van motor/automaat en wegligging kon Isuzu niet tegen Toyota op.
Ik zie wel, dat de Isuzu nu ook een 5-bak automaat in zet, dus zal al beter zijn.

Wellicht dat de Hi-Lux nu beter wordt verkocht (met name zakelijke markt), maar in het totaalbeeld zie je meer Isuzu's.
Mogelijk is Isuzu jarenlang marktleider geweest?

Binnenkort introduceert Isuzu de nieuwe MU-X als opvolger van de MU-7. Het gaat om een zustermodel van de Chevrolet TrailBlazer, de D-MAX en Chevrolet Colorado delen immers ook hetzelfde platform. De MU-X (in sommige markten Alterra) wordt in tegenstelling tot voorganger MU-7 ook in Australië leverbaar.

1380106_437004523087929_1629560128_n.jpg

Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=437004523087929&set=a.382627921858923.1073741827.382616385193410&type=1&theater&notif_t=like

Nu officieel: de Isuzu MU-X. Wellicht ook iets voor Europa (m.u.v. Nederland dan misschien…). In Thailand zijn er twee motoren: een 2.5 Ddi VGS met 136 pk en een 3.0 Ddi VGS met 177 pk.

isuzu-mu-x-2014-72.jpg

isuzu-mu-x-2014-73.jpg

isuzu-mu-x-2014-80.jpg

isuzu-mu-x-2014-30.jpg

isuzu-mu-x-2014-31.jpg

isuzu-mu-x-2014-34.jpg

isuzu-mu-x-2014-33.jpg

isuzu-mu-x-2014-35.jpg

isuzu-mu-x-2014-46.jpg

isuzu-mu-x-2014-45.jpg

Bron: https://www.motortrivia.com/2013/grand-opening-001/132/isuzu-mu-x-2014.html

Omdat bijna concurrenten nieuw (Toyota Hilux, Nissan NP300 Navara, Mitsubishi L200) of vernieuwd (Ford Ranger, elders tevens de Mazda BT-50) zijn kan Isuzu niet achterblijven. De robuuste D-MAX profiteert van een opfrisbeurt, die bestaat uit een nieuwe grille, voorbumper en koplampen. Belangrijker is dat de 2,5-liter dieselmotor is vervangen door een nieuwe dieselmotor: de 1.9 DDi Blue Power. Deze motor levert 110 kW/150 pk en is daarmee 10% krachtiger dan zijn voorganger, terwijl het maximale koppel ondanks de flink gekrompen cilinderinhoud is gegroeid met 9% tot 350 Nm. Vergeleken met de 2.5 DDi VGS Turbo is de nieuwe motor tevens 20% lichter met een gewicht van ongeveer 60 kg. De motor voldoet uiteraard aan de Euro VI-emissieeisen en is 21% zuiniger met een CO[sub]2[/sub]-uitstoot van 161 g/km. Daarmee is het de schoonste auto in zijn klasse. Buiten Europa blijft de 3.0 DDi viercilinder dieselmotor leverbaar met 130 kW/177 pk en 380 Nm koppel.

isuzu-d-max-1-9-ddi-blue-power-2015-71.jpg

isuzu-d-max-1-9-ddi-blue-power-2015-74.jpg

isuzu-d-max-1-9-ddi-blue-power-2015-13.jpg

Bron: https://www.motortrivia.com/2015/grand-opening-02-B/202-isuzu-d-max-1-9-ddi-blue-power-2015.html

Ook de MU-X is nu vernieuwd.

2017-Isuzu-MU-X-Thailand_1-850x553.jpg

2017-Isuzu-MU-X-Thailand_3-850x375.jpg

2017-Isuzu-MU-X-Thailand_4-850x495.jpg

2017-Isuzu-MU-X-Thailand_5-850x822.jpg

2017-Isuzu-MU-X-Thailand_6-e1488356128172-850x573.jpg

Bron: https://paultan.org/2017/03/01/isuzu-mu-x-facelift-launched-in-thailand-visuals-only/

Terug
Bovenaan