Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Draadloze android auto is ook een instelling die je moet inschakelen op je telefoon. Bovendien ondersteund niet elke auto het, ik zie geen woord gerept op de dacia website of in de folder dat het ook draadloos zou zijn. Overigens zou ik persoonlijk gewoon de muziek dan gewoon via android-auto doen, scheelt je meteen weer gedoe met USB stikkies.Ivanov zei:Ten eerste doet Android Auto het alleen als de kabel is ingeplugd, niet draadloos via Bluetooth ™. Aangezien ik een sticky met muziek in de USB aansluiting heb zitten, heb ik er niet zo veel aan.
Deze bevinding vind ik opzich wel grappig, als ik de filmpjes op youtube mag geloven dan zit er in de 0-100 tijd geen verschil met of zonder ECO. https://www.youtube.com/ watch?v=B5VowWbbcOYIvanov zei:Het effect van de ECO stand is echt te merken. Vanaf 70 kilometer per uur wordt hij langzamer en op de snelweg loopt hij nipt aan 100. Maar haal de ECO eraf en dan is hij zelfs bij 100 nog wel redelijk vlot aan het doortrekken.
ik merk wel dat er echt veel en vaak mensen bij mij aan het bumperkleven zijn.
Aankomst met 34%. Da’s beter dan de 14% die de app voorspeld had
Vanaf 70 kilometer per uur wordt hij langzamer en op de snelweg loopt hij nipt aan 100. Maar haal de ECO eraf en dan is hij zelfs bij 100 nog wel redelijk vlot aan het doortrekken. Maar de keerzijde is ook dat de range meteen afneemt
Ivanov zei:Marvant heeft op internet een kattenwand gevonden, die bevestig je aan de muur en dan kunnen de katten omhoog klimmen en neerkijken op het gepeupel onder zich. Verkoper woont in het westen van Noord-Brabant.
Moderator
FW Ta 183 Huckebein I zei:Ivanov zei:Marvant heeft op internet een kattenwand gevonden, die bevestig je aan de muur en dan kunnen de katten omhoog klimmen en neerkijken op het gepeupel onder zich. Verkoper woont in het westen van Noord-Brabant.
Heb je daar wat meer info, link van o.i.d. ?
Hier lopen ook 2 van die doerakken rond![]()
Moderator
[/size]Ivanov zei:(..)Dus ik maandag proberen Dacia Nederland te pakken te krijgen. Nee, alleen een bandje dat ze tussen 10:00 en 12:00 en 13:00 en 16:00 te bereiken zijn. Eh… maar ik bel binnen die uren. Dinsdag hetzelfde verhaal. Woensdag krijg ik eindelijk weer iemand aan de lijn. Ze waren dermate onderbezet dat ze gesloten waren. Ok, maar zorg dan even voor een ander bandje… (..)
Ivanov zei:(..)Het zware inhouden heeft hij niet meer gedaan, mogelijk inderdaad iets voor de radar?
Ivanov zei:(..)
Hij heeft wel micro-inhouden als ik de begrenzer inschakel, nog voor ik op die snelheid ben. Stel instellen op 54 en hij houdt een beetje in bij 50.
Ivanov zei:Inmiddels heeft Marvant ook met de Spring gereden nadat ik haar op het hart gedrukt heb haar linkerbeen niet te gebruiken. En de Spring bevalt haar ook. Automaat rijden heeft zijn appeal.
Ivanov zei:De Dacia Spring na 2400 kilometer.
Op 25 juli ben ik teruggeweest bij de dealer. Ten eerste vanwege de app die nog steeds niet doet wat hij kan doen en voor nog wat dingen...... Met betrekking tot de app… Zij kunnen mijn Spring niet aanmelden voor Connected Services. Het menu waar dit staat in hun systeem is niet aanklikbaar. Dus weer contact opnemen met Dacia Nederland.
... Na een dag verschijnt er iets in de app dat er nog niet eerder stond: mijn telefoon verbinden met mijn Dacia. Uiteraard meteen gedaan. Daarna nog een keer 10 minuten de motor aan (rijden is ook goed) uitzetten en nog een keer starten. En langzaam maar zeker beginnen er meer functies in de app te komen. Ik kan de actuele kilometerstand zien. Er staat een knop om de airco aan te zetten. Later komen ook de laadtoestand en range erbij. Of het activeren van de airco en het starten/pauzeren/hervatten van het laden werkt weet ik nog niet. Inmiddels heb ik dit ook geprobeerd en beide werken. Miniminpuntje: je kunt de airco niet weer uitzetten via de app, hij blaast ongeveer 10 minuten. Een uur van te voren aanzetten heeft dus weinig zin. Ik vraag me alleen af of het nog uitmaakt of de auto in ECO staat of niet. Het blijkt in de hitte van de afgelopen weken wel een uitkomst te zijn. Ongeveer tien minuten voor ik in de auto stap zet ik de airco aan. De auto is niet koud, maar wel gekoeld en dus niet zo bloedheet als een auto die de hele dag in de zon heeft staan bakken.
Moderator
Per dag ‘mag’ ik 27,3 kilometer rijden en als ik een ‘normale’ dag heb rij ik er 21
Nee dat is het dat hij per dag mag rijden. 10dkm per jaar maakt 27,3 per dag.MCW 84 zei:Per dag ‘mag’ ik 27,3 kilometer rijden en als ik een ‘normale’ dag heb rij ik er 21
Is dat woon/werkverkeer? Dan kan je toch net zo goed af en toe 10,5 km fietsen naar het werk? Dan ga je ook niet over je max heen.
Fijn dat de auto verder wel redelijk bevalt. Dat plannen en rekening houden met staat mij vooralsnog erg tegen als het aankomt op EV's met een beperkte range.
Barri zei:Ik hoorde gisteren van een collega die een Spring rijdt dat ie ook het probleem had dat de laadklep was vastgevroren. Ontwerpfoutje denk ik![]()
Moderator
MCW 84 zei:Ik had het over zijn 10.000 kilometer max en zijn 20/21 km die hij op een normale dag rijdt.
Moderator
Ja, daar kun je je garantie mee in gevaar brengen.Blijkbaar moet er in de software iets aangezet worden maar dat kan de dealer niet. Ik ken iemand die dat wellicht wel kan. Moet ik nog even over nadenken.
Moderator
Alleen zit je bij mij nog een keer met het punt dat het een private lease auto is.^^ da's dan wel een voordeel bij korte garantietermijnen van sommige EU fabrikanten.. hoef je niet zo lang te wachten totdat er een modificatie doorgevoerd kan worden.![]()
Moderator
Moderator
Mag ik een klein beetje context toevoegen? Ik heb wat youtube videotjes in mijn editor naast elkaar gelegd en daaruit zie ik dat de Spring Extreme 0.7 seconden sneller is op 0-53 dan een Toyota Aygo X. Dat is vlotter dan een directe concurrent maar het zijn geen hot hatch waarden wat je schrijfstijl een beetje op hint.De power geeft je bij de start de voorspring die de ICE motoren niet kunnen matchen en tegen de tijd dat ze ‘bij’ zijn, zit je aan de geldende maximum snelheid en is het niet meer van belang.
Nee, maar met 65 pk op net 1000 is de Spring Extreme net even dat kleine beetje vlotter om echt lekker mee te komen met het overige verkeer.
Moderator
Inruilen? Dat weet ik eigenlijk niet en eerlijk is dat ook weer niet de bedoeling. Niet alleen ben ik tevreden met mijn huidige Spring; de beschikbare kleuren wisselen tussen saai en saai én er is geen Orange Pack meer te krijgen. Daarnaast vind ik het nieuwe logo gewoon lelijk.Is er een mogelijkheid om je huidige spring er op in te ruilen? Ik kan me inbeelden dat het upgraden naar een nieuwe Dacia wel een mogelijkheid is om vroegtijdig het huidige contract te ontbinden.
Mag ik een klein beetje context toevoegen? Ik heb wat youtube videotjes in mijn editor naast elkaar gelegd en daaruit zie ik dat de Spring Extreme 0.7 seconden sneller is op 0-53 dan een Toyota Aygo X. Dat is vlotter dan een directe concurrent maar het zijn geen hot hatch waarden wat je schrijfstijl een beetje op hint.
Moderator
Moderator
Dat, gelukkig, wel.Zit er nog een tip-wis stand op de ruitenwisserstengel, misschien?
Moderator
Klopt. Nieuwe jas, maar onderhuids dezelfde Spring. Jammer want een klein stapje in de motor (iets meer pk, iets zuiniger) en een accupakket dat een klein beetje groeit waardoor de range naar zo'n 250km gaat zou de Spring concurrerend houden.De specs van de 'nieuwe' zijn hetzelfde. Dat is wel weer jammer.
Moderator